Jak w temacie szanowne koleżanki i koledzy. PO wymianie kierownicy na nową"używaną" ze względów estetycznych, wszystko było ok, do momentu gdy nie pojechałem na ustawienie zbieżności, kierownica po wymianie na drugą była przekręcona w prawo o jakieś 30 stopni względem kierunku jazdy co mnie najzwyczajniej wk...bo lewą ręką podzcas jazdy zasłaniałem sobie lewy zegar. Chłopaki ustawili kierę na "wprost" po czym zrobili koła pod kierownicę czyli zbieżność zrobiona, wydruk OK ale i tu...zonk po wyjechaniu z warsztatu po przejechaniu 100m wywaliło bimp, bimp, bimp. błąd ASR i ESP. Daję do domu, podłączam leksunie i mam błąd komunikacji czujnika położenia skrętu kierownicy. Kasowanie nic nie daje, kalibracja nie możliwa. Nagle olśnienie, z dnia na dzień ten błąd wywalało po przejechaniu co raz to dłuższego odcinka drogi, tak stopniowo, po 1 km, po 3, 6 aż po tygodniu przestał wyskakiwać. Mój wniosek? czujnik sam się zaadoptował, nadmienię że ABS cały czas był sprawny.Tak dla Was siostry i bracia gdy by komuś coś takiego się przytrafiło. 150 zyli w kiechonie, na tyle mnie wycenił najtańszy elektronik w mieście za kalibrowanie czujnika, dodam że kumaty w temacie naszych franc Wesołych Świąt i niech moc będzie z WAmi!
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Grudzień 2019, 20:10
Kalibracje robie sam i dziala natychmiast. A Ty przy wymianie kierownicy nie zachowales identycznego polozenia tejze i teraz po korekcji polozenia mozesz miec problem w zawieszeniu , ze wzgledu na nieprawidlowa wartosc kalibracji. Swoja droga to ciekawe ceny ma ten Elektronik.
Mój samochód: C5 sedan
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: nafta
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009 Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 200 Skąd: Chełm
Wysłany: 14 Grudzień 2019, 17:06
Auto jeździ, błędów ESP i ASR nie wywala zawias w porzo a kiery nie da się ustawić na pałę jak w większości aut, poprzednią ory kierownicę też miałem lekko przesuniętą i taj jak napisałem, błąd wziął się po regulacji zbieżności a nie po wymianie kierownicy. Jak napisałem, lexią nie mogłem zaprogramoać sam chociaż program ogarniam już w syopniu bardzo dobrym i wiele gruzów już uratowałem.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 4 Luty 2020, 22:16
Wchodzisz w kalkulator abs esp i tam masz opcję kalibracji, kierownica lewo prawo 90st. I już
Kalibracja to 3 minuty a specjalista o którym piszesz to raczej myśli że złapał jelenia a nie wycenił naprawę na 150zl...
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 4 Luty 2020, 22:17
Wchodzisz w kalkulator abs esp i tam masz opcję kalibracji, kierownica lewo prawo 90st. I już
Kalibracja to 3 minuty a specjalista o którym piszesz to raczej myśli że złapał jelenia a nie wycenił naprawę na 150zl...
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum