witam, taka sytuacja.
Auto przejechało 10 km normalnie zgaszone po 8 godzinach brak reakcji rozrusznika a jedynie lekkie pykanie przy przekręcaniu stacyjki. Wywaliło błędy P1614 P1644.
Rano okazało się,że spalony bezpiecznik pod pokrywa silnika 20W. Wymieniłem go i akumulator bo się tez okazał padnięty. (choć podczas awarii wszystko świeciło )
Jaka może być przyczyna przepalenia tego bezpiecznika? Teraz auto jeździ normalnie ale obawiam się ,że nie bez powodu on się spalił.
Mozecie coś napisać co sadzicie?
auto C5 2006 2,0HDI liftback
_________________ Miłośnik Citroenów i wszelkich wygód.
sahani, jak się powtórzy bezpiecznik to do sprawdzenia rozrusznik.
Przepalenie mogło wystąpić wskutek kończącego się Aku...
_________________ Pozdrawiam Jacek
sahani
Mój samochód: Citroen C5 II lift
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Liftback
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 19 Gru 2019 Posty: 3 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20 Grudzień 2019, 22:51
a jakie jeszcze kable sprawdzić bo inni na rożnych forach sugerują możliwy pożar elektryki .podobno są newralgiczne miejsca z kablami gdzie się przecierają. Wiecie coś o tym?
_________________ Miłośnik Citroenów i wszelkich wygód.
Tomasz1964
Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 84 Skąd: Gliwice
Wysłany: 22 Grudzień 2019, 07:20
Odczytaj numer tego bezpiecznika ze skrzynki, potem sprawdź w instrukcji obsługi auta co zabezpiecza. Następnie tam szukaj ewentualnego zwarcia co pali bezpiecznik. To co znalazłem w necie to te błędy wskazują na uszkodzenie pedału gazu.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 22 Grudzień 2019, 12:35
Dzisiejsze samochody to troche inna bajka niz auta ze starej epoki. Podstawa jest prawidlowe napiecie w instalacji. Przy spadku napiecia ponizej 9.5 V moga pojawiac sie przedziwne bledy w pojezdzie. W Citroenie przy slabym akumulatorze moze dojsc do zablokowania immo ( typowe w C5 ) i wysypania wielu bledow w wielu sterownikach, tak wiec jesli po wymianie akumulatora bledy nie pojawiaja sie , wszystko jest w porzadku. Spalony bezpiecznik to tez nic takiego (przy spadku napiecia wzrasta prad plynacy przez niego) i jego spalenie nic nie wnosi. Mogl byc rowniez troche utleniony i przez to deklarowany prad, jaki mogl przeniesc , zmalal. Generalnie: wszystko jest w porzadku, jesli nic nowego sie nie dzieje.
Nie mysl rowniez o zwarciu, bo gdyby bylo to ten bezpiecznik palilo by natychmiast.
Swoja droga to sprawdz, czy wartosc tego bezpiecznika jest prawidlowa? Czesto zdarza sie , ze ktos pomyli sie i wstawiony slabszy bezpiecznik ulega zniszczeniu.
Jesli teraz auto jezdzi normalnie nie martwilbym sie na wyrost. Powodzenia
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4265 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 22 Grudzień 2019, 15:34
dejnekomirek, Dodam od siebie taki przypadek w punto nabytym ,wentylator dmuchawy palił się bezpiecznik 10a na czwartym biegu ,dopiero sprawdzenie w necie i okazało się że ma tam być jak pamiętam 30A ..Ktoś kiedyś wsadził to co było pod ,,ręką''
Tomasz1964
Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 84 Skąd: Gliwice
Wysłany: 22 Grudzień 2019, 17:50
Dobra teoria. mniejsze napięcie, większy prąd. Bezpiecznik może zadziałać. Sprawdź co ten bezpiecznik zabezpiecza. Nigdy do tej pory nie spotkałem bezpiecznika rozrusznika. Może jego sterowania, typy cewka automatu. Tak jak pisałem, sprawdź najpierw ,który to bezpiecznik.A potem pisz że jesteś w potrzebie bo do tej pory nie wiemy za co on odpowiada, tzn. co zabezpiecza.
P.S. Jeśli masz problem z identyfikacją tego bezpiecznika, to zrub nam zdjęcie. Może jeździłeś tym autem nie wiedząc że bezpiecznik jest spalony?
sahani
Mój samochód: Citroen C5 II lift
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Liftback
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 19 Gru 2019 Posty: 3 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24 Grudzień 2019, 11:36
Dziękuję. Wszystko działa ok po wymianie aku na nowy i po wymianie bezpiecznika pod klapa silnika. Dziękuję za wskazówki i rady.
_________________ Miłośnik Citroenów i wszelkich wygód.
Mój samochód: Citroen C5 II
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: ZS
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 2 Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 26 Luty 2020, 19:29
W mojej cytrynce winny był rozrusznik. Palił bezpiecznik co 2 m-ce po dłuższej jeździe. automat więc kłopot duży. Po roku takiej męki rozrusznik skończył się i odmówił dalszej współpracy. Pomogła regeneracja na oryginałach koszt 200 zł. Sam wymont i zamont prosta czynność bez kanału. Objawa cykanie przy przekręceniu stacji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum