Witam
Taki problem:
Auto C5 wersja I; diesel hdi 2,00; sedan; rocznik 2001
Przepala się bezpiecznik F1 w komorze silnika, według instrukcji dotyczy świateł cofania.
Gaśnie przy tym silnik ????!!!! i nie chce zapalić (kręci). PO wymianie odpala i można przejechać 10m albo 10km a nie raz i znacznie więcej za nim znów się przepali.
Żadnych dodatkowych objawów nie zaobserwowałem.
Proszę o pomoc, może ktoś coś takiego przerabiał?
Tak się jakoś zżyłem z tą cytrynką że trochę szkoda by było się roztać
pozdrawiam
Artek605
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: 01-04
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 05 Wrz 2014 Posty: 8 Skąd: lubelskie
Wysłany: 20 Kwiecień 2022, 10:21
Witam
Może ktoś dysponujący takim autem mógłby sprawdzić czy po wyjęciu bezpiecznika F1
od świateł cofania (według instrukcji) rzeczywiście auto nie zapala?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 20 Kwiecień 2022, 19:43
Prawdopodobnie w modelach byly rozne BSM pod maska i rozne funkcje bezpiecznikow. Znalazlem rozpiske, gdzie bezpiecznik F1 zabezpiecza elektronike silnika, co moze byc prawda, gdyz gasnie silnik. Moze lepiej byloby zebys podal dokladne dane BSMa i dopiero wtedy poszukal oznaczenia bezpiecznikow. Mialem pare C5 MkI , ale nie pamietam wszystkiego. Wiem jednak, ze byly rozne BSM i BSI , roznych producentow i calkiem inne rozmieszczenie bezpiecznikow.
Artek605
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: 01-04
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 05 Wrz 2014 Posty: 8 Skąd: lubelskie
Wysłany: 21 Kwiecień 2022, 12:54
Dzięki
Zrobię tak jak radzisz. Wyobraź sobie, że już z tydzień jeżdżę bez awarii.
Boję się dotknąć to ustrojstwo nawet tej pokrywki nie zamontowałem. Czekam na wenę i lepszą pogodę
No chyba że odpukać znowu nastąpi nawrót "choroby"
Dzięki że znalazłeś chwilę na odzew.
pozdrawiam
Artek605
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: 01-04
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 05 Wrz 2014 Posty: 8 Skąd: lubelskie
Tu masz wszystko o C5 do 2008 roku. Co prawda po niemiecku, ale chyba dasz rade ? F1 pod maska ma funkcje dla swiatel cofania, ale tez ma zabezpieczenie dla silnika, dla wentylatorow niski i wysoki bieg (sterowanie przekaznikow), czujnikow predkosci i sterowanie klima oraz podgrzewacz paliwa w dieslu. Tak, ze masz troche do szukania przyczyny zwarcia na tym bezpieczniku. Osobiscie stawiam na sterowanie przekaznikow wentylatorow. Na nich czesto dochodzi do dziwnych zwarc.
Pamietam, ze w moich C5 instrukcje nie pokrywaly sie z funkcjami bezpiecznikow, a nawet rozmieszczenie ich w BSI i BSM bylo rozne, nie zgadzalo sie z rysunkami. W aucie w ktorym musialem wymienic BSM napewno nie byl to Siemens, bo Siemens nie pasowal. Mam nadzieje, ze to co dostarczylem pomoze Tobie znalesc problem. Powodzenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum