Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciągłe wypalanie filtra fap
Autor Wiadomość
Tomasz1964

Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 84
Skąd: Gliwice
  Wysłany: 30 Maj 2018, 17:18   Ciągłe wypalanie filtra fap

Witam szanowne grono. W końcu i mnie dopadło. C5 2003 2.0 HDI FAP silnik RHS. Czy może nastąpić ciągłe wypalanie filtra FAP? Przybyło oleju na miarce, wzrosło zużycie paliwa o jakieś 2 litry/100km i auto strasznie dymi na biało-niebiesko.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 30 Maj 2018, 18:34   

Witam. Sprawdz na poczatek , Lexia oczywiscie , cisnienie roznicowe na FAPie. Rowniez zapelnienie filtra i ilosc osadzonego dodatku. Auto nie jest mlode, wiec powoli i filtr moze byc zapchany dodatkiem i stad jego mala pojemnosc uzyteczna. W takim wypadku koniecznosc plukania filtra, albo wymiana na nowy. Ciagle wypalanie moze rowniez pojawiac sie przy jezdzie w miescie na krotkich odcinkach, gdyz wypalanie sterowane przez sterownik silnika nie moze zakonczyc sie sukcesem ze wzgledu na przerywanie wypalania z powodu wylaczenia silnika. Przy nastepnym odpaleniu, po zaistnieniu wymagan startowych, wypalanie startuje na nowo itd. Rowniez uszkodzenie czujnika cisnienia roznicowego moze powodowac ponizsze reakcje sterownika silnika. Dlatego warto odczytac bledy, parametry na pracujacym silniku i na wylaczonym. Wartosc cisnienia roznicowego na wolnych obrotach, na wyzszych obrotach i na wylaczonym silniku. Ilosc dodatku w filtrze , przekraczajaca 160g swiadczy o koniecznosci plukania filtra.

Osobiscie wyplukalbym filtr czysta woda z weza, bez zadnej chemii. Plukanie trwa okolo 2 do 3 godzin, najlepiej w obie strony, az do momentu, gdy przestana wyplywac zabrudzenia i woda bedzie swobodnie przeplywac. Nastepnie zmontowac wszystko razem , odpalic silnik i zostawic na wolnych obrotach, az do momentu, gdy z rury wyd. przestanie wydostawac sie para wodna. Warto uzupelnic ilosc dodatku w zbiorniku, wyzerowac liczniki ( czyli wymienic filtr w systemie) i cieszyc sie jazda. Czasami przy mocno zapchanym filtrze plukanie moze nic nie dac i wtedy koniecznosc wymiany filtra, ale to zdarza sie w pojazdach katowanych bez dodatku.


Mysle, ze u Ciebie czujnik cisnienia pokazuje bledne wartosci, albo nie dochodzi do prawidlowego wypalania filtra przez zbyt szybkie wylaczanie silnika, przed zakonczeniem procesu wypalania.


Jest jeszcze jedna sprawa - stan wtryskiwaczy. Jesli leja zuzycie paliwa tez wzrasta i dymi niespalonym paliwem. Rowniez brak kompresji w cylindrach, oraz przestawiony rozrzad. Generalnie jednak silnik w takich przypadkach zle startuje i nie ma mocy.

Zrob najpierw diagnostyke.

 
 
Tomasz1964

Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 84
Skąd: Gliwice
Wysłany: 30 Maj 2018, 20:13   

Dziękuję za zainteresowanie. Jak wrócę z pracy postaram się wkleić wyniki z diagnostyki.

 
 
Tomasz1964

Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 84
Skąd: Gliwice
Wysłany: 30 Maj 2018, 21:54   

Zamieszczam zdjęcia z parametrami. Ten jedyny błąd w sterowniku silnika był od początku jak go kupiłem czyli od 2 lat i auto nie dymiło. Zaczęło od 3 tygodni. Przebieg auta na chwilę obecną 253kkm. Nie mam żadnego błędu na kompie w aucie, ma moc, obroty nie falują. Ostatnie parametry filtra jakie pamiętam na poziomie 5% zapełnienia.



Kod błędu.jpg
Plik ściągnięto 78 raz(y) 109,97 KB

Błąd.jpg
Plik ściągnięto 51 raz(y) 106,66 KB

Filtr FAP.jpg
Plik ściągnięto 79 raz(y) 148,87 KB

Param.Główne 2 .jpg
Plik ściągnięto 67 raz(y) 163,13 KB

Param.Główne 1 .jpg
Plik ściągnięto 79 raz(y) 153 KB

 
 
Pyotrek

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Maj 2018, 00:28   

Parametry wyglądają trochę dziwnie, tak jak by filtr był usunięty fizycznie i nawet programowo z ECU a pozostawiony w BSI.

 
 
Tomasz1964

Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 84
Skąd: Gliwice
Wysłany: 31 Maj 2018, 01:09   

I to mnie zastanawia. Niby pod samochodem filtr istnieje, z zewnątrz bez sladu ingerencji. sonda za katem sprawdzona i działa. Już wczoraj wracając z pracy wypiąłem bezpiecznik F-5 lub F-8 w BSI odpowiedzialny za filtr FAP i nie ma tego przerazającego dymu?

 
 
Tomasz1964

Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 84
Skąd: Gliwice
Wysłany: 31 Maj 2018, 01:15   

Napisałem bezpiecznik w BSI, a miało być w BSM. Przepraszam za moją pomyłkę.

 
 
Tomasz1964

Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 84
Skąd: Gliwice
Wysłany: 31 Maj 2018, 01:19   

Jeszcze kilka miesięcy w stecz odczytywałem parametry filtra. W tej chwili już ich nie ma. Dziwne te temperatury ze sond i różnica ciśniej. Na zimnym jak i rozgrzanym silniku.

 
 
Tomasz1964

Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 84
Skąd: Gliwice
Wysłany: 31 Maj 2018, 01:25   

dejnekomirek. Twoje rady są bardzo cenne, myślę że pracujesz w jakimś servisie PSA. Ale daleko do Ciebie. Pozdrawiam Ciepło. Oby tak dalej.

 
 
Tomasz1964

Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 84
Skąd: Gliwice
Wysłany: 31 Maj 2018, 07:39   

Nie pozostaje mi nic innego jak drogą eliminacji sprawdzić fizycznie "mam ten filtr, czy go nie mam". Przez dwa lata nie było z nim problemu a teraz od trzech tygodni prawie autem nie da się jeździć, żeby ktoś na mnie uwagi nie zwrócił. Przybyło sporo oleju, ale już wymieniony, bo szkoda turbo. Pod koniec marca robiłem przegląd techniczny i było wszystko ok, szkoda byłoby zostać z zastępczym.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 31 Maj 2018, 10:46   

Te wszystkie parametry wygladaja bardzo dziwnie. Blad powstal przy aktywacji wypalania , swiadczy o uszkodzeniu czujnika, albo braku kontaktu. Calkiem mozliwe, ze przerwanie wypalania (z powodu bledu) jest powodem ciaglego wypalania, chociaz dalsze parametry nie swiadcza o tym. Bardzo dziwna temp przed i za katem - nie powinny byc tak wysokie i nie moga byc identyczne. Do tego brak cisnienia roznicowego - 0 mBar nie moze zadowalac - to tylko przy nowym filtrze. Ta wartosc powinna zawierac sie w przedziale 1 do 10 mBar ( raczej blizej tej wyzszej).Do tego brak danych o wtryskiwanym paliwie, a silnik pracuje? Nastepnie przeplyw powietrza- ta wartosc swiadczy o zamknietym EGR , a pokazuje 99% otwarcia - wniosek z tego, ze EGR jest zaslepiony. Przeplyw powietrza powinien osiagac 260 - 280 mg/raz, reszta powinna pochodzic od spalin, niewidzialna dla przeplywki, przy tych obrotach. Korekcja wtryskiwaczy tez nie jest idealna, ewidentnie sprawnosc jest rozjechana, cyl. 2 i 4 maja przypchane otworki, albo slabsza kompresje - rzetelna ocene mozna tylko przeprowadzic na specjalnej maszynie - wtryski zdemontowac i wyslac do sprawdzenia.

Mysle, ze powinienes posprawdzac caly System - na obecnosc FAPa, zaslepienie EGR, sprawdzenie stanu czujnikow temperatury i czujnika cisnienia roznicowego. Mozliwe , ze przy czujniku roznicowym uszkodzone sa przewody doprowadzajace cisnienie z filtra. Calkiem mozliwe, ze ktos nieudolnie wycial filtr, mieszajac w oprogramowaniu, jak wspomnial Pyotrek. Osobiscie, najpierw sprawdzilbym stan wtryskow, a dopiero potem podjalbym dalsze czynnosci naprawcze. Powodzenia.

P.S. Nie pracuje w Serwisie, natomiast jestem diagnosta w firmie zajmujacej sie rowniez naprawa systemow FAP. Musze miec wiedze o prawie wszystkich markach, wystepujacych w Niemczech. Jezdze od wielu lat Citroenami, rowniez z FAPem. Firma to ATS Essen.

 
 
Pyotrek

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Maj 2018, 12:08   

Tomek odkręć te 4 śruby od filtra i sprawdź czy on tam fizycznie jest, czy czasem nie grzebałeś w Lexii i nie włączyłeś w BSI czy ECU że jest FAP, albo nie przestawiłeś na inny bank danych?

Bo przy fizycznym FAPie nie powinieneś mieć żadnego dymienia. A ja przy wyciętym filtrze i wyprogramowanym w ECU mam takie same parametry łącznie z błędem temperatury, był podany opis bajtów do zmiany w EDC15C2 i któryś musiał być błędny. Sprawdzę u siebie czy też mam przed katalizatorem stały błąd. Ja mam jeszcze wyprogramowany EGR.


dajnekomirek stan wtrysków mógłby sprawdzić, ale jeśli trafi na nierzetelny warsztat to będą je chcieli regenerować, najpierw proponuję zalać UNIK+, potem ewentualnie olej d 2T, bez znajomości stanu całego silnika łącznie z kołem dwumasowym korekty nic nie mówią, widziałem bardzo dziwne korekty które nie wynikały z samych wtrysków.

Przykład u kolegi mechanik spieprzył montaż wtrysku i dał za grubą uszczelkę pod wtrysk i były przedmuchy, a ECU chcąc wyrównoważyć pracę zmieniał dawkę na zupełnie innym cylindrze, kolega nawet zregenerował ten wtrysk myśląc że leje i był zdziwiony że nic się nie poprawiło.
Dopiero jak zaczęliśmy szukać i wyciągać wtryski doszliśmy do rozwiązania problemu.

 
 
Tomasz1964

Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 84
Skąd: Gliwice
Wysłany: 31 Maj 2018, 13:03   

Pyotrek. Trafiłeś w sedno. I owszem zmieniałem w LEXI parametry BSI oraz zaktualizowało mi się oprogramowanie w sterowniku silnika ze względu na błąd wentylatora, które samo PSA poprawiło. Przez rok czasu nie było problemu, aż tu nagle. W ostatnim czasie jechałem A4 z prędkością 150 km że mu przejdzie ale nie przeszło. Być może poprzedni właściciel namieszał nie informując mnie o tym fakcie. Auto było sprowadzone do kraju w 2013 roku i mam całą książkę serwisową z Niemiec, więc przebieg jest autentyczny.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 31 Maj 2018, 13:20   

Diagnostyka wtryskiwaczy tylko za pomoca testera to bardzo niepewna droga. Nawet i test przelewowy. W dobie wtryskiwaczy CR tylko test na specjalnej maszynie daje poprawny wynik i tylko tak mozna prawidlowo sprawdzic stan wtryskiwaczy. Tester tylko sluzy do sprawdzenia, czy w systemie nie ma problemow. A odnosnie zaufania? Komus trzeba zaufac, aby spac spokojnie. Wszystkiego nie da sie samemu pokonac, od tego sa fachowcy. Z drugiej strony diesel wspolczesny to istna skarbonka. To ze niby tani w zuzyciu paliwa, nie znaczy, ze w eksploatacji.

Osobiscie, jesli sa jakies pytania odnosnie wtryskow, oddaje je do sprawdzenia, aby miec pewnosc, ze problemy w silniku ich nie dotycza. Podstawa poprawnej pracy silnika diesla jest sprawny wtryskiwacz.

 
 
Tomasz1964

Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 84
Skąd: Gliwice
Wysłany: 31 Maj 2018, 13:20   

Czasem sami nieświadomie mieszamy a potem oczekujemy pomocy bo coś jest nie tak.
Dzisiaj święto, więc tematem zajmę się od jutra. Temat: rozkręcanie auta i sprawdzanie czy jest, czy go nie ma.
Jeszcze raz wielkie podziękowania z mojej strony.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA