Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
C4 nie odpala po naładowaniu aku
Autor Wiadomość
Zgojewiak
Adek

Mój samochód: Citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 Hdi
Paliwo: Dizel
Wersja:: Miniwan
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 02 Sty 2020
Posty: 4
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 3 Styczeń 2020, 00:48   C4 nie odpala po naładowaniu aku

Witam wszystkich. Mam problem z odpaleniem mojego c4 picasso 1.6 hdi Padło mi aku więc wyjęłem go z auta naładowałem i po ponownym podłączeniu auto wogule nie reaguję na przekręcenie kluczyka. Zaświecił mi się stop i komunikat breiking system faulty oraz parking break faulty. Podłączyłem obd który zakupiłem na allegro i pokazał mi dwa błędy. p1351 i p1352. Wyczytałem że może być to problem z przekaźnikiem swiec. Pomóżcie proszę. Dodam że przed naładowaniem aku silnik jeszcze zakręcił pare razy więc zrobiłem coś nie wybaczalnego i odpaliłem go na tagzwanego pycha bo musiałem przyjechac na swoje podwórko.Silnik popracował 10 min zgasiłem auto i zabrałem aku do ładowania.Pozdrawiam.

_________________
Jak dbasz tak i masz.
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 3 Styczeń 2020, 11:44   

Witam. Niewybaczalne jest to, ze dopusciles do rozladowania akumulatora i potem probowales na sile odpalic. Tak sie nie robi, gdyz duzy spadek napiecia sieje bledami we wielu sterownikach, ale rowniez zniszczeniu moga ulec styki w przekaznikach z uwagi na zbyt duzy prad plynacy przez nie przy probie rozruchu. Mysle, ze powinienes sprawdzic stan rozrusznika, czy reaguje chociaz na krotko? Jesli rozrusznik kreci normalnie (na krotko), problem moze dotyczyc systemu sterujacego rozrusznikiem (przekaznik?), a wtedy konieczna wizyta u elektryka.
Rozruch na "pych" nie moze uszkodzic systemu rozruchu. A testowanie auta po obd nic tu nie pomoze, potrzebny wyzszy "regal" testera.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 4 Styczeń 2020, 18:51   

Co się teraz dzieje na naladowanym akumulatorze?
Kreci czy nic... Masz skrzynie manual czy mcp?

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Zgojewiak
Adek

Mój samochód: Citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 Hdi
Paliwo: Dizel
Wersja:: Miniwan
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 02 Sty 2020
Posty: 4
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 5 Styczeń 2020, 15:34   

Witam ponownie. Dziękuję wszystkim za poświęcony czas i cenne rady. Winowańcą okazał się mały bezpiecznik pod maską o napięciu 25.Na zdjęciu ten zielony był przedtem szary.Pozdrawiam.Nie mogę dołączyć pliku ze zdjęciem.Zrobie to kiedy będzie taka możliwość bo to problem techniczmy.Wyswietla mi błąd ogólny.Nie wiem czemu

_________________
Jak dbasz tak i masz.
 
 
Zgojewiak
Adek

Mój samochód: Citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 Hdi
Paliwo: Dizel
Wersja:: Miniwan
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 02 Sty 2020
Posty: 4
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 5 Styczeń 2020, 15:40   

Na tym schemacie wadliwy był f13



Citroen-C4-Picasso-fuse-box-engine-compartment.jpg
Plik ściągnięto 130 raz(y) 27,87 KB

_________________
Jak dbasz tak i masz.
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 5 Styczeń 2020, 16:18   

Mala uwaga: Nie ma bezpiecznikow na 25 V, okresla sie tylko prad jaki moga przeniesc! Rozroznia sie natomiast typ, w zaleznosci od ksztaltu (pomijam zwloczne i bezwloczne, gdyz w pojazdach stosuje sie te pierwsze) i wielkosci. Dlaczego bezpieczniki ulegaja spaleniu w sytuacji spadku napiecia baterii? Wynika to z zaleznosci P=UxI, gdzie P to moc urzadzenia wiszacego na danym bezpieczniku. Czesto uklad rozruchu nie ma zadnego bezpiecznika, a najwyzej wypala sie styk w przekazniku sterujacym, wzglednie we wlaczniku rozrusznika, albo w stacyjce.
Gratuluje naprawy.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 3 Grudzień 2020, 19:46   

Dodam, że tu powinien być bezpiecznik 40A a nie 25A Pewnie dlatego poszedł z dymem ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA