Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak iskry na jednym lub dwóch przewodach
Autor Wiadomość
Pies

Mój samochód: Citroen Evasion
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benz/lpg
Wersja:: Liberty (kamper)
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 20 Sty 2020
Posty: 6
Skąd: Sanok
Wysłany: 21 Styczeń 2020, 09:59   Brak iskry na jednym lub dwóch przewodach

Witam, mam taki problem że od jakiegoś czasu autko chodzi na trzech lub dwóch cylindrach. Zdiagnozowałem brak iskry na 2 i 3 cylindrze. Wymieniałem już świece, kable, 2xcewkę, wtyczka do wydaje się ok. Dodam że ta usterka pojawiała się czasowo. Jakieś pół roku temu od czasu do czasu np na 5-10km i potem był spokój przez miesiąc, teraz sytuacja sie odwróciła i nie da sie jeździć. Silnik to 2.0 c.t. benz.turbo lpg 147KM.
Mechanicy w mojej okolicy nie wiedzą co może być przyczyną.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4244
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 21 Styczeń 2020, 10:27   

W punciaku jaki miałem taka praca na dwa cylindry to był efekt już stały i od razu,poszedł sterownik silnika-podmieniony na używany (wyzerowane IMO i skasowane błędy u elektronika) ,bo skoro stwierdzasz brak iskry to raczej nie wtryski..Też najpierw kupiłem jedną z cewek ale się okazało że dalej brak iskry..Druga sprawa jedź do kogoś co obsługuje francuskie auta ,może ma Lexie i odczyta usterki

 
 
Pies

Mój samochód: Citroen Evasion
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benz/lpg
Wersja:: Liberty (kamper)
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 20 Sty 2020
Posty: 6
Skąd: Sanok
Wysłany: 22 Styczeń 2020, 05:44   

dzięki za pomoc, spróbuje poszukać tego sterownika. Byłem odczytywać błędy, ale nic nie wykazało.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4244
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 22 Styczeń 2020, 11:03   

Pies, check się nie świeci? na Lexi byłeś czy co innego? Bo uniwersalnymi nie odczyta..co najwyżej temperaturę silnika /obroty i parę drobiazgów;)

 
 
Pies

Mój samochód: Citroen Evasion
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benz/lpg
Wersja:: Liberty (kamper)
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 20 Sty 2020
Posty: 6
Skąd: Sanok
Wysłany: 24 Styczeń 2020, 11:21   

Check sie nie świeci na stałe, jedynie raz na jakiś czas na 3sek. i gaśnie. Na Lexi chyba nie byłem, myślałem, że chodzi o ten typ starej kostki. Ale tam tkj.piszesz ubogie informacje. Mechanikowi tylko nie pasowały prądy sondy to została zmieniona tylko że oczywiście nic to nie dało...

 
 
Pies

Mój samochód: Citroen Evasion
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benz/lpg
Wersja:: Liberty (kamper)
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 20 Sty 2020
Posty: 6
Skąd: Sanok
Wysłany: 24 Styczeń 2020, 11:54   

Troszkę ogarnąłem temat tej Lexii to wydaje mi sie gość ją miał bo na lapku pokazywało parametry na żywo m.in. prąd sondy, temp.spalin, czasy wtrysków itp.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Styczeń 2020, 12:45   

Witam. Zostaw Lexie w spokoju. Tu definitywnie problem dotyczy cewki, albo sterownika silnika. Do sprawdzenia sterownik, okablowanie i cewka. Jesli iskra jest na 1 i 4 cylindrze, to tylko brak sterowania moze byc powodem braku jej na 2 i 3 cylindrze. Zle wartosci sond , czy sondy sa pochodna zlego spalania. Wroc do starej sondy, a zmien lepiej mechanika, bo ma problemy z wiedza.
Sterownik mozna oddac do naprawy, mozna tez podmienic na sprawny.
Powodzenia

 
 
Pies

Mój samochód: Citroen Evasion
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benz/lpg
Wersja:: Liberty (kamper)
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 20 Sty 2020
Posty: 6
Skąd: Sanok
Wysłany: 30 Styczeń 2020, 04:39   

Zacząłem ruszać wtyczką od modułu zapłonowego i auto zaczęło chodzić, możliwe że poruszałem również modułem, bo po jego odkręceniu na styku blaszki był biały kruszący się nalot. Myślałem że jest zaśniedziały ale ponoć to pasta przewodząca. Co by to nie było moim zdaniem mocno ograniczało przepływ, chyba że to nie miało znaczenia. Poczyściłem to i styki i kostkę i autko śmiga. Nie wiem tylko czy brak tej pasty nie bedzie powodował przegrzewania modułu itp.? chociaż to co było na pewno nie spełniało swojej funkcji...

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 30 Styczeń 2020, 16:26   

Brawo! Przyznam, ze o tym nie pomyslalem. Ze ten silnik ma rowniez modul zaplonowy. Dziwne tylko, ze zly kontakt wylaczal tylko 2 cylindry ( no , ale kreativ technologi jest zadziwiajaca ). Paste lepiej odswiez - mozesz uzyc jakiekolwiek pasty do radiatorow - powinienes dostac w kazdym sklepie z czesciami elektronicznymi. Brak pasty moze grozic przegrzaniem modulu, szczegolnie w upaly. Pozdrawiam

 
 
Pies

Mój samochód: Citroen Evasion
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benz/lpg
Wersja:: Liberty (kamper)
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 20 Sty 2020
Posty: 6
Skąd: Sanok
Wysłany: 1 Luty 2020, 15:49   

Ok zastosuje się. Dziękuję wszystkim za rady ;)
Dzięki wam wiadomo było gdzie szukać! A z tymi mechanikami to wam powiem, że ręce opadają - auto stało miesiąc, a gość tam nawet nie zajrzał!

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA