Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
C4 grand picasso 1.8 16v - korekty dlugotermiowe negatywne
Autor Wiadomość
pqam

Mój samochód: c4 grand picasso
Poj. silnika (cm3): 1.8 16v
Paliwo: benzyna
Wersja:: ??
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 24 Sty 2020
Posty: 1
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 25 Styczeń 2020, 01:18   C4 grand picasso 1.8 16v - korekty dlugotermiowe negatywne

Witam wszystkich,

Czy jest możne kto kto sprawdza korekty długoterminowe LTFT na biegu jałowym. U mnie są na poziomie -7 i chciałbym porówna z waszymi silnikami. Akceptowalne są do +-10.

Pozdrawiam

 
 
AlekMazi

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: Grand Picasso
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 27 Maj 2020
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 27 Maj 2020, 08:40   

Mam trochę mniejsze, ok -4 ale ja mam instalację gazową więc LTFT ustawia się pod gaz po długiej jeździe.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 27 Maj 2020, 10:09   

pqam napisał/a:
korekty długoterminowe LTFT na biegu jałowym

Korekty LTFT to korekty srednie skladu mieszanki w calym zakresie obrotow. Pozwalaja okreslic stan dostrojenia silnika do srednich warunkow obciazenia. W silnikach zasilanych benzyna zmieniaja sie w zaleznosci od sposobu eksploatacji, od funkcjonalnosci osprzetu i stanu technicznego silnika. Sa dobrym odzwierciedleniem stanu spalania w silniku. Normalnie uznaje sie korekcje +/- 10 za prawidlowe. Korekcje - swiadcza o zbyt bogatej sredniej mieszance, moga tez swiadczyc o zbyt czestej jezdzie na zimnym silniku , ewentualnie o niesprawnym czujniku temp. . Te wartosci nie sa niebezpieczne dla silnika, moga najwyzej podniesc zuzycie paliwa.
Niebezpieczne sa korekcje na + , gdyz dotycza zbyt ubogiej mieszanki, co moze prowadzic do wypalenia zaworow. Korekcje na plus moga byc spowodowane zbyt niskim cisnieniem paliwa, przytkanym wtryskiwaczem, falszywym powietrzem w kolektorze, itp.
Przecietnie w EOBD pojawia sie alarm przy przekroczeniu korekcji powyzej +/- 20%.
Problem pojawia sie w silnikach zasilanych benzyna i gazem. Przy korekcjach wiekszych od +/- 5 moze nastapic rozjechanie map, co objawia sie zla praca silnika na benzynie. Generalnie warto dbac o prawidlowa regulacje skladu gazu, oraz warto od czasu do czasu pojezdzic tylko na benzynie, aby sterownik silnika mogl skorygowac zapamietane wartosci mapy wyuczonej.
Mysle, ze tyle wystarczy. Zainteresowanych odsylam do odpowiednich materialow, rowniez w necie. Jest mnostwo forum , gdzie te tematy sa poruszane.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA