Mopsiq83
Mój samochód: C4 GP I
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Grand
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 27 Cze 2019 Posty: 5 Skąd: J-aw City
Wysłany: 27 Kwiecień 2020, 14:33 C4 GP 1.8 - dławi się na zimnym ok 2 minut
Witam,
Drodzy forumowicze proszę o pomoc w diagnozie.
Pacjent C4 GP 1.8 LPG - objawy po odpaleniu 1-2 min silnik jakby się dusił pyrkał i falował. Przy owym przymuleniu lub podczas jazdy często występował komunikat Antipolution Faulity, a lexia odczytuje błąd P0170
Instalacja LPG - była holenderska, ze wzgledu na brak dostępności chociażby filtrów i kiepski stan parownika włożyłem STAGa (objawy występowały również przed zmianą instalacji)
Wymienione świece, przeczyszczona przepustnica, podmieniona listwa zapłonowa na nową a usterki nadal występują.
Ktoś podsunał mi patent że pewnie jedna z sond lambda wariuje i póki się nie nagrzeje to silnik się dławi.
Czy moglibyście luknąć filmik z odczytu w moim aucie, widać po odpaleniu parametry....
Poniżej również wykres z pracy sond...
AlekMazi
Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: Grand Picasso
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 27 Maj 2020 Posty: 3 Skąd: Kraków
Wysłany: 27 Maj 2020, 09:36
Witam,
miałem to samo. Ze względu na to, że przez 2 minuty pierwsze regulacja silnika nie działa w tzw. pętli zamkniętej czyli nie pobiera danych z wejściowej sondy lamba a jedynie z ustawień z tzw. LongTermFuelTrim które ustawiają sie względem ustawień gazu a które przy błędnej regulacji gazu mogą dawać za dużą albo za małą dawkę paliwa jest własnie taki efekt.
Można podjechać do gazownika - niech sprawdzi jaki jest LTFT przy 3tys obrotów i niech ustawi dobrze gaz. Lub też można co pewien czas reinicjalizować ustawienia ECU z DiagBoxa. Ale wybrałbym to pierwsze - silnik nie lubi ani zbyt ubogiej ani zbyt bogatej dawki paliwa.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 27 Maj 2020, 11:24
Witam. Nie wiem gdzie, u kogo wstawiales gaz, ani jak zostalo to wszystko zestrojone, ale zakladam, ze problem tkwi w nieprawidlowym skladzie mieszanki benzynowo powietrznej, spowodowanym zlym skladem mieszanki gazowej, tj. tzw. rozjechanie map.
Konieczne jest zresetowanie wartosci zapamietanych w sterowniku silnika, pojezdzenie na benzynie w celu przyuczenia sterownika i dopiero wtedy wizyta u gazownika i ustawienie skladu gazu. Inaczej silnik bedzie dalej tak sie zachowywal.
LTFT to srednia korekcja z calego zakresu obciazenia silnika i obroty nie maja znaczenia- jej wartosc zmienia sie z czasem. Bardzo dobry parametr do kontroli stanu i eksploatacji silnika, bardzo przydatny do prawidlowego strojenia na gazie.
W przypadku zamontowanego gazu powinien zawierac sie w zakresie +/- 5%
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum