Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Automat c5 :(
Autor Wiadomość
Bezradny233

Mój samochód: Citroen c5
Poj. silnika (cm3): 2.0 16V
Paliwo: Benzyna i gaz
Wersja:: 2
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 08 Lut 2020
Posty: 5
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 8 Luty 2020, 13:19   Automat c5 :(

Mój cytrynek to 2.0 16v z roku 2005, od pewnego czasu zmagamy się z problemem ze skrzynia autonatyczna, doszliśmy już do takiego etapu, że już prawie nie ruszamy z miejsca, a jak się uda to tylko na chwilę. Oddałem auto do czterech mechaników, z czego jeden niby coś zrobił, a mianowicie wymienił dwa elektrozawory za 800zl, co prawda bledy już nie wyskakiwały... Ale tylko przez chwilę teraz auto stoi u miejscowego mechanika.... Już miesiąc czasu a mechanik zajmuje się automatami, a więc wracając mechanik załatwił już niby dwie skrzynie biegów i żadna nie pasowała... Uwazam, że nie jest do końca uczciwy że mną. Wczoraj u niego byłem, to powiedział, że mam mu znaleźć skrzynie i on wymieni.. Dobrze godzę się na to w odpowiedzi na mojego smsa o numer skrzyni, której mam szukać to "v115821tpi" SMS umieszczam w załączniku.. Z czego co szukałem nie ma takich numerów w Google i uważam, że znów mnie kłamie... Z numeru VIN wyczytałem, że mam BV AL4, tylko potrzebuje konkretny typ którego nie znam.. Pomocy co robić?

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 8 Luty 2020, 20:08   

Daj VIN, tam chyba siedzi 4HP20, najlepiej szukać od tego samego silnika z tego samego roku.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Bezradny233

Mój samochód: Citroen c5
Poj. silnika (cm3): 2.0 16V
Paliwo: Benzyna i gaz
Wersja:: 2
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 08 Lut 2020
Posty: 5
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 9 Luty 2020, 20:05   

Nr VIN to : VF7RCRFJF76671711. A myślisz, że te numery które on mi podał w ogóle istnieją na tej skrzyni?

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 9 Luty 2020, 20:24   

Wejdź na citroen service i w książeczkę warsztatową i tam masz ładnie rozrysowane gdzie masz tabliczkę znamionową na skrzyni i odczytaj co jest na niej napisane. To jest inna skrzynia, nie 4HP20.
AL4=DP0 ( w Renault )

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 11 Luty 2020, 00:17   

Twoja skrzynia.



VF7RCRFJF76671711.jpg
Plik ściągnięto 37 raz(y) 212,81 KB

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 11 Luty 2020, 12:18   

http://www.prnd.pl/automa...p0-al4,4,3.html

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Bezradny233

Mój samochód: Citroen c5
Poj. silnika (cm3): 2.0 16V
Paliwo: Benzyna i gaz
Wersja:: 2
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 08 Lut 2020
Posty: 5
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 13 Luty 2020, 22:08   

Dziękuję za odpowiedzi i pomoc. Staram się poszukać takowej srzyni biegów na wymianę do mojego auta, ale ciężko mi to idzie i nie mogę nic znaleźć, gdy już znajdę to znajduje się w archiwum Google:/. Czy macie jakieś źródło gdzie kupujecie zregenerowane skrzynie? A moja skrzynia dokładnie posiada takie numery. W sumie tak wiele aut posiada taka skrzynie w sobie, a ja nie mogę nic znaleźć :/



inbound2367055982274677823.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 174,04 KB

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 14 Luty 2020, 15:27   

Bezradny233, to nie jest numer skrzyni. To numer wybieraka na tejże skrzyni. Z tego co pamiętam to ze zmianą na inną może być kłopot, bo było tam chyba kilka wersji sterowników. Po opisie który jest w pierwszym poście obstawiam sprzęgło hydrokinetyczne albo pompę oleju. Te dwa elektrozawory które ktoś wymieniał też są podatne na uszkodzenia w tej skrzyni. Jeden odpowiada za regulację ciśnienia w skrzyni, drugi za blokadę lock-up.

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Piasek
Aktywny



Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 536
Skąd: CRA
Wysłany: 14 Luty 2020, 15:58   

Ja u siebie wymieniałem oba zawory lock-up. Objawiało się to zrzucaniem nagle na 3kę i jechaniem tylko na niej ale:
- ori zawory kosztowały (z uszczelkami) 280zł
https://allegro.pl/oferta/elektrozawor-uszczelki-skrzyni-automat-peugeot-al4-7038923175?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_|1539874513|g|c&ev_adgr=|59073306472|292486833006&utm_term=pla-466190391003|-|-1031126&utm_content=pla|mc:130781185-p:7038923175||&gclid=EAIaIQobChMIgbT0i6bR5wIVibPtCh0fBgeUEAQYASABEgJtPvD_BwE
a mechanik który to robił (a w życiu nie rozbierał ASB) na podstawie zdjęć dołączonych do aukcji ogarną sprawę w 40 min, za bodaj 100zł całość. Skrzynia po wymianie zrobiła już coś koło 50 tyś km
Także potwierdza się moje przekonanie że jak ktoś nie ma pojęcia o mechanice to otwiera warsztat serwisujący automaty bo tam można bezkarnie łoić klientów na ciężkie tysiące bezradnie rozkładając potem ręce że nadal nie działa...

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 15 Luty 2020, 00:48   

Piasek, ranisz moje uczucia, bo ja bym chciał warsztat specjalizujący się w automatach otworzyć a uważam że mam trochę pojęcia o mechanice ... :-o

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Piasek
Aktywny



Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 536
Skąd: CRA
Wysłany: 15 Luty 2020, 09:09   

Podam ci dwa przykłady z własnych doświadczeń:
1) MB W210 - serwis ASB po zakupie
Dzwonię do speca w kuj-pom od skrzyń, przedstawiam sprawę, podaję przebieg, udokumentowany, nic się złego nie dzieje ze skrzynią, po prostu chciałem serwis zrobić bo nigdzie żadnego papiera ani dokumentu kiedy ktoś jakiś serwis robił. Tam siedzi 722.6, jedna z najprostszych i najpancerniejszych skrzyń minionego 20-lecia.
"no to będzie 850zł za samą wymianę olejowo-filtrową, litr oleju 80zł, zestaw filtra + uszczelek 200, reszta robocizna, ŻADNEJ GWARANCJI od razu zaznaczam bo to stare, nie wiadomo w jakim stanie... a jak jeszcze chce pan odczyt sterownika skrzyni to 150zł"

(pomijam fakt że olej wymagany do tej skrzyni kosztuje ok 35zł litr w detalu i to jeszcze w 1L opakowaniach a oni leją z beczki, zestaw filtra OE MB kosztował na tamten czas 70zł, zamienniki po 35zł)

Będąc kilka dni potem w Poznaniu podjechałem do ASO MB z tym samym problemem: 700zł cała impreza z odczytem sterownika i 2 lata gwarancji na usługę oraz materiały.
Serwis Mercedesa...
Oczywiście całą imprezę ogarnął serwis Merca.

2)Wspomniana awaria zaworu lock-up w AL4 jaką mam w C4:
Znowu z ciekawości zadzwoniłem do renomowanego speca od ASB w kuj-pom...
"no sama diagnostyka to 500zł, trzeba będzie zobaczyć co tam do wymiany..."
- ale ile to może kosztować ?
" no 1200-1500 pewnie ale to dopiero po rozbiórce"

Wlazłem na forum citroena, opisałem sprawę, w 3cim poście dostałem gotową receptę co mojej dolega, co mam kupić i jak wymienić. Cała impreza kosztowała 380zł. (a nie 1500)

Ja rozumiem że są skrzynie i są przypadki gdzie jedyną rzeczą jaką można odzyskać to obudowa skrzyni, reszta do wypatroszenia ale w 99% przypadków jedynym patroszonym jest klient który i tak najdalej za kilka tysięcy kilometrów wróci na lawecie

Trzeci przypadek ale to już tak bardziej informacyjnie bo nie każdy ogarnie to sam a zdaję sobie sprawę że utrzymanie warsztatu kosztuje: kumpel ma volvo C30 z 2.5 litrowym motorem i ASB. Zafundował mu dość mocny chiptuning po którym skrzynia ASB zaczęła się ślizgać bo nie dawała rady przenieść całego momentu na koła. Normalny przypadek.
Diagnoza serwisu ASB: cała skrzynia do regeneracji 6500zł
Nadmieniam że skrzynia przed chipowaniem chodziła bardzo dobrze i bez problemów.
"pełna regeneracja 6500zł"
Oczywiście w/w cena nie obejmuje zabiegu demontażu i montażu skrzyni - to dodatkowo 1 tys zł.
Spędził jeden weekend na szwedzkich forach volviarzy gdzie znalazł linki do:
- setu niezbędnych uszczelek jakie należy wymienić aby wyeliminować w/w zjawisko
(kosztował 800zł OE)
- dokładnej instrukcji krok po kroku jak cały zabieg przeprowadzić
- oraz co przy okazji zmienić aby długo posłużyło, u niego doszły jakieś 4 przekładki za kolejne 200zł
1300zł kosztowała go cała impreza łącznie z olejem i tydzień czasu popołudniami do wieczora się z tym bawił w garażu.
W warsztacie od skrzyń zapłaciłby za to 7500zł minimum a i tak żadnej pewności jaki byłby efekt finalny.

Oni przez lata stworzyli jakąś aurę tajemnej magii której stali się jedynymi posiadaczami i każą sobie za to słono płacić. W rzeczywistości przynajmniej połowę skrzyń "naprawiają" poprzez mycie i czyszczenie, a kolejne 40% na chybił-trafił dlatego większość przypadków i tak do nich wraca ale... zawsze można właścicielowi wcisnąć kit że ta awaria nie ma żadnego związku z wcześniejszą ich usługą.
Powoli się to zmienia ale nadal rzetelne warsztaty zajmujace się obsługę, serwisem i naprawami skrzyń biegów policzyć można na palcach jednej ręki i to w skali całego kraju.

Podobnie rzecz się ma z regeneracjami wtryskiwaczy w dieslach:
- ile ?
- 450zł sztuka
- ok w takim razie proszę zrobić 4 i dołączyć wydruki parametrów z każdego
- uuuu tak to panie 700zł jedne
- jak to ? 1200zł chcecie za kartkę papieru ?!?
- wie pan, to roboty mamy, za 3 tyg. pan przyjedź to może będziemy mieć czas albo jedź pan gdzie indziej.

Cała "regeneracja" za 450zł to nic innego jak wrzut do myjki ultradźwiękowej na czyszczenie po których wtryskiwacz odzyskuje 40% sprawności, dalej albo regulujemy wydatkiem zwiększając go ile się da żeby wystarczyło dla silnik albo przekładamy co tam złomowego na używkę ciut lepszą z wiadra innych używek jakie mamy na stanie.
Po takiej "regeneracji" najdalej za kilka tyś km jesteś u nich z powrotem gdzie słyszysz zawsze to samo pytanie:
- gdzie pan tankował ?
(i bez względu na to co podasz, jaką nazwę koncernu itp zawsze jest taka sama odpowiedź)
- wina paliwa, ja tu nic nie poradzę. Możemy regenerować 2gi raz, oczywiście znowu pan płaci.

Powyższe to info od kumpla który 4 lata w takim warsztacie pracował... jak się "regenerowało" wtryski. Dzisiaj się usrało bo większość chce papier, kwit, gwarancje a nie uzyskasz parametrów jak nie włożysz nowej końcówki przynajmniej. W większości przypadków jedyne co się nadaje do odzysku to obudowa tego wtryskiwacza a i to nie zawsze bo często się rozleciał przy wyjmowaniu.
Efekt: ceny fabrycznie nowych wtryskiwacza spadły z jakichś absurdalnych 2500 tys zł sztuka do 700-800zł za to samo a ceny używek od 150 do 400zł zatem kto ci zapłaci 450zł za regenerację sztuki i to jeszcze bez żadnego papieru co to warte...

Także Rafał: otwieraj i bądź dobrym mechanikiem od skrzyń ;-)

 
 
Bezradny233

Mój samochód: Citroen c5
Poj. silnika (cm3): 2.0 16V
Paliwo: Benzyna i gaz
Wersja:: 2
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 08 Lut 2020
Posty: 5
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 17 Luty 2020, 09:21   

A więc Rafał mówisz, że mój mechanik porywa się na wymianę skrzyni biegów, nie wiedząc nawet na jaką ma wymienić ponieważ nie wie gdzie znajduja się numery skrzyni? No brawa dla mojego mechanika... Nie opisałem szczegółowo swojego problemu, bo od razu założyłem ze skrzynia musi być wymieniona przez bezradnych mechaników. Więc problem wyglądal tak: auto zawsze dobrze sobie radziło latem, a gdy przyszedł mróz to auto już ciężko zmieniało biegi lecz gdy auto sie rozgrzało to problem znikał, z czasem zaczął wyświetlać się komunikat o awarii skrzyni biegów,  wyświetlając przy tym wszystkie biegi na desce, auto zostało oddane do mechanika, który miał wymienić olej i filtr, aczkolwiek wymienił tylko olej, bo jak to stwierdził, iż śruby są zardzewiałe i bal się odkręcać, aby nic się nie stało.. Oczywiście nic to nie dało, auto nadal tak samo się zachowywało, następny mechanik wymienił elektrozawory i auto zaczęło się zachowywać lepiej, mianowicie na początku było dobrze, a z czasem rzadko zaczęło wyświetlać komunikat o awarii skrzyni biegów, po restarcie silnika problem znikał na jakiś czas. Teraz auto nawet, gdy jest rozgrzane to wyświetla komunikat o przejściu w tryb awaryjny, bieg jest wrzucony i nagle tak jakby odskakiwał, pod najmniejsza górkę nie może podjechac.

 
 
Piasek
Aktywny



Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 536
Skąd: CRA
Wysłany: 17 Luty 2020, 09:31   

Bezradny233 napisał/a:
mechanika, który miał wymienić olej i filtr, aczkolwiek wymienił tylko olej, bo jak to stwierdził, iż śruby są zardzewiałe i bal się odkręcać, aby nic się nie stało..

już sam w/w potwierdza jego znikomą wiedzę o automatach bo w tych filtr oleju podlega wymianie tylko przy naprawie głównej skrzyni. Jest "w środku" i nie da się go wymienić jak w wielu innych po zdjęciu misy.
Sama wymiana oleju też jest trochę na oko bo nie ma żadnej miarki jego poziomu - bardzo łatwo przelać albo niedolać. Trzeba mieć chociaż pirometr (jeżeli nie posiadamy kompa z programem) aby wiedzieć kiedy ta ma temp. przy której dokonujemy pomiaru poziomu oleju w skrzyni.

 
 
Bezradny233

Mój samochód: Citroen c5
Poj. silnika (cm3): 2.0 16V
Paliwo: Benzyna i gaz
Wersja:: 2
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 08 Lut 2020
Posty: 5
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 17 Luty 2020, 09:50   

Ahh no tylko, że to był inny mechanik nie ten. A więc co byście mi poradzili? Może znacie jakiego mechanika zajmującego się automatami gdzieś w okolicach Poznania?

 
 
Piasek
Aktywny



Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 536
Skąd: CRA
Wysłany: 17 Luty 2020, 10:44   

Generalnie to w tej chwili jesteś w ... no tam gdzie sobie pomyślałeś bo trochę późno na takie pytania.
Teraz to nie wiadomo na ile coś w skrzyni odmówiło posłuszeństwa a na ile została skopana przez dwie wcześniejsze nieudolne próby usunięcia awarii.
Masz ich tam kilku, Baranowo, Wysogotowo, Przeźmierowo, Kiekrz, tamte okolice to zagłębie
Pierwszy lepszy z brzegu
http://www.pawlaczyk-skrzynie.pl/

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA