Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Xsara Picasso 2.0 HDI Nierówna praca na ciepłym silniku.
Autor Wiadomość
Kazioszi

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: XP
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 15 Lut 2020
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Luty 2020, 02:58   Xsara Picasso 2.0 HDI Nierówna praca na ciepłym silniku.

Cześć,

mam problem z moją Xsarą Picasso 2.0 HDI 2003 rok. Problem występuje tylko i wyłącznie kiedy silnik się w pełni rozgrzeje (3 kreski na wyświetlaczu temperatury). Silnik na wolnych obrotach zaczyna jakby się dławić i spadają obroty jakby miał zgasnąć. Do tego silnik jak jest zimny to odpala tak dosyć średnio, trzeba pokręcić kilka sekund.
Błędy jakie zczytałem iCar2 Vgate to P0190 oraz P0100, przy czym ten drugi raczej wywołałem ja odpinając przepływkę podczas tego dławienia - wtedy ustało, ale nie wiem czy przez to, że to przepływomierz czy, że silnik wszedł w jakiś tryb awaryjny czy coś. Check się nie świeci na desce. Błędów nie mogę usunąć tym interfejsem, udało mi się z autem połączyć tylko dwiema apkami Car Scanner i Motodata OBD.
Czy ma ktos pomysł co to może się dziać?



 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4265
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 16 Luty 2020, 09:51   

Poczytałem neta i PO190 to czujnik paliwa wyskoczył Babce z citroenie a potem napisała że to były uszkodzone dwa wtryskiwacze i silnik już nie gaśnie,gdzie indziej brak ciśnienia to umierająca pompka w baku, tak że wymieniać i wróżyć można wiele,bez specjalisty i Lexi się chyba nie obędzie,była wzmianka o wymianie filtra paliwa ale komuś też to nie pomogło,ja zmieniałem w swojej zwykłej Xsarze (nie picasso)obudowę filtra paliwa bo są tam zaworki i ten zawór szwankował)auto nie miało mocy powyżej 120/h.Co za tym nie było ciśnienia na szynie camonrail gdzie ten czujnik ciśnienia paliwa jest jako błąd PO190 jak dobry odczyt(każą też przy nim sprawdzić kable)

 
 
Kazioszi

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: XP
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 15 Lut 2020
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Kwiecień 2020, 14:48   

Troche późno, ale lepiej niż wcale. Zrobiłem test przelewowy i jeden wtryskiwacz chyba sie zapycha. W trakcie objawów po podłączeniu apka FAP widać, że korekcja na w/w wtrysku i na cylindrze obok leci na maxa w skarjne wartości. Zakładając nowy filtr paliwa, po wyczyszczeniu jego obudowy zalałem ją LM diesel spulung i dałem popracować 20 min. Za jakis czas napiszę co z tego wyszło. Dodam jeszcze, że środek LM lałem do puchy filtra, gdyż system paliwowy bosch nie zassałby preparatu prosto z opakowania i trzeba by było dołozyć jakąś pompe paliwową. Pozdro.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA