Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Xantia nie odpala
Autor Wiadomość
woj51
woj51

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna,lpg
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 21
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 01:41   Xantia nie odpala

W ciągu 2 tygodni miałem 5 przypadków buntu mojej xanti rocznik 2000 1.8 benzyna z gazem stag 200-4. Po jeździe na gazie gdy zapalałem po 2-5 min rozrusznik kręcił ale nie zapalał. Czekałem ok 10 min , w tym czasie grzebałem w instalacji elektr. zapalił. Od czterech dni szukam przyczyny. W tym czasie dwa razy zapalił na ok 5 sek. Na pewno nie pracuje przekaźnik bitron 240 104 i pochodne. Tylko dlaczego w tamtych przypadkach zadziałał? Przeczyściłem wiele styków i przekaźników i nic. Na różnych forach wiele wskazówek ale większość nie pasuje. Podobnie jak dokumentacja - nawet opisu bezpieczników porządnego nie mogę znaleźć. Proszę o wskazówki!!!!

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 02:18   

Przekaźnik Bitron jest sterowany przez komputer.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
woj51
woj51

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna,lpg
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 21
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 08:57   

Czyli wymiana ?
Przypuszczałem,że komputer jak pada to już nie ruszę .
Tymczasem w moim przypadku jeździłem sporo. Te "blokady" były sporadyczne.
Czy nie ma innej możliwości???

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 11:21   

Komputer steruje tym bitronem, sprawdziłeś=słuchałeś czy bitron przełącza?
Napięcie do obwodów sterowanych bitronem jest pobierane z bezpieczników, więc jeżeli bitron przełącza to niekoniecznie komputer. Niestety nie mogę w tej chwili znaleźć schematu.
Świeci Ci może CHECK ENGINE?

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
woj51
woj51

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna,lpg
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 21
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 18:17   

Przekaźnik sprawdzałem po wymontowaniu. Obie cewki załączają przy 9 V. W samochodzie nie słychać reakcji. CHECK ENGINE sygnalizował problem przy opisanych przypadkach. Bezpieczniki sprawdzałem. Raczej są ok.
Gdybym kupił używany komputer czy mogę go bez problemu wstawić do mojego autka?
Dzięki za zainteresowanie. Za schemat byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam.

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 18:54   

Sprawdż masy idące na przekażniki następnie czujnik położenia wału
Tu masz jakieś schematy http://www.resmoto.com/a_download/schematy.php

_________________
KK
 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 18:58   

moze byc czujnik polozeni walu . ale stawiam na konczacy sie komputer od instalacji gazowej. mialem taki sam przypadek

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 19:02   

audikom napisał/a:
Sprawdż masy idące na przekażniki następnie czujnik położenia wału
Tu masz jakieś schematy http://www.resmoto.com/a_download/schematy.php


schematy tu dostępne są do medelu z 1998r

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 19:35   

donalehandro napisał/a:
moze byc czujnik polozeni walu . ale stawiam na konczacy sie komputer od instalacji gazowej. mialem taki sam przypadek


Raczej komp od gazu zostawiłbym w spokoju. Autko odpala na benzynie nawet jak jest ciepłe. ;-)

Też bym się skłonił w stronę czujnika położenia wału.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 19:45   

poczekamy zobaczymy

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 20:08   

Cytat:
Gdybym kupił używany komputer czy mogę go bez problemu wstawić do mojego autka?


Najlepiej jak byś mógł gdzieś pożyczyć na moment dla sprawdzenia. ;-)
Jeżeli zajdzie potrzeba wymiany, to szukaj boscha - są lepsze i żywotniejsze.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 20:26   

Ja stawiam na styki ;) Na pewno gdzieś śniedź daje swe znaki na łączach :-P

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 22:12   

Nie wiem jak w Xantiach, w Xm-enach masy były brane z nadwozia i tam często nie łączyło.
Można dać " lewą " mase na przekażniki i zobaczyć czy zadziała ale to już wyższa szkoła jazdy.
Często wtryski,zapłon"iskra" i pompa paliwa są podłączone wspólnie i równocześnie nie działają.
Komputer, nie słyszałem żeby komuś padł .
Co do zapodanych schematów to często podstawowe elementy zostają takie same więc może da się je wykorzystać .

_________________
KK
 
 
woj51
woj51

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna,lpg
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 21
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 23:15   

Dzięki za wskazówki.
Z dokumentacji z linku za dużo nie skorzystałem. Brak kilku stron.
Z tej co mam do dyspozycji wynika ,że masa na przekaźnik podawana jest z komp. Może się mylę!
Może to banalne pytanie , ale gdzie jest czujnik położenia wału i jak go sprawdzić?
Proszę o pomoc.
Na razi idę do garażu kombinować bo w środę muszę jechać 50 km do pracy.

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 30 Grudzień 2011, 23:50   

Odpowiadam ci na podstawie moich walk z Xm-enem bo Xanti na razie nie miałem no może przez pare chwil.
Czujnik położenia wału w moim menie wtykany był w obudowe sprzegła skrzyni biegów nad wieńcem koła zamachowego czyli w pobliżu silnika z góry. Przykręcony był śrubką chyba na klucz 10-kę.
Wygląda to jak kabel grubości papierosa wetknięty w obudowe sprzęgła i przykręcony śrubką.
Ma ze 20 -30 cm długości i z drugiej strony kostka grubości kciuka wpięta jest w instalacje samochodu. Znam to dobrze bo nawalił mi dwa razy i wiem że pasował od Xanti do mojego.
Kosztuje około 120 -150 zł. Można próbować sprawdzać jego oporność i sprawność ale to też już w.sz. j.
Co do masy to komp. podaje tylko mase sterującą a jest jeszcze druga masa na przekażnikach. Jeżeli brakuje ci masy że tak nazwe głównej to komp. też jej może nie dostawać i nie ma co wysyłać na urządzenia. Posprawdzaj wszystkie połączenia kabli z nadwoziem.

_________________
KK
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA