Mój samochód: C5 II 2.0 16 V
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb/lpg
Wersja:: Liftback
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 06 Lis 2013 Posty: 62 Skąd: Elbląg
Wysłany: 30 Marzec 2020, 11:27 Ściąganie auta przy wietrze jazda z prędkościa 80-90 km/
Jadę 80-90 km/h i np wczoraj wiało mocno na S7 w strone Gdańska z Elbląga. Godz 17 wjazd na S7 Z eg i momentalnie zarzucenie autem . wiatr ściągnął auto na poł metra w prawo. Masakra jak jest wiatr nie da sie jechać ,sciaga itd przesuwa auto. A nie ma wiatru moge jechać i 150km/h . Im szybszy tym bardziej klei się do drogi. Naprawy ostatnie-łozyska wahaczy tył 3000 tyś km temu lub 3 tyg, sworzeń przód. Auto robi tygodniow trase 840 km do Gdańska i spowrotem. Włądowane w rozrzad i naprawy zawieszenia z 5 tys zł w ciągu roku. Na wszystko faktury z serwisu aut francuskich. Mam dośc citroena . Jaka przyczyna sciągania auta przez wiatr ?. Zmienione też osłony silowników tylnich. Przeważnie włączam tempomat 90-100km/h i jadę , a auto sobie wiatr sćiaga w prawo. Jednym słowem Porażka..
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4266 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 30 Marzec 2020, 13:05
Pewnie piszesz o pdmuchach wiatru,też tego doświadczam i na pweno inni w innych markach ,nawet Tira polskiego obaliło w Niemczech na bok, nawet jak stał na poboczu w wichurze..Skoro bez wiatru klei się do drogi to nie wina auta bo nawet wtedy byłby nie do utrzymania na drodze.Co do kosztów-dużo tras to i wymiany kosztują..Druga sprawa serwisy tanie nie są-tam roboczogodzina jest droga i na pewno taniej w poleconym warsztacie za te samą usługę..Trzecia sprawa auto ma 13 lat to i koszta rosną jak chce się mieć w stanie technicznym nowym
wojtekadam
Mój samochód: citroen c5 FL
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna+LPG
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Gru 2012 Posty: 146 Skąd: Lublin
Wysłany: 30 Marzec 2020, 13:09
Uspokój się , każdy samochód reaguje źle na wiatr boczny i porywisty, mój też . Pozdrawiam.
Mój samochód: C5 II 2.0 16 V
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb/lpg
Wersja:: Liftback
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 06 Lis 2013 Posty: 62 Skąd: Elbląg
Wysłany: 30 Marzec 2020, 13:23
wojtekadam napisał/a:
Uspokój się , każdy samochód reaguje źle na wiatr boczny i porywisty, mój też . Pozdrawiam.
Tak. władowac w auto tyle kasy i strach jechac 90 km/h. A auto typu tico cię wyprzedza przy wietrze jak ty walczysz z autem i sie wszyscy patrza . pijany czy co, że tak go rzuca.. Ktoś chętny na citroena. ?Na priv. Moja thalia lepiej jeżdzi i nie reaguje na wiatr jak ten złom . Czy wrzucić worek ziemniaków do bagażnika jak w jakimś citroenie było.?
ZygEla
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: ON
Wersja:: HB-Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 03 Wrz 2013 Posty: 51 Skąd: Giżycko
Wysłany: 30 Marzec 2020, 17:25
Koniecznie trzeba sprawdzić geometrię zawieszenia, przód i tył - koszt około 30zł. Jeśli kąty pochylania tylnych kół będą prawidłowe to może być źle ustawiona zbieżność - w citroenach rozbieżność przednich kół. Miałem coś podobnego, na jednorodnej nawierzchni samochód jechał prawidłowo, gdy natrafiłem na piasek naniesiony przez wodę odczuwałem wyraźne szarpnięcie, lekkie zarzucenie samochodem. Okazało się że miałem ustawioną za małą rozbieżność przednich kól. Po korekcie samochód jedzie jak po szynach nawet przy zmianie nawierzchni.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4266 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 30 Marzec 2020, 23:36
trenia, Post od początku jak flustracja do marki Citroen-teraz do forumowiczów..a może tak wrócić do serwisu gdzie kasę cyckali a nic nie zrobili-druga opcja passat od niemca co do kościoła aby ,nic nie wytłuczone... Aż dziw że od 7 lat na forum.
Oskarv
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Sty 2015 Posty: 61 Skąd: Wrocław
Wysłany: 31 Marzec 2020, 21:46
Co mogę poradzić,
- zmienić warsztat jeżeli tego nie ogarniają
II - kontrola tulei przednich wahaczy, (najlepiej stanu całego zawieszenia oraz wymiana
uszkodzonych elementów, zwrócić uwagę na luz listwy zębatej przekładni kierowniczej!!!)
- poprawna regulacja wysokości zawieszenia
- pomiar geometrii wraz z regulacją.
swoją drogą to jako drugie auto miałem Thalię I PH2 i PH3, teraz II i to one bardziej wrażliwe są na boczny wiatr niż C5 , po regeneracji przekładni kierowniczej i wymianie tulei przednich wahaczy oraz regulacji wysokości i zbieżności problem w zasadzie nie występuje jeśli chodzi o C5, a jak naprawdę mocno wieje przycisk SPORT rozwiązuje całkowicie problem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum