Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Ściąganie auta przy wietrze jazda z prędkościa 80-90 km/
Autor Wiadomość
trenia
trenia

Mój samochód: C5 II 2.0 16 V
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb/lpg
Wersja:: Liftback
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 06 Lis 2013
Posty: 62
Skąd: Elbląg
  Wysłany: 30 Marzec 2020, 11:27   Ściąganie auta przy wietrze jazda z prędkościa 80-90 km/

Jadę 80-90 km/h i np wczoraj wiało mocno na S7 w strone Gdańska z Elbląga. Godz 17 wjazd na S7 Z eg i momentalnie zarzucenie autem . wiatr ściągnął auto na poł metra w prawo. Masakra jak jest wiatr nie da sie jechać ,sciaga itd przesuwa auto. A nie ma wiatru moge jechać i 150km/h . Im szybszy tym bardziej klei się do drogi. Naprawy ostatnie-łozyska wahaczy tył 3000 tyś km temu lub 3 tyg, sworzeń przód. Auto robi tygodniow trase 840 km do Gdańska i spowrotem. Włądowane w rozrzad i naprawy zawieszenia z 5 tys zł w ciągu roku. Na wszystko faktury z serwisu aut francuskich. Mam dośc citroena . Jaka przyczyna sciągania auta przez wiatr ?. Zmienione też osłony silowników tylnich. Przeważnie włączam tempomat 90-100km/h i jadę , a auto sobie wiatr sćiaga w prawo. Jednym słowem Porażka..

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4266
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 30 Marzec 2020, 13:05   

Pewnie piszesz o pdmuchach wiatru,też tego doświadczam i na pweno inni w innych markach ,nawet Tira polskiego obaliło w Niemczech na bok, nawet jak stał na poboczu w wichurze..Skoro bez wiatru klei się do drogi to nie wina auta bo nawet wtedy byłby nie do utrzymania na drodze.Co do kosztów-dużo tras to i wymiany kosztują..Druga sprawa serwisy tanie nie są-tam roboczogodzina jest droga i na pewno taniej w poleconym warsztacie za te samą usługę..Trzecia sprawa auto ma 13 lat to i koszta rosną jak chce się mieć w stanie technicznym nowym ;-)

 
 
wojtekadam

Mój samochód: citroen c5 FL
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna+LPG
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 146
Skąd: Lublin
Wysłany: 30 Marzec 2020, 13:09   

Uspokój się , każdy samochód reaguje źle na wiatr boczny i porywisty, mój też . Pozdrawiam.

 
 
trenia
trenia

Mój samochód: C5 II 2.0 16 V
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb/lpg
Wersja:: Liftback
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 06 Lis 2013
Posty: 62
Skąd: Elbląg
Wysłany: 30 Marzec 2020, 13:23   

wojtekadam napisał/a:
Uspokój się , każdy samochód reaguje źle na wiatr boczny i porywisty, mój też . Pozdrawiam.



Tak. władowac w auto tyle kasy i strach jechac 90 km/h. A auto typu tico cię wyprzedza przy wietrze jak ty walczysz z autem i sie wszyscy patrza . pijany czy co, że tak go rzuca.. Ktoś chętny na citroena. ?Na priv. Moja thalia lepiej jeżdzi i nie reaguje na wiatr jak ten złom . Czy wrzucić worek ziemniaków do bagażnika jak w jakimś citroenie było.?

 
 
ZygEla

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: ON
Wersja:: HB-Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 51
Skąd: Giżycko
Wysłany: 30 Marzec 2020, 17:25   

Koniecznie trzeba sprawdzić geometrię zawieszenia, przód i tył - koszt około 30zł. Jeśli kąty pochylania tylnych kół będą prawidłowe to może być źle ustawiona zbieżność - w citroenach rozbieżność przednich kół. Miałem coś podobnego, na jednorodnej nawierzchni samochód jechał prawidłowo, gdy natrafiłem na piasek naniesiony przez wodę odczuwałem wyraźne szarpnięcie, lekkie zarzucenie samochodem. Okazało się że miałem ustawioną za małą rozbieżność przednich kól. Po korekcie samochód jedzie jak po szynach nawet przy zmianie nawierzchni.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4266
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 30 Marzec 2020, 23:36   

trenia, Post od początku jak flustracja do marki Citroen-teraz do forumowiczów..a może tak wrócić do serwisu gdzie kasę cyckali a nic nie zrobili-druga opcja passat od niemca co do kościoła aby ,nic nie wytłuczone... :-P Aż dziw że od 7 lat na forum.

 
 
Oskarv

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 61
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31 Marzec 2020, 21:46   

Co mogę poradzić,
- zmienić warsztat jeżeli tego nie ogarniają

II - kontrola tulei przednich wahaczy, (najlepiej stanu całego zawieszenia oraz wymiana
uszkodzonych elementów, zwrócić uwagę na luz listwy zębatej przekładni kierowniczej!!!)
- poprawna regulacja wysokości zawieszenia
- pomiar geometrii wraz z regulacją.

swoją drogą to jako drugie auto miałem Thalię I PH2 i PH3, teraz II i to one bardziej wrażliwe są na boczny wiatr niż C5 , po regeneracji przekładni kierowniczej i wymianie tulei przednich wahaczy oraz regulacji wysokości i zbieżności problem w zasadzie nie występuje jeśli chodzi o C5, a jak naprawdę mocno wieje przycisk SPORT rozwiązuje całkowicie problem.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA