Mój samochód: brak
Poj. silnika (cm3): brak
Paliwo: brak
Wersja:: -
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Gru 2013 Posty: 48 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 5 Kwiecień 2020, 20:15 Problem z zapłonem 1.8 16V
Pojawił się problem z pracą silnika: szarpanie, utrata mocy, nierówna praca, potrafi też zgasnąć. Na benzynie trochę łagodniej. Jazda po równej drodze, na wertepach nic się nie dzieje.
Zaczyna się to po rozgrzaniu. Jak zacznie nierówno pracować to słabo (z opóźnieniem) reaguje na dodanie gazu.
Zapala się kontrolka zapłonu.
Co zrobiłem:
- wymiana świec
- wymiana cewki na nówkę (stara była zaśniedziała w gniazdach)
- wymiana czujnika położenia wału
- sprawdzałem nieszczelności na przewodach samostartem - nic nie wyszło
- sprawdziłem czujnik przepustnicy - pracuje od 1kOhm do 2.8kOhm
- oba czujniki temperatury wody po nagrzaniu ok 220-250 Ohm
Po wymianie cewki była poprawa, nie szarpało tak gwałtownie. Następnie wymieniłem czujnik wału i przez 35 km jazdy non stop żadnego najmniejszego problemu. Kolejna jazda szarpie po kilku km. Po takiej akcji potrafi jechać normalnie.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4265 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 6 Kwiecień 2020, 18:22
Przyjrzyj się okablowaniu do sondy,możliwe też sonda ,bratu kiedyś dwie sondy sprawiały kłopoty w innej marce,a kolega z forum w pikusiu też wymieniał (też na LPG)bo była nierówna praca silnika i check. Może warto sprawdzić gdzieś pod tym kontem na komputerze.Tylko naprowadzam-nie daje gwarancji że to przyczyna PS. na tym co posiadam też pokazywało błąd do sondy gdy był check silnika
Mój samochód: brak
Poj. silnika (cm3): brak
Paliwo: brak
Wersja:: -
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Gru 2013 Posty: 48 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 7 Kwiecień 2020, 16:56
Byłem w warsztacie, katalizator i układ wydechowy w porządku.
Pojeżdżę na samej benzynie. Wcześniej przed wymianą cewki szarpało na obu paliwach. Może nałożyły się dwie usterki na raz.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4265 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 7 Kwiecień 2020, 20:06
mike-gda, Tak jeszcze odpal silnik w całkowitej ciemności i patrz czy gdzieś nie skacze iskra do masy-brat tak miał w Oplu (na LPG) -co prawda był opel na kablach ,ale dyskoteka była cudowna czego za dnia nie było widać a silnik drgał z tego powodu..
Mój samochód: brak
Poj. silnika (cm3): brak
Paliwo: brak
Wersja:: -
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Gru 2013 Posty: 48 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20 Kwiecień 2020, 12:00
Trochę pojeździłem w weekend i niestety to raczej uszkodzony silnik. Możliwe że kompresja siadła.
Zgasł pod domem i nie dał się odpalić, a po paru minutach zagadał.
Szkoda, myślałem że szybciej padnie hydraulika albo skrzynia przed silnikiem, a tu taki psikus.
Dam ogłoszenie, może ktoś będzie zainteresowany.
waldek40
Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: MK2 LIFTBACK
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Mar 2020 Posty: 153 Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Kwiecień 2020, 15:46
a nie można sczytać błędów? albo zmierzyć kompresji?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum