Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Berlingo 1.6vti
Autor Wiadomość
esp74

Mój samochód: Citroen Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1.6 VTI
Paliwo: benzyna+lpg
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 05 Kwi 2020
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Maj 2020, 13:15   Berlingo 1.6vti

Dzień dobry wszystkim użytkownikom.
Mam kilka dylematów z moim Berlingo 1.6vti z gazem , odwiedziłem kilku mechaników, nawet serwis Citroena i dalej brak wiedzy.
1) Mam problem z tym silnikiem, przejechane 160 tys. od początku LPG i silnik bierze olej. Do tej pory zalewany Total 5-30, teraz po wizycie u mechanika i wymianie oleju, zalany Totalem 5-40. Ponoć po tylu przejechaniu i problemu z braniem powinno być lepiej. Poczytałem że ten silnik jest specyficzny i powinno się stosować jednak zalecany 5-30, co robić? Zostało mi 2-3 l tego 5-30 - dolewki robić( nie wiem czy można do 5-40 5-30) czy jednak zostać przy Totla 5-40?
Ile są "normy" oleju na 1000km? Teraz bierze do ok 0,5 na 1000km , wcześniej niewiele więcej.

2) Problemem następnym jest spadanie obrotów (raczej zauważone w zimnych miesiącach) przy dojeżdżaniu na luzie potrafią obroty szybko spadać , nieraz potrafi szarpnąć nawet z 500 podskoczy i nie zgaśnie , niestety z reguły jak nie dodam gazu gaśnie. Oczywiście problem nie występuje cały czas. Była płukanka silnika, czyszczenie wtrysków, przepustnicy nic nie dało. Dzieje sie tak na benzynie (mniej) i na gazie.
Jedyny błąd jaki raz na jakiś czas się pojawia to P000A, nie osiąga ustawienia wałka rozrządu. W serwisie ASO zalecano płukankę bo prawdopodobnie sporo nagaru. Rozrząd kazali nie ruszać .
3) Trzeci problem to od jakiegoś okresu w czasie jazdy przytrzymuje wspomaganie, skręcając potrafi kierownicę przyblokować (jakby bez wspomagania było) by po sekundzie-dwu puścić. Stojąc w miejscu wspomaganie działa bez problemu. Płyn ok , mechanik twierdzi że może być problem z pompą elektryczną , tylko że nie występuje to cały czas , nie ma błędów wiec nie jest pewny na 100%.

Mogę prosić o jakieś wskazówki , będę bardzo wdzięczny i z góry dziękuje.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 1 Maj 2020, 19:32   

Witam.
Ad1 Do tych silnikow 5w30, a nawet 0w30. Mechanika radze omijac. Wielka bzdura jest zmiana oleju na gestszy z powodu przebiegu. Caly czas stosowac zalecany. Zalecana wymiana ca 15 tys, gdyz stosowanie sie do instrukcji moze spowodowac awarie silnika z powodu nagaru wewnatrz. Branie oleju jest normalnym zjawiskiem w tej konstrukcji, niestety. Serwis uwaza, ze 1l na tysiac to zdrowy objaw.
Ad2 Niestety w tych silnikach jednym z duzych problemow jest szybko wyciagajacy sie lancuch rozrzadu i zmiana czasow rozrzadu z tego powodu, co wywoluje problemy z poprawna praca silnika, rowniez wypadanie zaplonow. Radze sprawdzic ustawienie walkow (potrzebny przyrzad) i ewentualnie wymiana rozrzadu. Typowa usterka w tym silniku.
Ad3 Wypadaloby sprawdzic bledy wspomagania, calkiem mozliwe, ze wspomaganie konczy zywot. Pompa moze byc ok, a problem w sterowaniu, moze czujnik skretu walka kierowniczego? Radze sprawdzic najpierw czystosc kontaktow, czesto woda jest powodem problemow.
Nowoczesnosc samochodow czesto nie idzie w parze z trwaloscia.

 
 
esp74

Mój samochód: Citroen Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1.6 VTI
Paliwo: benzyna+lpg
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 05 Kwi 2020
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Maj 2020, 21:38   

Dziękuje za szybką odpowiedz.
Olej nie dawno zmieniałem ale z tego co czytam lepiej nie ryzykować i zmienić na 5-30 jak było do tej pory. Od razu czy mogę trochę pojeździć na tym 5-40?
Odnośnie 2 to trochę w tym ASO w Krakowie mnie zkołowali bo twierdzili że łańcuch w tym samochodzie to jest ostatnia rzecz do wymiany. Oni praktycznie tego nie robią bo nie ma potrzeby, żeby wymieniać rozrząd musiało by sypać innymi alarmami a nie tylko jednym P000A, nawet powiedziano mi że wymiana rozrządu z reguły kończy się jeszcze większymi problemami.
Odnośnie wspomagania to problem bo mechanik twierdzi że błędów nie ma, naprawa po kolei żeby wykluczać, ale sugeruje padającą pompę.
W sprawie wtyczek ktoś faktycznie mi sugerował żeby wszystkie rozpiąć , kontaktem przelecieć bo elektryka ma swoje problemy w Citroenie .
Zmieniać mechanika mam zamiar tylko mając doświadczenie boje się że znowu trafie pod niewłaściwy adres. Ktoś w Krakowie polecał "Elto" na ul.Podskale może tam teraz trafie.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 1 Maj 2020, 22:02   

5w40 tez jest syntetykiem, nic sie nie stanie jak troche pojezdzisz. Bazowac trzeba jednak na zalecanych lepkosciach. Pisze o zmianie mechanika, bo to jego zalecenia o oleju swiadcza o jego klasie.
Odnosnie lancucha problem dotyczy tego, ze szybko, ze zmiana dlugosci lancucha zmieniaja sie fazy rozrzadu i objawia sie to rowniez bledem polozenia walka rozrzadu. Nie twierdze, ze to pewny trop, ale pozostaje zdjac pokrywe i sprawdzenie ustawienia walkow. Niestety, trzeba miec do tego specjalny przyrzad. Pracuje przy takich silnikach i jest to bardzo czesty problem ( zaczyna sie juz czesto przy przebiegu duzo mniejszym niz Twojego pojazdu ). Jesli serwis twierdzi,ze wymiana rozrzadu konczy sie problemami, to pozostaje omijac ten serwis szerookim lukiem…. Czy w Krakowie nie ma ludzi znajacych sie na mechanice?

 
 
esp74

Mój samochód: Citroen Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1.6 VTI
Paliwo: benzyna+lpg
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 05 Kwi 2020
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Maj 2020, 22:23   

No właśnie może ktoś poleci jakiś sprawdzony serwis bez kosmicznych cen który własnie zna ten samochód i silnik w Krakowie. Raczej muszę szybko znaleźć bo z takim wspomaganiem to jazda jest bardzo niebezpieczna, przy okazji pozostałe rzeczy pasuje zrobić.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA