Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Falujacy wskaznik temperatury silnika + błąd
Autor Wiadomość
Tanin

Mój samochód: Peugeot 407
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: przedliftowa
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 65
Skąd: Katowice
Wysłany: 15 Czerwiec 2020, 21:21   Falujacy wskaznik temperatury silnika + błąd

Witam wszystkich
Mam kolejny problemik z autem. Otóż zacząl mi falowac wskaźnik temperatury plynu chlodzacego. Glowny zakres falowania to miedzy 45 a 90 stopni. Czasem wskazowka przechyli się powyzej 90 stopni - wtedy wyskakuje komunikat o zbyt wysokiej temp silnika ale za chwilę wskazówka albo jest na 90 st albo zas spada do 45 i faluje dalej.
Czujnik do wymiany ?
Zapowietrzenie ukladu ?

 
 
waldek40

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: MK2 LIFTBACK
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Mar 2020
Posty: 152
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Czerwiec 2020, 03:50   

lub termostat się przycina

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 16 Czerwiec 2020, 06:53   

Zacznij od wtyczki na czujniku temperatury.

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Tanin

Mój samochód: Peugeot 407
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: przedliftowa
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 65
Skąd: Katowice
Wysłany: 16 Czerwiec 2020, 07:20   

Dziś rano zalalem troche plynu chlodzacego bo juz od dluzszego czasu jego poziom byl bliski minimum (ale stabilnie sie trzymał).
Przejechalem 35 km. W czasie jazdy auto sie slabo grzało. Normalnie to obie wskazówki (temp cieczy chlodzacej i temp oleju) po ok 3 km byly w polowie skali i staly w miejscu. Teraz wskazowka oleju w ogole do polowy nie doszla tylko prawie do polowy i to dopiero po 15 km. Wskazowka cieczy przez 10 km byla na minimum potem gwaltownie wskoczyla na 70 st i dalej to juz 2 min 70 st potem nagle spadla na minimum tak 2 min bylo i znow 70 i tak sie zmienialo. Dopiero jak podjechalem na miejsce to najpierw wykrzyknik ze silnik ma za wys temperaturę i w tym samym momencie wskazówka z minimum leci na 90 stopni dochodzi do 90 i spada do 70 i potem niżej. Za chwile za tym pojawil sie system depollution faulty i check engine.
Do tego czujnika sie latwo jakos dostac ?

 
 
waldek40

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: MK2 LIFTBACK
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Mar 2020
Posty: 152
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Czerwiec 2020, 11:26   

a ja myślę jednak że termostat się przycina ;-)

 
 
Tanin

Mój samochód: Peugeot 407
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: przedliftowa
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 65
Skąd: Katowice
Wysłany: 16 Czerwiec 2020, 12:17   

No i raczej go wymienię.
Bo czujnik chyba bedzie jednak ok chociaż nie zaszkodzi tez wymienić bo to nie sa duze pieniądze.
Lepiej zamiennik czy oryginal ?
Jak zamiennik to z jakiej firmy ?

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 16 Czerwiec 2020, 13:42   

Zacinający się termostat nie powodował by skakania temperatury po 40st.
Wtyczka na czujniku lub sam czujnik obstawiam

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Tanin

Mój samochód: Peugeot 407
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: przedliftowa
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 65
Skąd: Katowice
Wysłany: 16 Czerwiec 2020, 14:01   

Dlatego tez pytalem czy fizycznie mozliwe są skoki temp tak duże.
Jak potrafi wskazowka w 3 sekundy wspiac się plynnym ruchem z 40 stopni na powyzej 90 lub tylko 90 i za chwile gwaltownie spasc do 60-70.
Też fakt jest że te skoki do góry za kazdym razem działy się w czasie zatrzymania samochodu. W czasie jazdy poki co sie nie pojawilo chociaz jesli sie pojawi to tez raczej bedzie kwestia czujnika.
Druga kwestia ze temp oleju też ociezale sie zbierala do góry co raczej by wskazywalo na wolne grzanie. No chyba ze padl i czujnik i termostat jednoczesnie :)

 
 
Tanin

Mój samochód: Peugeot 407
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: przedliftowa
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 65
Skąd: Katowice
Wysłany: 16 Czerwiec 2020, 15:27   

Poprawka
Jednak temp oleju normalnie wzrasta.
Na lpg przeloczylo mi sie prawie od razu po odpaleniu auta czyli tez w normie.
Wskaznik temp plynu na niskim poziomie i lekko falowal z czasem zblizajac sie do 90 stopni ale jednak eciaz ponizej.
Po chwilowym postoju przed odpaleniem ok 90 stopni po odpaleniu i ruszeniuspadlo na chwile do 60 a potem do 80.

 
 
Tanin

Mój samochód: Peugeot 407
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: przedliftowa
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 65
Skąd: Katowice
Wysłany: 17 Czerwiec 2020, 20:57   

Dzis ze skokami temperatury było inaczej wskazowka w normalbym tempie osiagnela 90 stopni a potem falowala miedzy 80 a 90 jednak 3x podskoczyla na granice z czerwonym polem po czym spadla do 70 stopni.
Kurcze a może to być uszczelka pod głowicą?...
W sumie tez moga byc przy jej awarii takie szybkie skoki temperatury i potem spadki. Tylko czy z powodu upg moga byc tez spadki temp ponizej normy ?

 
 
waldek40

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: MK2 LIFTBACK
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Mar 2020
Posty: 152
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Czerwiec 2020, 03:40   

też może być, my już tobie podaliśmy kilka tropów a ty choć jeden sprawdziłeś? ;-)

 
 
Tanin

Mój samochód: Peugeot 407
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: przedliftowa
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 65
Skąd: Katowice
Wysłany: 18 Czerwiec 2020, 06:13   

Jak dobrze pojdzie do jutro bedziemy sprawdzac pod kompem itd przy okazji sprawdzania czy wycieków nie ma po ost naprawie.
Wczoraj jedynie sorawdzalem węże od chlodnicy. Oba cieple/gorące i oba miękkie.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 18 Czerwiec 2020, 07:20   

Przeciez miales wyciagana skrzynie biegow. W pierwszej kolejnosci sprawdz mase silnika - moze nie jest dokrecona, albo problem z dobrym kontaktem. Swoja droga, jesli wczesniej bylo dobrze, to nagle nic nie powinno sie dziac. Temperatura silnika nigdy nie skacze tak szybko - narasta powoli. Nawet przy zbyt niskim poziomie , moze falowac, ale nie bedzie szybko zmieniac sie. Na potwierdzenie , jak sam mowisz temp. oleju narasta powoli. Mozliwe, ze uszkodzony jest czujnik, albo problem w liczniku, przeciez to tylko elektronika, wszystko jest mozliwe. Jesli weze sa miekkie (cisnienie nie narasta ) z ukladem chlodzenia wszystko w porzadku.

 
 
Tanin

Mój samochód: Peugeot 407
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: przedliftowa
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 65
Skąd: Katowice
Wysłany: 18 Czerwiec 2020, 09:36   

No ruchy wskazówki w górę sa barzo sybkie i spadaja rownie szybko.
Najpierw jest pikniecie alert o zbyt wysokiej temperaturze w tym momencie wskazowka rusza plynnie w górę do 3/4skali (ten ruch trwa tak 3-4sekundy) osiaga ten punkt i od razu w takim samym czasie spada na 90 st albo mniej albo jak na 90 spadnie to za chwile leci na 80.
Tak troche wygląda jakby byl nagly odczyt wysokiej temperatury za nim wskazowka podążała a potem nagle inny odczyt i wskazowka "zmienia zdanie".
Skoki w górę zdarzają się póki co juz na nagrzanym silniku i na postoju lub tuż po zatrzymaniu. Skoki w doł sa bardziej losowe nie zależą od niczego.
Tak mialem wyjmowana skrzynie okazalo się ze uszczelniacz wału byl wciśniety w str silnika że ponoc prawie tam wlecial. Fuszera poprzednika ?
W ktorym miejscu jest masa ?

 
 
Tanin

Mój samochód: Peugeot 407
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: przedliftowa
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 65
Skąd: Katowice
Wysłany: 18 Czerwiec 2020, 12:13   

Aha i przy skokach temp w górę nie załącza się wentylator - może to też istotne.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA