Andrzej-Szcz
Mój samochód: C5 I FL
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: pb+lpg
Wersja:: hb
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 29 Cze 2017 Posty: 26 Skąd: Szczecin
Wysłany: 28 Czerwiec 2020, 12:54 Sprężarka klimatyzacji dobór z Nr.VIN
Czy na postawie samego VIN-u można sprawdzić model ,typ sprężarki ?
Moja powoli się kończy i chciałem zobaczyć ceny i modele,czy zostaje tylko nurkowanie pod maskę ?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 28 Czerwiec 2020, 14:08
Witam. Po czym sadzisz , ze sprezarka sie konczy? O ile nie dostanie wody sama sprezarka dziala dlugo . W tych rocznikach jeszcze robiono trwale.
Andrzej-Szcz
Mój samochód: C5 I FL
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: pb+lpg
Wersja:: hb
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 29 Cze 2017 Posty: 26 Skąd: Szczecin
Wysłany: 28 Czerwiec 2020, 14:51
dejnekomirek napisał/a:
Witam. Po czym sadzisz , ze sprezarka sie konczy? O ile nie dostanie wody sama sprezarka dziala dlugo . W tych rocznikach jeszcze robiono trwale.
Słaba wydajność podczas upałów,po wizycie u "klimatologa" taka diagnoza,instalacja szczelna,ubytków nie ma,klapy mieszalnika wymienione na nowe,więc chyba to.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 28 Czerwiec 2020, 19:00
A czy czasami powodem slabej wydajnosci nie jest zbyt duza ilosc czynnika? Przeladowanie powoduje duzy wzrost cisnienia, co powoduje czasowe wylaczanie sprezarki. Rowniez stary osuszacz moze nawet zatkac przeplyw czynnika. Najczesciej jednak zbyt duza ilosc czynnika zmniejsza skutecznosc chlodzenia w wysokich temp, rowniez pokruszony radiator w kondensatorze. Z tym, ze takie wiadomosci powinien posiadac "klimatolog" . A co bedzie , jak po wymianie kompresora dalej beda takie problemy?
Podaj prosze, jaka jest aktualnie ilosc czynnika w ukladzie ? Podobne objawy sa rowniez, gdy jest zbyt malo czynnika.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4272 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 28 Czerwiec 2020, 19:20
Andrzej-Szcz, Ktoś gazuje a ktoś patrzy czy nie ma niepokojących objawów ,hałasu ,ślizgania się paska a reszta jak wyżej ,,dejnekomirek'', Dodam że na przykładzie xsary w danym roczniku występuje dla mego auta dwie ilości czynnika,ja mam go więcej a już przejściówka ma go mniej,kolejna sprawa przyjrzyj się chłodnicy klimatyzacji bo ja w Peugocie żony mam ją do wymiany,wszystko jest ok tylko chłodnica od soli w Niemczech straciła radiator i są same pręty przez co nie odprowadza ciepła..dlatego klima nie chłodzi jak trzeba;)
Andrzej-Szcz
Mój samochód: C5 I FL
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: pb+lpg
Wersja:: hb
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 29 Cze 2017 Posty: 26 Skąd: Szczecin
Wysłany: 28 Czerwiec 2020, 20:20
Panowie tak jak pisałem,czynnik został odessany,została sprawdzona szczelność i ponownie został załadowany czynnik.Ubytek był jak pamiętam 12g,serwis zajmuje się tylko klimatyzacjami nie jest to typowy "nabijacz". chłodnica wraz z osuszaczem jest wymieniona.
Objawy występują tylko podczas upałów tzn. po dłuższej jeździe zaczyna dopiero chłodzić.
waldek40
Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: MK2 LIFTBACK
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Mar 2020 Posty: 154 Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Czerwiec 2020, 04:52
rzadki przypadek aby sprężarka padła ale jest to możliwe, co do sprawdzania szczelności poprzez wytworzenie próżni to jest nieraz nie miarodajne sprawdzenie ,ponieważ w instalacjach gdzie mamy łączenia rurek aluminiowych z gumowymi przy wykonywaniu próby szczelności przez wytworzenie próżni mikro pęknięcia na gumie zasklepiają się, ale jak podamy ciśnienie do układu to wtedy wynik jest bardziej prawdziwy,
wracając do tematu jeśli kolega twierdzi że auto oddał do gościa co naprawia układy klimatyzacyjne a nie tylko uzupełnia czynnik to fachowiec powinien odessać teraz czynnik z układu co byś nie musiał płacić drugi raz za nabijanie,wymontować sprężarkę jeśli jest jego taka diagnoza ,sprawdzić, przetestować (powinien mieć do testów stanowisko) i wtedy podjąć decyzje czy miał racje czy nie,bo wymienianie wszystkiego na zdaje mi się że to to a ty będziesz płacił za to to jest wyciąganie kasy, a może zawór rozprężny jest do wymiany tylko?
Andrzej-Szcz
Mój samochód: C5 I FL
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: pb+lpg
Wersja:: hb
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 29 Cze 2017 Posty: 26 Skąd: Szczecin
Wysłany: 29 Czerwiec 2020, 10:25
waldek40 napisał/a:
,bo wymienianie wszystkiego na zdaje mi się że to to a ty będziesz płacił za to to jest wyciąganie kasy, a może zawór rozprężny jest do wymiany tylko?
Masz rację kolego,każdy by tylko wymieniał bez dobrej diagnostyki.No nic trzeba będzie jeszcze raz się przejechać na diagnostykę.Ja podejrzewam sprzęgło bo słychać jak elektromagnes łapie,a efektu brak.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 592 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 30 Czerwiec 2020, 09:58
Jak w porządnym serwisie był, to może fachowo stwierdzili, że kompresor słabo się stara.
Po różnicy ciśnień na niskiej i wysokiej stronie przy prawidłowej ilości czynnika można coś wywnioskować.
PS:
Inna sprawa, że "fachowcom" w tym uczciwym kraju trzeba na ręce patrzeć.
Ja byłem na diagnostyce niesprawnej klimy w serwisie, który głównie tym się zajmuje.
Stwierdzili, że cewka sprzęgła spalona co się zgadzało, oraz nieszczelna chłodnica.
Chłodnicę kupiłem i wymieniłem sam (tego nie przewidzieli) i okazało się że stara jest szczelna.
Krótko mówiąc na samej cewce wiele by nie zarobili, więc chcieli mnie "zrobić" jeszcze na wymianie dobrej chłodnicy. Efekt taki, że zapłaciłem za diagnostykę, narobiłem się przy wymianie i mam starą zapasową chłodnicę.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
Mój samochód: CITROEN C-5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DIESEL
Wersja:: KOMBI
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 334 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 1 Lipiec 2020, 16:24
U mnie w Olsztynie 2 profesjonalne zakłady. W moim aucie po 6-ciu latach od zakupu
w Niemczech troszkę słabiej chłodziło. Pojechałem. Spuścili czynnik, sprawdzili szczelność, wlali olejku i czynnika tyle ile trzeba. Zapłaciłem 150 zeta. W upały +30-40 stopni po kilku minutach kark sztywnieje ( przy ustawieniu na minimum ).
Co do doboru najprościej wejść na znany portal. Wpisać model, zaznaczyć nowe i już wiemy jaki model sprężarki. Kupowanie używek po 200-300 złotych raczej bez sensu.
Sprężarka SANDEN nowa około 700 stówek, sprzęgło z kołem 260 PLN
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum