Szanowne Koleżeństwo,
poszukuję jakiegoś sprawdzonego dolnośląskiego warsztatu do zamontowania haka i wiązki dedykowanej. Hak pewnie dałbym radę zamontować sam ale z wiązką wołałbym nie próbować... Kwestia tego gdzie wpiąć się w szynę KAN, gdzie zainstalować moduł itd.; jak dostać się do poszczególnych elementów...
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 3 Lipiec 2020, 22:57
Normalnie razem z hakiem dostajesz prawie dokladny opis, gdzie i jak podlaczyc instalacje. Pisze prawie, bo czasami wystepuja skroty myslowe fachowcow. Generalnie da sie ogarnac. Gdy zaczynalem montaze hakow nie mialem zadnego wczesniejszego przygotowania.
Cieplik
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Wrocław
Wysłany: 5 Lipiec 2020, 13:25
Ten hak to nie Westfalia, czy Bosal... Kupiłem go w polskiej firmie Auto-Hak, która nota bene oferuje haki także w Niemczech... Nie wiem, czy będzie tak dobrze z instrukcją montażu; wiązki są od francuskiego producenta Jaeger...
Chętnie podjechałbym do Ciebie (z Paderborn do Duisburga nie tak daleko) ale C5 stoi we Wrocławiu, he he...
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 5 Lipiec 2020, 14:35
Polskie haki tez montujemy i nigdy nie bylo problemu. Wiazka jest dostosowana zawsze do modelu auta. Instrukcja tez. Szczerze, to nie rozumiem w czym problem? Oczywiscie , mozesz tez zamontowac oryginalny Citroena z wszystkimi oryginalnymi dodatkami, ale polskie tez sa dobre i o wiele, wiele tansze, nawet w Niemczech. Czasy, gdy montaz haka byl kosztownym wydatkiem dawno juz minely. Dzisiaj nie trzeba nawet uzyskac wpisu w dokumentach, po prostu montujesz. Istotne jest tylko, aby hak mial homologacje, co widac na tabliczce umieszczonej na nim.
Cieplik
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Wrocław
Wysłany: 5 Lipiec 2020, 17:32
Nie twierdze, że jest problem... Po prostu szukałem warsztatu, który zrobi mi to szybki i sprawnie...Ty mi natomiast mówisz o samodzielnym montażu...ok. może i tak się skończy. A że wiązki jeszcze nie mam w ręku, to nie wiem jaka będzie dokumentacja montażowa, ot wszystko!
No ale z tą sprawą formalną to przeholowałeś kolego... Hak jak najbardziej trzeba zarejestrować poprzez wydział komunikacji, na podstawie zaswiadczenia od stacji diagnostycznej... W Niemczech może nie trzeba ale w Polsce tak...
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 5 Lipiec 2020, 22:46
Przeciez pisalem o Niemczech
Cieplik
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Wrocław
Wysłany: 4 Sierpień 2020, 19:35
Zakupiłem dwa identyczne haki typ P33 od firmy Auto-hak ze Słupska, dedykowane do C5 i Puga 407. Takie fajne te polskie haki ale jednak zong! Montaż rozpocząłem od Puga 407, bo jeżdżę nim na co dzień do pracy (po Niemczech) no i dostep do "bebechów" jest łatwiejszy.
A zatem: Konstrukcja haka niedopracowana; otwór mocujący w prawym ramieniu w niewłaściwym miejscu (trzeba było wywiercić nowy ok. 2 cm dalej); odkuwka kuli z ramieniem za krótka (kula niemal dotykała zderzaka) a tzw. wiązka dedykowana (za ponad 400 zł) to kicha... Miała być wyposażona we wtyczki pasujące do gniazd w instalacji samochodu a tu gołe końce kabli i garść prymitywnych konektorów. Jest tam wprawdzie jakiś moduł elektroniczny w formie plastikowego pudełka, którego nie ma jak zamocować, a przecież wystarczyłoby jakieś "uszko" do założenia na wolną śrubę, których jest tam sporo... Jedyna wtyczka, jaka była w tej wiązce to wtyczka do tego modułu...
Firma przyjęła reklamację na odległość kuli od zderzaka i przysłała kulę na dłuższym ramieniu ale niesmak pozostał...
Nie wiem, ile kosztują haki markowe jak Bosal czy Westfalia (te z Auto-Haka są po ok.1000 zł łącznie z wiązka, kula odkręcana) ale myślę, że takich wpadek tam nie byłoby...
Pod koniec miesiąca spróbuję dobrać się do C5 ale nie wiem jeszcze jak zdejmuje się zderzak, jak ściąga się boczki w bagażniku... Może ktoś ma jakieś rysunki albo jakiś filmik?
pozdr.
Cieplik
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Wrocław
Wysłany: 8 Sierpień 2020, 16:31
Czy na prawdę nikt nie montował sam haka do C5 X7 Tourer z silnikiem 2,0 hdi?
Przede wszystkim bardzo prosiłbym o wskazówki jak zrzucić zderzak i niczego nie połamać... Czy gniazdo do fabrycznej wiązki haka też jest dostępne z lewej strony po zdjęciu (odchyleniu?) wykładziny bagażnika?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum