Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Lipiec 2020, 18:09
To w sumie nie ma znaczenia , chociaz kolejnosc jest od kola zamachowego. I tak musisz dostac sie do swiec do nakretek - wiec mozesz bezposrednio na swiecach posprawdzac - lepiej robic to miernikiem - opornosc okolo 2 Ohm.
Teraz uwaga - te swiece sa bardzo kruche , urywaja sie. Najlepiej najpierw zrobic sobie dostep do swiec, odkrecic przewody elektryczne, a potem nagrzac silnik do normalnej temp. i mozna probowac wykrecac. W przypadku , gdy swieca stoi, warto podlac Coca Cole i poczekac. Gdy da sie ruszyc i blokuje trzeba dalej grzac motor i probuj ruszac z wyczuciem swiece w prawo i lewo, nawet na pracujacym silniku. Nie probuj na sile, swiece naprawde szybko sie ukrecaja i wtedy zaczynaja sie schody. W starych silnikach HDI brak swiec nie robil zadnego wrazenia, w tych nowych pojawiaja sie bledy w sterowniku. W Twoim silniku spalona swieca nie blokuje wypalania Fapa, problem ten dotyczy silnika 8 zaworowego, tego nowszego.
Gdyby mimo wszystko nie udaloby sie wykrecic swiec, lepiej zostaw w takim stanie. Mialem taki silnik i mimo zadnej sprawnej swiecy wszystko funkcjonowalo ok. Ukrecenie to zawsze mnostwo problemow. Do usuniecia resztek wymagane sa specjalne narzedzia, czasami rowniez demontaz glowicy. Apeluje o ostroznosc
Na poczatek sprawdz zlacze przy obudowie rozrzadu- tu czesto jest problem z kontaktem, taki dziwny wynalazek : dzielenie przewodow do swiec dodatkowa zlaczka.
Nakretki swiec to 8, albo czasami 7 (zalezy z jakiego auta sa zalozone , Ford ma 7), a swiece to 10, ale potrzebna dluga nasadka. Najlepiej uzywac malej knary, bo nie przekroczysz momentu odkrecania sila reki ( mimo wszystko, ostroznie)
P.S. Co z 2.0HDI? Ten opis pisalem z mysla o 1.6 , wiec moze troche nie zgadzac sie , nie ma nowszych 2.0 8v , ale to chyba nie musze wpisywac? Przepraszam. Reszta sie zgadza
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 10 Lipiec 2020, 21:35
Auto taty jeździ, błędy zniknęły działa poprawnie, parametry książkowe....
Prawdopodobnie winny był jakiś brud na regulatorze albo coś w tym stylu...
Świece mam do wymiany w 2.0 136km to ten nowszy, błąd świec jest w komputerze i nie wiem jak jest z wypalaniem fap w tym wypadku.
Wymieniałem świece w starym 2.0 i dwa razy w 1.6hdi, poszło "gładko" i mam cichą nadzieję że tu też tak będzie. Świece sprawdzałem typowo od kostki do świecy więc połączenie wykluczam, winna typowo świeca.
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 23 Sie 2019 Posty: 28 Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Lipiec 2020, 08:59
Niestety mam ten problem ze świecami u siebie w silniku 2,2. Są do wymiany, niestety "na warstacie" (generalnie niezłym) powiedzieli mi, że nie dają rady wykręcić ich, bo są zapieczone. Czy zna ktoś w Wa-wie fachowca, który ma w tym doświadczenie?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 12 Lipiec 2020, 11:27
Serio. Poznalem starego fachowca Niemca od wyciagania zapieczonych wtryskow i swiec zarowych, najlepszy w NRW. Pomogl juz wielokrotnie w sytuacjach beznadziejnych. Jak pierwszy raz poprosil o CocaCole to myslalem, ze chce mu sie pic, a okazalo sie , ze polal glowice silnika i po okolo 30 minutach wtrysk wyszedl jak z masla. Notabene ma tez niezly sprzet. Od tego czasu uzywam rowniez tego napoju i staram sie nie pic tego odrdzewiacza .
Mialem z piec C5 2.2 hdi i w zadnym nie bylo sprawnych swiec , startowaly bez problemu. Slaby rozruch w tych silnikach (generalnie w kazdym hdi), to stan wtryskow i ukladu paliwowego , oraz ewentualnie stan kompresji. Jazda bez sprawnych wtryskow niczym nie grozi, oczywiscie , dzialanie swiec pozadane jest na zmniejszenie ilosci tlenkow azotu w spalinach po odpaleniu. Jak ktos nie wierzy , to powiem, ze mialem Xantie hdi w Norwegii i odpalala przy - 25 bez zadnej sprawnej swiecy i zadnego podgrzewania silnika. Owszem troche pokulala i krotko przydymila, doslownie pare sekund. Nie wierzcie mechanikom, ze swiece moga utrudniac odpalanie. W nowszych silnikach brak swiec moze nawet blokowac wypalanie filtra czastek, ale najczesciej w markach niemieckich.
Moze glupio to zabrzmi, ale radze zostawic ten problem i jezdzic dalej, gdyz problemy i koszty wymiany swiec moga niezle przerosnac efekty. To tylko ekologia , a z ta jak wiadomo w Polsce jeszcze bywa roznie. W koncu na przeglad jedzie sie na cieplym silniku.
Problem pojawia sie w silnikach , ktore melduja blad swiec, bo przy badaniu diagnosta dostaje informacje bledu o bledzie EOBD, a to jest podstawa do nieuznania sprawnosci auta, ale to juz inny temat
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 23 Sie 2019 Posty: 28 Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Lipiec 2020, 21:37
I tak jest właśnie u mnie. Jest błąd, którego nie można wykasować, a odpalanie silnika oczywiście jest bezproblemowe. Problem w tym, żemuszę zrobić przegląd techniczny.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 12 Lipiec 2020, 21:57
EOBD w tym silniku nie sprawia problemow z wypalaniem, wiec nie powinno byc problemow z przegladem. Nie sadze , abys mial blad spalonych swiec . Sterownik swiec pracuje bez CAN i nie kontroluje stanu swiec. Moze sie myle, moze wprowadzono to wczesniej, ale w moich C5 ten problem nie wystepowal. Najmlodsza byla z 2003 roku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum