Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Świece żarowe 2.0 RCRHRH
Autor Wiadomość
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 10 Lipiec 2020, 12:36   Świece żarowe 2.0 RCRHRH

Jaki rozmiar klucza jest na świecy??
mam u siebie 2 przepalone i muszę wymienić

P.S. po odpięciu kostki są 4 piny opisane 1,2,3,4
4 jest przy białym plastikowym wypuście - podpięte do + oskrzy
3 cisza
2 iskrzy
1 cisza

który pin jest od której strony?
czy jest:
rozrząd - 1 - 2 - 3 - 4 - skrzynia
rozrząd - 4 - 3 - 2 - 1 - skrzynia

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Lipiec 2020, 18:09   

To w sumie nie ma znaczenia , chociaz kolejnosc jest od kola zamachowego. I tak musisz dostac sie do swiec do nakretek - wiec mozesz bezposrednio na swiecach posprawdzac - lepiej robic to miernikiem - opornosc okolo 2 Ohm.
Teraz uwaga - te swiece sa bardzo kruche , urywaja sie. Najlepiej najpierw zrobic sobie dostep do swiec, odkrecic przewody elektryczne, a potem nagrzac silnik do normalnej temp. i mozna probowac wykrecac. W przypadku , gdy swieca stoi, warto podlac Coca Cole i poczekac. Gdy da sie ruszyc i blokuje trzeba dalej grzac motor i probuj ruszac z wyczuciem swiece w prawo i lewo, nawet na pracujacym silniku. Nie probuj na sile, swiece naprawde szybko sie ukrecaja i wtedy zaczynaja sie schody. W starych silnikach HDI brak swiec nie robil zadnego wrazenia, w tych nowych pojawiaja sie bledy w sterowniku. W Twoim silniku spalona swieca nie blokuje wypalania Fapa, problem ten dotyczy silnika 8 zaworowego, tego nowszego.
Gdyby mimo wszystko nie udaloby sie wykrecic swiec, lepiej zostaw w takim stanie. Mialem taki silnik i mimo zadnej sprawnej swiecy wszystko funkcjonowalo ok. Ukrecenie to zawsze mnostwo problemow. Do usuniecia resztek wymagane sa specjalne narzedzia, czasami rowniez demontaz glowicy. Apeluje o ostroznosc
Na poczatek sprawdz zlacze przy obudowie rozrzadu- tu czesto jest problem z kontaktem, taki dziwny wynalazek : dzielenie przewodow do swiec dodatkowa zlaczka.
Nakretki swiec to 8, albo czasami 7 (zalezy z jakiego auta sa zalozone , Ford ma 7), a swiece to 10, ale potrzebna dluga nasadka. Najlepiej uzywac malej knary, bo nie przekroczysz momentu odkrecania sila reki ( mimo wszystko, ostroznie)

P.S. Co z 2.0HDI? Ten opis pisalem z mysla o 1.6 , wiec moze troche nie zgadzac sie , nie ma nowszych 2.0 8v , ale to chyba nie musze wpisywac? Przepraszam. Reszta sie zgadza

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 10 Lipiec 2020, 21:35   

Auto taty jeździ, błędy zniknęły działa poprawnie, parametry książkowe....
Prawdopodobnie winny był jakiś brud na regulatorze albo coś w tym stylu...

Świece mam do wymiany w 2.0 136km to ten nowszy, błąd świec jest w komputerze i nie wiem jak jest z wypalaniem fap w tym wypadku.
Wymieniałem świece w starym 2.0 i dwa razy w 1.6hdi, poszło "gładko" i mam cichą nadzieję że tu też tak będzie. Świece sprawdzałem typowo od kostki do świecy więc połączenie wykluczam, winna typowo świeca.

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 10 Lipiec 2020, 21:52   

pedro, Do takich spraw polecam zakupić/pożyczyć klucz dynamometryczny,tam jest bardzo mały moment dokręcania i potrzebny klucz do 25nm

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Lipiec 2020, 22:09   

Sa tez specjalne klucze wibracyjne o malym momencie specjalnie do swiec. Z tym, ze taka inwestycja to raczej do warsztatu.

 
 
roph
roph

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 23 Sie 2019
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Lipiec 2020, 08:59   

Niestety mam ten problem ze świecami u siebie w silniku 2,2. Są do wymiany, niestety "na warstacie" (generalnie niezłym) powiedzieli mi, że nie dają rady wykręcić ich, bo są zapieczone. Czy zna ktoś w Wa-wie fachowca, który ma w tym doświadczenie?

_________________
rs
 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 12 Lipiec 2020, 09:19   

Mirek serio lejesz cocacole jak nie idzie czy to tylko takie dowcipne porównanie

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 12 Lipiec 2020, 10:00   

Coca-cola ma silne właściwości odrdzewiające, najbardziej skuteczna jest rozgrzana do około 40 stopni. To nie żart.

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 12 Lipiec 2020, 11:27   

Serio. Poznalem starego fachowca Niemca od wyciagania zapieczonych wtryskow i swiec zarowych, najlepszy w NRW. Pomogl juz wielokrotnie w sytuacjach beznadziejnych. Jak pierwszy raz poprosil o CocaCole to myslalem, ze chce mu sie pic, a okazalo sie , ze polal glowice silnika i po okolo 30 minutach wtrysk wyszedl jak z masla. Notabene ma tez niezly sprzet. Od tego czasu uzywam rowniez tego napoju i staram sie nie pic tego odrdzewiacza :-/ :-/ ;-) .
Mialem z piec C5 2.2 hdi i w zadnym nie bylo sprawnych swiec , startowaly bez problemu. Slaby rozruch w tych silnikach (generalnie w kazdym hdi), to stan wtryskow i ukladu paliwowego , oraz ewentualnie stan kompresji. Jazda bez sprawnych wtryskow niczym nie grozi, oczywiscie , dzialanie swiec pozadane jest na zmniejszenie ilosci tlenkow azotu w spalinach po odpaleniu. Jak ktos nie wierzy , to powiem, ze mialem Xantie hdi w Norwegii i odpalala przy - 25 bez zadnej sprawnej swiecy i zadnego podgrzewania silnika. Owszem troche pokulala i krotko przydymila, doslownie pare sekund. Nie wierzcie mechanikom, ze swiece moga utrudniac odpalanie. W nowszych silnikach brak swiec moze nawet blokowac wypalanie filtra czastek, ale najczesciej w markach niemieckich.
Moze glupio to zabrzmi, ale radze zostawic ten problem i jezdzic dalej, gdyz problemy i koszty wymiany swiec moga niezle przerosnac efekty. To tylko ekologia , a z ta jak wiadomo w Polsce jeszcze bywa roznie. W koncu na przeglad jedzie sie na cieplym silniku.
Problem pojawia sie w silnikach , ktore melduja blad swiec, bo przy badaniu diagnosta dostaje informacje bledu o bledzie EOBD, a to jest podstawa do nieuznania sprawnosci auta, ale to juz inny temat

 
 
roph
roph

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 23 Sie 2019
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Lipiec 2020, 21:37   

I tak jest właśnie u mnie. Jest błąd, którego nie można wykasować, a odpalanie silnika oczywiście jest bezproblemowe. Problem w tym, żemuszę zrobić przegląd techniczny.

_________________
rs
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 12 Lipiec 2020, 21:57   

EOBD w tym silniku nie sprawia problemow z wypalaniem, wiec nie powinno byc problemow z przegladem. Nie sadze , abys mial blad spalonych swiec . Sterownik swiec pracuje bez CAN i nie kontroluje stanu swiec. Moze sie myle, moze wprowadzono to wczesniej, ale w moich C5 ten problem nie wystepowal. Najmlodsza byla z 2003 roku.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA