witam mam Citroen C3 Picasso 2009 rok silnik 1.6 HDI. Jakieś 4 miesiące temu usunąłem DPF. Nie wiem czy jest to przyczyna tego, że gdy robię dłuższe trasy lub dużo jeżdżę w mieście silnik nie daje się odpalić na ciepłym silniku. Trzeba odczekać i wówczas silnik odpala normalnie. Kliku mechaników podłączało skanery diagnostyczne, które nie znalazły błędów. Może ktoś z Was miał taki problem i udało go się rozwiązać
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 22 Lipiec 2020, 10:59
Diesel nie odpala w dwoch przypadkach : gdy brak odpowiedniego cisnienia na szynie CR i gdy brak synchronizacji wal korbowy - walek rozrzadu. Jesli pali na zimno, a ma problemy na cieplo problemem moze byc czujnik walu korbowego, a moze byc tez czujnik polozenia walka , a nawet jego odleglosc od kola pasowego . Problemem moze byc tez stan instalacji paliwowej oraz stan rozrusznika z akumulatorem. Cieply silnik stawia duzo wiekszy opor niz zimny i byc moze obroty silnika sa zbyt male, aby wytworzyc cisnienie wystarczajace do odblokowania wtryskiwaczy.
Teoretycznie powinny pojawic sie bledy, ale nie zawsze tak sie dzieje. Dobry diagnosta potrafi zdobyc wiedze bez odczytania bledow, ocena parametrow silnika przy starcie tez pozwala na dobra diagnoze. Niestety coraz trudniej znalesc dobrego diagnoste.
Usterka czujnika polozenia walu korbowego powinna tez powodowac gasniecie silnika w czasie jazdy. Natomiast czujnik walka dziala tylko przy starcie, potem silnik pracuje nawet bez czujnika. Slaba kondycja rozrusznika, albo slaby akumulator tez beda dawac podobne objawy, tj. zimny start i problem z rozruchem na cieplo. Rowniez slaba masa silnika. Mozna to ocenic sluchowo, ale rowniez pomierzyc voltomierzem i ohmomierzem.
Tak wiec , zanim zdecydujesz sie na wymiane czujnika walu sprawdz jeszcze pare rzeczy.
Problem moze byc smieszny, a po co wydawac kase? Powodzenia
dzięki bardzo za wyczerpujący opis na pewno wszystko sprawdzę i dam znać. Z tej listy odpada jedynie akumulator bo jest nowy a resztę będę sprawdzał po kolei.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 22 Lipiec 2020, 15:17
Mialem kiedys przypadek, ze nowy akumulator w aucie, a silnik dokladnie jak Twoj nie palil na cieplo. Co prawda byl to diesel w CX, ale zimny palil na dotyk, a na cieplo krecil, ale nie chcial zaskoczyc. Pomagalo odczekanie okolo 1 godz. Szukalem problemu w rozruszniku, w masach , w koncowkach wtryskow, a problem byl w baterii, bo po wymianie na inny wszystko wrocilo do normy, a ja mialem silnik w lepszym stanie . Wczesniej nie myslalem o akumulatorze, bo przeciez nowy ( i to specjalnie wzmocniony ... ). Czasami przeoczamy proste sprawy i szukamy powazniejszych. Powodzenia
dzięki sprawdzę go jeszcze raz, silnik zachowuje się dokładnie tak jak opisujesz. Też mam wzmocniony akumulator. Dzięki jeszcze raz za info. Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum