Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Naprawa tylnej belki
Autor Wiadomość
MAX
Mechanik


Mój samochód: XMII
Paliwo: Benzyna
Wersja:: MKII
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 367
Skąd: Warszawa
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: 18 Maj 2011, 20:43   Naprawa tylnej belki

Co do podnoszenia to duży wpływ ma na to nie tylko stan hydrauliki ale też zuzyte łozyska na tylnej belce. mało kto je smaruje powinny być tam smarowniczki, choć nie zawsze są a smaruje się rozrzedzonym nieco smarem z olejem silnikowym taka papka. Zuzyte łozyska mogą uszkodzić wahacze tylne. W bxie kiedys wymieniałem i potem podnosił się w kilka sekund a komfort jazdy nieporównywalny, żadnych stuków i płynne bujanie. W moim xmie mnie to pewnie czeka. uszkodzone łożyska daja bardzo duzy opór przy podnoszeniu i bardzo zużywaja pompę bo ciągle musi pokonywać te opory. Żeby sprawdzić czy to nie to należy podnieć podnosnikiem tył z jednej strony, zabezpieczyć żeby nie spadł i ruszyć wahaczem łapiąc za koło, jak pojawią się luzy belka do roboty. Przyznam tylko, że to sakramencka robota, bo sruby sa bardzo zapieczone i nie chcą się wybić czasem trzeba ciąć gumówką łeb i dopiero demontować. W bxie wyciagałem całą belkę przejrzałem wtedy i siłowniki tylne i ogólnie cały tył ale wtedy rozpina się tylna hydraulikę i demontuje zbiornik paliwa. To tylko jedna z możliwosci ale bardzo prawdopodobna bo samochody maja swoje lata a na naszych drogach i przy takich mrozach, woda, sól trzeba często smarować tył. druga możliwosć to już czysta elektryka z elektroniką i poprawnie działający zespół czujników podających sygnał na ECU ale tu już niewiele moge powiedzieć. Póki co czekam na wypowiedzi praktyków i posiadaczy xma turbo. Ps. gdyby ktos chciał naprawiać tylna belke robi sie to podobnie jak w innych modelach samochodu komplet naprawczy składa się z dwóch łożysk tocznych rolkowych skonych, dwóch pierscieni, dwóch uszczelniaczy sruby tulei dystansowej i plastikowej tulei ograniczającej przestrzeń wahacza- w srodku jest pusty. dokładny sposób demontażu i montazu można znalesć na forum np. fiata tipo, bo robi się to tak samo tylko wielkosć łozysk i pozostałych elementów jest inna. Pozdrawiam. MAX


Temat przeniesiony z postu o wolnych obrotach ;)
//dodał: robson
Ostatnio zmieniony przez robson 19 Maj 2011, 00:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MAX
Mechanik


Mój samochód: XMII
Paliwo: Benzyna
Wersja:: MKII
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 367
Skąd: Warszawa
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: 18 Maj 2011, 21:13   

Rozisałem się o naprawie belki tylnej a temat dotyczył wolnych obrotów, ale juz dokończę, zestaw naprawczy wahacza tylnego do xma w zaleznosci od producenta kosztuje w granicach 100 zł na jeden wahacz. Przy demontażu całej belki, a wykręca się ją pod tylnym siedzeniem z obu stron jest o tyle dobrze że mamy dostęp do podłogi nad belka można ja zabezpieczyć dobrze, dostęp do sfery hydroaktivu z tyłu i cewki hydroaktivu, mozna przejrzeć siłowniki, wyczyscić korektor przeswitu, oraz sprawdzić filterki na łączeniach hydrauliki, są w w zgrubieniach tam gdzie łączą się przewody. Generalnie praca na jeden długi dzień ale efekty niesamowite. Przy słabych łozyskach samochód nie podnosi sie szybko, nie osiaga wymaganej wysokosci w czasie jazdy bo pompa niewyrabia, odczuwa się drgania na wspomaganiu i słychać stukotanie tyłu w czasie jazdy to efekt luzu na łozyskowaniu wahaczy. Najlepiej naprawiać w dwie osoby belka jest ciężka i jednak najlepiej jest ja wyjąć wtedy wszystko jest na wierzchu mozna zabezpieczyć, pomalować itp. przy rozpnaniu hydrauliki polecam rozrysować sobie na kartce korektor i które przewody tam dochodzą, przewody oznacza się zaciskami tasmowymi plastikowymi potrzebne sa trzy kolory np: biały, czarny i jakis inny, jest pewnosć, że nie będzie pomyłki. po całym zabiegu odpowietrzamy hydraulikę, a przy okazji mamy przepłukany cały układ bo jednak sporo lhmu spłynie. Podsumowując koszty to wydatek rzędu kilkuset złotych ale robi się go raz na nastepnych 5-10 lat. Aha należy zaznaczyć położenie listwy regulacji przeswitu chociaż regulacja nie jest trudna nawet jak sie tego nie zrobi. MAX

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA