Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
gaśnie w czasie jazdy przy depnięciu
Autor Wiadomość
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 16 Sierpień 2021, 20:23   

Istnieje przeciez prosty sposob na znalezienie odpowiedzi na pytanie o przyczyne takiego zjawiska. Wystarczy zrobic diagnoze testerem z podejrzeniem parametrow. Juz same bledy zapisane w sterowniku moga dac odpowiedz. Przyczyn moze byc duzo: przeciek w ukladzie paliwowym, a wiec zbyt duze powroty na wtryskach i zbyt duze spadki cisnienia z tego powodu. Brak pracy trzeciego tloka w pompie ( ten niby czujnik na jednym tloku pompy) - mozna to zdiagnozowac. Slaba pompa wstepna w zbiorniku oraz padniety zaworek w obudowie filtra ( nie filtr) , objawy tego zaworka czesto sa podobne do padnietej pompy wysokiego cisnienia. Oczywiscie rowniez slaba wydajnosc pompy wysokiego cisnienia , pompy Boscha raczej szybko nie padaja, smialo przejada pol miliona i wiecej.
Najczesciej powod lezy w zaworku filtra (musi utrzymywac cisnienie 1 Bar przed pompa wysokiego cisnienia), albo padniete wtryski (zbyt duze przelewy) i spadek cisnienia , bo pompa nie jest w stanie wytworzyc odpowiedniego i silnik gasnie (elektronika odcina zaplon).
Wszystko mozna przetestowac i znalesc winowajce takiego stanu .
Tak naprawde to masz winowajce na samym poczatku, ale dalej tego nie widzisz: Blad P1112 - to wyglada na zbyt duze powroty wtryskow. Wtryski do naprawy!
Diesel to skomplikowana maszyneria i naprawde bardzo droga w naprawach. A jesli nie naprawisz, to zadnej przyjemnosci z jazdy nie bedzie, pomijajac ekologie.
Radze tez wymienic na nowa obudowe filtra paliwa, ona tez juz jest niemloda....

 
 
maveric

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 1990
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 29 Lip 2018
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30 Sierpień 2021, 13:07   

Witam,
Więc tak,
cały filtr paliwa wymieniony (cała obudowa), regulator ciśnienia paliwa wymieniony, i problem ciągle występuje.
Przelewy zrobiłem ale tylko na wolnych obrotach (ponoić nie wyglądają źle)
Problem zaczyna występować jak silnik się rozgrzeje, jak jest chłodny (do 30 km dystansu) nie ma problemu.
Pozostanie przejechać się jeszcze z podpiętym kompem i sprawdzić przelewy na rozgrzanym silniku.
Ale coś mi się wydaje że faktycznie mogą być problemy z wtryskami.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA