W czasie jazdy przestał działać prędkościomierz i elektroniczny licznik zapaliła się równocześnie kontrolka ABS. Po paru dniach w trakcie nagłego hamowania wszystko powróciło do normy do momentu wyłączenia silnika. I tak już pozostało . Nie wiem czy to nie jest wina czujnika ABS.
Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 32 razy Dołączył: 19 Sty 2014 Posty: 1096 Skąd: Brodnica
Wysłany: 23 Sierpień 2020, 23:03
Są dwie opcje:
1. Po podłączeniu komputera napotkasz problem komunikacji ze sterownikiem ABS. Inne sterowniki w aucie też będą zgłaszały brak komunikacji z kalkulatorem ABS. Oznacza to tyle, że sterownik uległ uszkodzeniu. Regeneracja to koszt od 400 do 1000 PLN. Można też ryzykować montaż używanej pompy, tylko jaki w tym sens.
2. Przerywane przewody, osobiście nigdy się z tym nie spotkałem, ale może jakaś kuna się u ciebie pod maską zadomowiła
_________________ Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
Mój samochód: CITROEN BERLINGO
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: DIZEL
Wersja:: osobowy
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 23 Sie 2020 Posty: 7 Skąd: rZESZÓW
Wysłany: 2 Wrzesień 2020, 08:30
Mechanik idzie w zaparte że to sterownik , jeżeli chodzi o podłączenie to mechanik podłączył komputer z oprogramowaniem. Nie znam się na tych sprawach , nie wiem co mam zrobić . Nowy sterownik z pompą kosztuje 4 tyś i na pewno takiego nie kupię . Używka na Allegro 400 zł + kodowanie 100 zł , no chyba że wyśle do regeneracji - koszt od 450 do 650 zł . A Pan co by mi doradził , kupno używki czy regeneracja ?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2 Wrzesień 2020, 09:05
Kolega w oplu to miał luźną wtyczkę licznika..jak podparł to zaczynał działać prędkościomierz..A ja zaś u siebie w xsarze kupiłem używany taki sam sterownik BSI i dałem do kodowania..
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 2 Wrzesień 2020, 18:52
Ciekawy mechanik. Poogladal , pokasowal i orzekl. Jesli nie zdiagnozujesz usterki nigdy nie bedziesz wiedzial, co dzieje sie w samochodzie. Mechanik powinien pokazac dlaczego obstawia uszkodzenie sterownika, na jakiej podstawie stawia taka diagnoze? Mialem niedawno Peugeota 308 z bledem ABS i okazalo sie, ze lozysko , a wlasciwie pierscien magnetyczny wyzional ducha. Auto stalo z miesiac, bo wszyscy obstawiali usterke sterownika (czujnik wymieniony) , a problem w lozysku. Przy takiej awarii musi zostac slad w sterowniku, rowniez w BSI , ale... potrzebna jest Lexia, albo Diagbox. Inne testery czesto sieja bzdurami. Sterownik uzywany mozna kupic nawet za 50 pln. Jesli kupisz od takiego samego auta nie ma zadnej potrzeby kodowania ( to jakis dziwny wymysl mechanika) Jesli trzeba bedzie cos pozmieniac ( np. wymiar kol ) wystarczy do tego Lexia. Osobiscie polecam znalesc kogos z Lexia i najpierw dokladna diagnoza. Takiego mechanika lepiej zostaw w samozachwycie, bo mam wrazenie, ze robi Cie w bambuko.
Zrob powazna diagnoze i podaj tu na forum odczyty z ABS i BSI odnosnie awarii. Pozniej pogadamy.
Bez ABS mozesz jezdzic, gorzej z predkosciomierzem.
Mój samochód: CITROEN BERLINGO
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: DIZEL
Wersja:: osobowy
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 23 Sie 2020 Posty: 7 Skąd: rZESZÓW
Wysłany: 3 Wrzesień 2020, 22:36
Byłem dziś w servisie , gość podłączył komputer , wyświetliła mu się informacja na czerwono - brak połączenia z kalkulatorem silnika i druga informacja na czerwono - brak połączenia z kalkulatorem ABS. Gość twierdził że jest jakiś problem , sprawdzał instalacje 30 min , co chwile mierzył coś miernikiem , sprawdzał też miernikiem sterownik ABS przy nadkolu z przodu po lewej stronie ale nic nie znalazł . Umówił mnie z drugim gościem we wtorek od takiej patologi samochodowej. Podobno jest dobry w tych sprawach. A może sprawdzić licznik , może tam się coś dzieje ?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 4 Wrzesień 2020, 07:10
Z powodu walnietego czujnika nie wystapi brak komunikacji. Taka przypadlosc najczesciej zachodzi, gdy brak zasilania , albo brak masy w sterowniku, oraz zle oprogramowanie testera. Brak zasilania to najczesciej spalony bezpiecznik, albo zly kontakt na nim. Niemozliwe jest padniecie sterownika i to podwojne. Swoja droga sterowniki ABS w tym modelu sa dosc odporne. Zobaczymy co dalej bedzie sie dzialo? Ewidentnie duzy problem z zasilaniem sterownikow , a moze tylko przysniedziala masa?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum