Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Zakup C5 2.0 140 KM .
Autor Wiadomość
Saxofon

Mój samochód: Saxo
Poj. silnika (cm3): 1500
Paliwo: Diesel
Wersja:: SX
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 68
Skąd: Lublin
Wysłany: 5 Grudzień 2020, 09:54   Zakup C5 2.0 140 KM .

Dzień dobry . Rozglądam się za C5 1 lub C5 2 w wersji exlusive bez gazu .

1. Czy dostępne są do tych modeli nowe części ?

2. Czy silnik 2.0 benzyna jest udany czy nie ?

3. Jak skomplikowane jest zawieszenie tylne ?

4. Jak z korozją ?

5. Jak z elektryką ?

6. Skrzynia biegów tylko manual i czy jest mechanicznie udana ?

7. Co sprawdzić przy zakupie ?

 
 
Piasek
Aktywny



Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 536
Skąd: CRA
Wysłany: 5 Grudzień 2020, 20:11   

Ad1. oczywiście jak do 99,9% wszystkich innych aut dostępnych na rynku
Ad2. To legenda
Ad3. zero komplikacji. To działa.
Ad4. jak nie walony problem nie istnieje. 100% ocynk a np maska z amelinum (Mk2)
Ad5. j.w. jak nie walony, spalony czy topielec nie ma większych problemów. Czasem BSI ale bierz poprawkę na wiek. No coś musi.
Ad6. A czemu nie automat ? Mechaniczna pancerna
Ad7. punkt 4 i 5

 
 
Saxofon

Mój samochód: Saxo
Poj. silnika (cm3): 1500
Paliwo: Diesel
Wersja:: SX
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 68
Skąd: Lublin
Wysłany: 5 Grudzień 2020, 22:52   

OK dziękuję za odpowiedź .

 
 
waldek40

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: MK2 LIFTBACK
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Mar 2020
Posty: 152
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Grudzień 2020, 05:01   

dodam tylko że siłowniki tylne to tylko z rynku wtórnego

 
 
Saxofon

Mój samochód: Saxo
Poj. silnika (cm3): 1500
Paliwo: Diesel
Wersja:: SX
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 68
Skąd: Lublin
Wysłany: 7 Grudzień 2020, 21:19   

Panowie jeszcze powracam do tematu . C5 3.0V6 był tylko w automacie ? Hydractive 3 czy warto ? Ile kosztuje naprawa ? Co się psuje ?

 
 
Tanin

Mój samochód: Peugeot 407
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: przedliftowa
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 65
Skąd: Katowice
Wysłany: 12 Styczeń 2021, 11:11   

Ja podepnę się pod temat.

Też podoba mi się C5tka III.
Kiedyś widziałem C5tkę z 2008 roku ale z niskim przebiegiem 45 tyś km i V6tka. Nie od niemiec handlarza, a od polskiego dealera za 38 tyś zł bodajże. Kupiłbym gdyby jeszcze była... :-)

Natomiast też rozważam zakup HDI 2.0 i moje pytania:

1. Te C5tki są dość tanie. Czasem takiego 9latka z przebiegiem poniżej 80 tyś km można kupić za 30parę tyś. Wydaje mi się że jak za tak komfortowe auta to jest bardzo tanio... Nie mówię o sprowadzanym szajsie tylko o autach serwisowanych w ASO z PL. Więc czemu te ceny są takie niskie ?

2. Jak to jest z zawieszeniem hydro-pneumatycznym ? Jak często się psuje i ile REALNIE kosztują jego naprawy jak np cośtam się rozcieknie ?

3. Czy silnik HDI 163 km jest równie trwały co 140 km ?
4. Czy jak by trafił się akurat blue HDI to czy warto kupować ? Chodzi o ten system SCR, czy jest on drogi i problematyczny w utrzymaniu ? Czy unikać tego wynalazku jak ognia ?
5. Jak z trwałością tej jednostki HDI tak ogólnie ? Przy jakim mw przebiegu padają wtryskiwacze ? Koło dwumasowe ? Turbo ? Wiem, że to zależy od stylu jazdy i dbania o samochód, ale na pewno jakiś graniczny przebieg zwiastuje wysokie prawdopodobieństwo w/w/ awarii. Nie chce kupić auta i za chwilę ładować 30 tyś zł w naprawy a zapewne tyle wyjdą jak zacznie się wszystko sypać. Więc w jakim przebiegu nie szukać ?
6. Jak z regeneracją DPFa gdyby się zapchał ? Droga zabawa ?

7. Czy silnik HDI też jest aluminiowy ? Czy zdarzają się w nim pęknięcia i problemy z wyciekami oleju ?

8. Czemu na otomoto nie ma C5tek nowszych niż 2015 r, najwięcej jest takich z 2009-2012 (II gen), 2015 trafia się mega rzadko a nowszych po prostu nie ma, a niby produkowano to auto do 2017 r. Tzn są nowsze ale tylko "igły" z Niemiec...

Ostatnio widziałem fajne ogłoszenie C5tki z 2012 r z przebiegiem 50 tyś km za 33 tyś zł...
Oczywiście po kilku godzinach już ogłoszenia nie było. Ale to wgle realne żeby taki niski przebieg w dieslu 9 letnie auto ??... Ale było z PL i w historii pojazdów gov było jak byk że rocznie robiono ok 6 tyś km...
Czy raczej taki użytkownik przed wizytą w ASO cofa sobie licznik ?

Będę w ogóle wdzięczny za jakąkolwiek odpowiedź dłuższą niż zdanie złożone z 3 słów.

 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Styczeń 2021, 17:22   

Z mojej strony...
Hydro. Nie bać się. Hydroactive III jest na syntetyku, którego wymiana jest zalecana przez ASO przy ok. 190 tys. km. Oczywiście zalecam wcześniej, sam tak robię, ale to oznacza, że potencjalnie trudno zwykłemu użyszkodnikowi zpuścić/oszczędzić na tym. Wymiana ok. 400zł kosztuje z usługą.
Do egzemplarza ok. 12,5 tys. (to przypada na 2011r.) przednie siłowniki miały wadę uszczelnienia. Ja wymieniłem oba, jeden przy 140 tys. km, drugi, przy 180 tys. km. Póżniejsze egzemplarze są pozbawione tej wady, co nie znaczy, że nie pociekną... Można regenerować.
Koszt wymiany siłownika przedniego: ok. 1300zł w wymianą.
Koszt wymiany siłownika tylnego: ok. 800zł z wymianą.
Koszt wymiany gruszki: ok. 300zł z wymianą.
Przy sączeniu, niewielkiej nieszczelności można dolać LDS, podnieś auto i dojechać do serwisu. Przy wiekszej nieszczelności już nie.

SCR. Nie bać się. Jeśli chcemy diesla, młodego to jesteśmy skazani na ten system. Jest obowiązkowy od 2015r. Panuje przekonanie, że jest kłopotliwy i drogi. Uważam, że jest tu kilka problemów...
1) Serwisy nie naprawiają, a wymieniają. A, że pompa nie daje ciśnienia... wymiana. A że pompa zintegrowana ze zbiornikiem... całość jedyne 4500zł. Może mniej, z promocją. Najtaniej słyszałem 3500zł. Sonda w układzie SCR, koszt ok. 1100zł. Wtryskiwacz, bodaj 1300zł.
2) Problemem jest krystalizacja mocznika, długi czas (ok. roku) między uzupełnieniami i przytykanie kryształkami mocznika pompy, wtrysku.
IMO wystarczy:
- dodatek uszlachetniający do płynu AdBlue,
- nie dopuszczanie do opróżnienia zbiornika AdBlue (nie czekamy na sygnał, tylko np. co pół roku dolewamy 5-6 litrów). Utrzymujemy górny stan płynu w zbiorniku, by nie dopuszczać powietrza i by mocznik nie krystalizował.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
Tanin

Mój samochód: Peugeot 407
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: przedliftowa
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 65
Skąd: Katowice
Wysłany: 13 Styczeń 2021, 10:09   

Nie rozumiem tych kosztów
Koszt wymiany 1300 zł z wymianą ?
Czy koszt siłownika razem z wymianą 1300 zł ? Czy 1300 zł sama robocizna + koszt siłownika ?
Bo to duża różnica ;-)

To SCR jak się cały zdupi to koszt może wyjść "jedyne" 7 tyś + robocizna ? No tylko pytanie jak szybko dochodzi do jego awarii. Jak po 200-300 tyś km to nie ma tragedii. ale jak w przeciągu np 200 tyś km będę musiał 2x całość wymieniać no to trochę już się to mija z sensem.
Czy wgle mechanicy ogarniają taki temat czy na hasło SCR zamkną mi bramę wjazdową ? :lol:

A ty masz benzyne z tego co widzę na profilu ?
Słyszałem, że te THP to dosłownie śmietnik, że jedna z najbardziej awaryjnych jednostek benzynowych i mega droga w naprawach. Jakie masz osobiste doświadczenia z tym silnikiem ?
A nie ty masz 2L, to pewnie jeszcze ten stary silnik wolnossący.

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1223
Skąd: Puławy
Wysłany: 13 Styczeń 2021, 12:11   

Tanin napisał/a:
Przy jakim mw przebiegu padają wtryskiwacze ? Koło dwumasowe ? Turbo ?
i wiele,wiele innych
Przeczytałem cały twój wpis
Sam dokładnie wymieniasz tam,dlaczego nie wolno kupować takich aut
Szkoda życia,bo jest pioruńsko krótkie,na zmaganie się z siajsem
Pieniędzy też zazwyczaj jest mało więc "Nie chce kupić auta i za chwilę ładować 30 tyś zł w naprawy"
Stara zasada CIA (jeżeli nie znasz) jak są wątpliwości,tz że są wątpliwości i nie wolno ich tłumaczyć na korzyść,po prostu negować temat
Kup jakąś prostą ,bez awaryjną benzynkę ,a są takie nie do zajeba. . .
Wydaj te kilka zł na jej odpowiedni serwis,tam ceny są w dziesiątkach zł nie w tysiącach
Nie szpanuj rocznikiem bo to duuużo kosztuje,szczególnie zdrowia
Chyba że takie masz hobby,to już inna inszość ,wtedy się wydaje nie patrząc że boli

_________________
KK
 
 
Tanin

Mój samochód: Peugeot 407
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: przedliftowa
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 65
Skąd: Katowice
Wysłany: 13 Styczeń 2021, 13:08   

audi

Owszem są wątpliwości, jednak nie znam nikogo osobiście kto utonął w naprawach diesla, a wielu znajomych ma, jeździ i chwali. Stąd rozkminy bo to duży dysonans między tym co się dowiedziałem "studiując" info o silnikach, a tym co słyszę ze swojego podwórka. No chyba że to takie pierdzielenie i chwalenie swojego nawet jeśli mija się to z prawdą...
Ja dla przykładu utonąłem w naprawach prostej benzyny żeby było śmieszniej i to nie w aucie 30 letnim a 12 letnim, bo też w sumie wydałem na nieskutecznie naprawy z 15 tyś zł :-D

Jasne jakby były silniki 2.0 lub więcej wolnossące to jasne że bym kupił. Ale takie to co najwyżej w 10latkach jeszcze może są, więc znaleźć coś z niskim przebiegiem będzie bieda - większość już zajechana na >200 tyś km.
Żona marudzi czemu stare auta oglądam, bo przecież "stare, to się będzie psuło".
Nie wiem czy wspominałem, ale kategorycznie nie chcę żadnego 1.6 wolnossącego bo będzie mnie to auto drażniło równie mocno, co drogie naprawy... Potrzebuje jakiegoś kombika więc z takim silniczkiem to trochę nonsens...
Są avensisy benzyna 1.8 i 2.0 ale drogie jak szlag i pomimo super opinii na ich temat kolega ma 6 latka w który już wszystkie możliwe kontrolki się świecą i ASO nie ogarnia...

Jakby była C5tka z benzyną 2.0 i co najwyżej te 110-120 tyś km przebiegu to bym się pokusił o zakup. Bardziej zajechanego nie chcę. Miałem 160 tyś jak tego kupowałem, teraz jest 250 tyś. Po przekroczeniu 200 tyś zaczęły się problemy na potęgę i wcale tanio i niskoawaryjnie nie było :-/

 
 
Tanin

Mój samochód: Peugeot 407
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: przedliftowa
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 65
Skąd: Katowice
Wysłany: 13 Styczeń 2021, 20:00   

No a co byś w takim razie polecił ?

 
 
Piasek
Aktywny



Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 536
Skąd: CRA
Wysłany: 13 Styczeń 2021, 20:36   

Jest w czym wybierać
https://www.otomoto.pl/os...h%5Bcountry%5D=

pierwszy "lepszy" z brzegu
https://www.otomoto.pl/of...html#c6abb90e82

 
 
Tanin

Mój samochód: Peugeot 407
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: przedliftowa
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 65
Skąd: Katowice
Wysłany: 13 Styczeń 2021, 22:07   

Piasek
No i to jest auto jakie bym chciał. Nawet jakby był miższy przebieg i droższe to tymbardziej bym wziął.
Powiedzcie mi tylko czy w takim 13latku jakieś uszczelnienia z racji samego czasu nie bedą narażone na degradacje?
No bo jedno to przebieg który powoduje zużycia eksploatacyjne uszczelki się kruszą i potem są wycieki. A jak auto mało jeździ ale właśnie ma już trochę lat to czy też będą parcieć uszczelki ?
Jak C5tki z odpornością na korozję?
Powiem szczerze ze wolę takie autko niż jakiś o dupe roztraś 4letni i30 1.4... który nie dość że droższy to mniejszy o niebo brzydszy i w dodatku nie zalecany do LPG i antydynamiczny...

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1223
Skąd: Puławy
Wysłany: 13 Styczeń 2021, 22:13   

Tanin
Właściwie to nie wiem co ci odpowiedzieć ,może to kwestia farta i nie jesteś fartowny
Ja zawsze jeździłem starszymi samochodami,do tych mocno nowszych (dzieciaki mają) nawet nie chce bardzo wsiadać
Starszymi,to znaczy początek i koniec lat 90-tych,że nie wspomnę o jeszcze starszych,benzyny z LPG przebiegi zawsze ponad 230 -290,ze dwa razy stary diesel
Nigdy nic nie naprawiałem przy silnikach czasem,zdarzyło się świece ze dwa razy,podobnie jakiś czujnik czy termostat,końcówka,sworzeń itp
Wydawałem 100-200 zł rocznie na auto (audi,ford,peugeot,citroen)
Fakt że nie robię dziesiątek tysięcy kilometrów
Teraz mój najnowszy nabytek 2004,pierwszy raz zrobiłem rozrząd w aucie,poszedł "jeż"wentylatora nagrzewnicy,wymiana oleju w skrzyni autom razem 1100 zł,za tyle to ja kupowałem kiedyś auta i jeździłem bez problemu po 2,3 lata
Ale to kwestia zapatrywań

_________________
KK
 
 
Tanin

Mój samochód: Peugeot 407
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: przedliftowa
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 20 Maj 2020
Posty: 65
Skąd: Katowice
Wysłany: 13 Styczeń 2021, 22:36   

Wiesz to też może zależy ile kto jeździ.
Ja swoim początkowo trzaskałem po 30 tyś km rocznie.
Pierwszy rok od zakupi rewelacja i zero awarii. Potem usterka 1: wskakiwał w tryb awaryjny i gasł ale to była tylko przepustica do przeczyszczenia wiec niedroga naprawa.
Pół roku później gasł po odpaleniu ale finalnie wyszło że czujnik temp padł. Jeszcze w bliskim czasie stukanie przy ruszaniu - sinenblok do wymiany i wyciek płynu chłodzącego - jakaś rurka do wymiany. To wszystko były pierdoly. Aż do dnia jak zajechałem do mechaników bo zaczęło śmierdzieć spalenizną w aucie. Od tej pory już było coraz gorzej. I zadna naprawa jie przynosila skutku bo ciekl olej nadal do tego sprzegło przy okazji wymienione i po tym zaczęła się sypać skrzynia...
Także tak...
Miałem wcześniej golfa V - nim zrobiłem chyba z 45-50 tyś km. Tam akurat nic się nie psuło ale zaś auto bardzo szybko po zakupie zaczęło rdzewieć tak jak pleśnieje 4 dniowa kanapka... - pewnie jakiś ulep kupilem.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA