Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Gru 2019 Posty: 83 Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 1 Styczeń 2021, 19:24 Sprzęgło Xsara II 2.0 HDi
Witam,
Ślizga mi się sprzęgło po chiptuningu.
Przed chipem 105km i 250nm, po 130km i 295nm (mogło być 140 ale tuner odradził) i teraz pytanie, czy powinienem wymienić sprzegło.
Podobno było wymiennane sprzęgło.
Dodam że przed chipem zawsze miałem problemy z ruszaniem i zmianą biegów (strzelałem sprzęgłem) obecnie po dodaniu gazu w podłogę od 2000obr/min do 3000obr/min jest poślizg.
Ciekawostka to jak mam samochód na 1 lub 2 biegu i próbuję go przepchnąć, to jest taka strefa sprężysta z wyraźnym skrzypieniem ze skrzyni.
Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Gru 2019 Posty: 83 Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 14 Styczeń 2021, 17:19
Ale tłumy ludzi, ani jedna osoba, która mogłaby coś podpowiedzieć.
A więc dowiedziałem się, że wymiana sprzęgła była zrobiona przy 120tyś przebiegu, a teraz mam 284tyś i powtórzę pytanie, czy lepiej kupić standardowe sprzęgło, czy już mocniejszy docisk?
Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Gru 2019 Posty: 83 Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 14 Styczeń 2021, 19:32
No takiej odpowiedzi się nie spodziewałem , ale jak już jest, to mogę się dowiedzieć dlaczego?
Czyżby nowy komplet też mógłby się ślizgać, a z mocniejszym dociskiem byłby kłopot, bo nie pasuje nic innego?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 14 Styczeń 2021, 21:17
Witam. Mily kolego. A jakiej odpowiedzi spodziewales sie? Sprzeglo to skomplikowane urzadzenie, dopierane pod wzgledem przenoszonego momentu i zakladanej trwalosci. Zadne katalogi czesci zamiennych nie podaja tych parametrow. Liczy sie tylko model , typ silnika. Nikt nie podaje dla seryjnych silnikow odmian tunningowych sprzegiel. Istnieja na pewno wzmocnione odmiany sprzegla, ale po pierwsze katalogi maja firmy tunningowe, a po drugie ich ceny czasami sa kosmiczne.
Radze wiec poszukac w necie tych wiadomosci, albo samemu dojsc do sedna problemu. Z drugiej strony sprzegla liczone sa z zapasem, a ktos podnoszacy moc i moment silnika musi liczyc sie z wiekszymi kosztami ukladu przeniesienia napedu, chociaz paro % podniesienie mocy nie jest zadnym problemem. Znam ludzi, ktorzy podnosza moc o pareset % i wtedy zakladaja sprzegla kosztujace duzo wiecej niz ta Twoja Xsara z hdi.
To forum jest dla zwyklych uzytkownikow, pragnacych samemu cos zrobic przy swoim samochodzie i nie ma nic wspolnego z ludzmi przerabiajacymi samochody w pseudosportowym kierunku. Nikomu tu zaimponujesz podniesieniem mocy i szukaniem odpowiedzi na dziwne pytania. Jestem pewien, ze dasz rade samemu sobie wyliczyc jakiego sprzegla potrzebujesz, masz tez wiedze jak i jakich dokonac przerobek, aby Twoje sprzeglo dzialalo sprawnie. Nie mam takiej wiedzy, chociaz uczylem sie tego w szkole i kiedys nawet umialem to zrobic. Zycze powodzenia
P.S. Najszybciej sprzeglo niszczy umiejetny kierowca...
Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Gru 2019 Posty: 83 Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 14 Styczeń 2021, 22:41
Konkretna odpowiedź tego potrzebowałem, może ktoś jest wściekły na mnie, więc przepraszam, ale nie jestem mechanikiem, więc się pytam (kto pyta, nie błądzi).
Owszem są części droższe od mojego samochodu i niech tak zostanie, nie jestem zazdrośnikiem i nie wywyższam się tym, że zachipowałem, przecież każdy to może zrobić.
Wydaję mi się, że też jestem zwykłym użytkownikiem pragnący zrobić coś samemu, dlatego się pytam, a nóż widelec ktoś to przeczyta i zrobi, tak jak tu będzie napisane.
Moje auto sportowe czy tam luksusowe nie jest, sporo mu brakuje, ale i tak jeżdżąc nim, sprawia mi przyjemność, pomimo że jego wartość jest mniejsza niż 5 tyś.
Ja mam jeszcze więcej pytań, ale się boję zapytać a co gorsza zostać wyśmiany na forum, że zadaje głupie pytania.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 15 Styczeń 2021, 07:37
Ja bym nic nie zmieniał bo jestem raczej za seryjnym autem. Czasem wprowadzam drobne modyfikacje wizualne lub użytkowe. O Xsarze jest wiele informacji. Szukaj, czytaj i pytaj. Chętnie się tu wymieniamy doświadczeniami.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 15 Styczeń 2021, 18:16
Arek2397, Rajdówki z tego nie będzie Ale skoro zadowala to ja mam xsare aby 90km i to w kombi A co do sprzęgła..to jak wymieniłem je w punto II na lepsze valeo,to żona myślała że niczego nie naciska tak lekko szło ,stare to noga bolała po mieście Tu każda opinia ,mądra czy nie.. jest ok jak wyprostowana po fachowemu ,byle nie szło na noże Warto by szukać info na czym ścigano się w rajdach bo Xsara je wygrywała A tam raczej nie było ,,normalnego '' sprzęgła.Znalazłem aby sprzęgło do xsary firmy ale cena powala ..moment obrotowy ponad 300nm. I to do innego silnika w opisie.
Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Gru 2019 Posty: 83 Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 18 Styczeń 2021, 19:36
Faktycznie cena zacna
Wstępnie poszukałem zestawu, pasuje do mojego według allegro, nawet są montowane do 140 konnego silnika , czyli powinno działać dobrze , proszę mnie poprawić jeżeli jestem w błędzie?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Styczeń 2021, 20:11
Luka mam w xsarze 90km,a że dużo jazdy na miejscu już czasem coś szarpie,mam wrażenie że to początek końca, o ile nie jakaś poduszka skrzyni lub wahacz jak kiedyś ;)Mnie łożysko nie buczało a pewnego dnia hałas jak szlifierka kątowa i kulki posypały się przy demontażu sprzęgła(jeszcze wtedy oryginalne fabryczne)
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Styczeń 2021, 18:24
Arek2397, Coś może 50 tyś, km ale jazda typowo miejska,nonstop lewarowanie biegami,tras bardzo mało,i o dziwo nie zawsze tak się dzieje;) Jak ciepło to nie występuje..A w zasadzie tez po wymianie linki ze samoregulacją,niby oryginał,poprzednia pedał sprzęgła przy zmianie z 4 na 5 bieg wpadł w podłogę Myślałem że pokonałem słoneczko na wylot,a to samoregulator wyzionął ducha.Dodam że ślizganie nie występuje ,łapie ruszanie kawałek od dołu..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum