Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzęgło Xsara II 2.0 HDi
Autor Wiadomość
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 1 Styczeń 2021, 19:24   Sprzęgło Xsara II 2.0 HDi

Witam,
Ślizga mi się sprzęgło po chiptuningu.
Przed chipem 105km i 250nm, po 130km i 295nm (mogło być 140 ale tuner odradził) i teraz pytanie, czy powinienem wymienić sprzegło.
Podobno było wymiennane sprzęgło.
Dodam że przed chipem zawsze miałem problemy z ruszaniem i zmianą biegów (strzelałem sprzęgłem) obecnie po dodaniu gazu w podłogę od 2000obr/min do 3000obr/min jest poślizg.
Ciekawostka to jak mam samochód na 1 lub 2 biegu i próbuję go przepchnąć, to jest taka strefa sprężysta z wyraźnym skrzypieniem ze skrzyni.

 
 
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
  Wysłany: 2 Styczeń 2021, 12:28   

A tu wykresik.



chip Xsara.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 659,99 KB

 
 
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 2 Styczeń 2021, 21:39   

To może inaczej. Jak będę chciał wymienić sprzęgło, to mam wybrać to samo do 109km czy już mocniejszy docisk?

 
 
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 14 Styczeń 2021, 17:19   

Ale tłumy ludzi, ani jedna osoba, która mogłaby coś podpowiedzieć.
A więc dowiedziałem się, że wymiana sprzęgła była zrobiona przy 120tyś przebiegu, a teraz mam 284tyś i powtórzę pytanie, czy lepiej kupić standardowe sprzęgło, czy już mocniejszy docisk?

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 14 Styczeń 2021, 18:22   

Ja bym nic nie zmieniał.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 14 Styczeń 2021, 19:32   

No takiej odpowiedzi się nie spodziewałem :-D , ale jak już jest, to mogę się dowiedzieć dlaczego?
Czyżby nowy komplet też mógłby się ślizgać, a z mocniejszym dociskiem byłby kłopot, bo nie pasuje nic innego?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 14 Styczeń 2021, 21:17   

Witam. Mily kolego. A jakiej odpowiedzi spodziewales sie? Sprzeglo to skomplikowane urzadzenie, dopierane pod wzgledem przenoszonego momentu i zakladanej trwalosci. Zadne katalogi czesci zamiennych nie podaja tych parametrow. Liczy sie tylko model , typ silnika. Nikt nie podaje dla seryjnych silnikow odmian tunningowych sprzegiel. Istnieja na pewno wzmocnione odmiany sprzegla, ale po pierwsze katalogi maja firmy tunningowe, a po drugie ich ceny czasami sa kosmiczne.
Radze wiec poszukac w necie tych wiadomosci, albo samemu dojsc do sedna problemu. Z drugiej strony sprzegla liczone sa z zapasem, a ktos podnoszacy moc i moment silnika musi liczyc sie z wiekszymi kosztami ukladu przeniesienia napedu, chociaz paro % podniesienie mocy nie jest zadnym problemem. Znam ludzi, ktorzy podnosza moc o pareset % i wtedy zakladaja sprzegla kosztujace duzo wiecej niz ta Twoja Xsara z hdi.
To forum jest dla zwyklych uzytkownikow, pragnacych samemu cos zrobic przy swoim samochodzie i nie ma nic wspolnego z ludzmi przerabiajacymi samochody w pseudosportowym kierunku. Nikomu tu zaimponujesz podniesieniem mocy i szukaniem odpowiedzi na dziwne pytania. Jestem pewien, ze dasz rade samemu sobie wyliczyc jakiego sprzegla potrzebujesz, masz tez wiedze jak i jakich dokonac przerobek, aby Twoje sprzeglo dzialalo sprawnie. Nie mam takiej wiedzy, chociaz uczylem sie tego w szkole i kiedys nawet umialem to zrobic. Zycze powodzenia
P.S. Najszybciej sprzeglo niszczy umiejetny kierowca...

 
 
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 14 Styczeń 2021, 22:41   

Konkretna odpowiedź tego potrzebowałem, może ktoś jest wściekły na mnie, więc przepraszam, ale nie jestem mechanikiem, więc się pytam (kto pyta, nie błądzi).
Owszem są części droższe od mojego samochodu i niech tak zostanie, nie jestem zazdrośnikiem i nie wywyższam się tym, że zachipowałem, przecież każdy to może zrobić.
Wydaję mi się, że też jestem zwykłym użytkownikiem pragnący zrobić coś samemu, dlatego się pytam, a nóż widelec ktoś to przeczyta i zrobi, tak jak tu będzie napisane.
Moje auto sportowe czy tam luksusowe nie jest, sporo mu brakuje, ale i tak jeżdżąc nim, sprawia mi przyjemność, pomimo że jego wartość jest mniejsza niż 5 tyś.

Ja mam jeszcze więcej pytań, ale się boję zapytać a co gorsza zostać wyśmiany na forum, że zadaje głupie pytania. ;-)

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 15 Styczeń 2021, 07:37   

Ja bym nic nie zmieniał bo jestem raczej za seryjnym autem. Czasem wprowadzam drobne modyfikacje wizualne lub użytkowe. O Xsarze jest wiele informacji. Szukaj, czytaj i pytaj. Chętnie się tu wymieniamy doświadczeniami.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 15 Styczeń 2021, 18:16   

Arek2397, Rajdówki z tego nie będzie :-D Ale skoro zadowala to ja mam xsare aby 90km i to w kombi :-P A co do sprzęgła..to jak wymieniłem je w punto II na lepsze valeo,to żona myślała że niczego nie naciska tak lekko szło ,stare to noga bolała po mieście :lol: Tu każda opinia ,mądra czy nie.. jest ok jak wyprostowana po fachowemu ,byle nie szło na noże 8-) Warto by szukać info na czym ścigano się w rajdach bo Xsara je wygrywała ;-) A tam raczej nie było ,,normalnego '' sprzęgła.Znalazłem aby sprzęgło do xsary firmy ale cena powala ..moment obrotowy ponad 300nm. I to do innego silnika w opisie.

 
 
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 18 Styczeń 2021, 19:36   

Faktycznie cena zacna :shock:
Wstępnie poszukałem zestawu, pasuje do mojego według allegro, nawet są montowane do 140 konnego silnika :568: , czyli powinno działać dobrze :-) , proszę mnie poprawić jeżeli jestem w błędzie? ;-)

 
 
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 18 Styczeń 2021, 19:42   

Obecnie też mam valeo, ale mocno skatowałem ten zestaw :roll: , nawet łożysko huczy przy wysprzęgleniu, jak blow off :mrgreen:

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Styczeń 2021, 20:11   

Luka mam w xsarze 90km,a że dużo jazdy na miejscu już czasem coś szarpie,mam wrażenie że to początek końca, o ile nie jakaś poduszka skrzyni lub wahacz jak kiedyś ;)Mnie łożysko nie buczało a pewnego dnia hałas jak szlifierka kątowa i kulki posypały się przy demontażu sprzęgła(jeszcze wtedy oryginalne fabryczne)

 
 
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 18 Styczeń 2021, 21:40   

sasun71 napisał/a:
mam wrażenie że to początek końca
Jaki przebieg na tym zestawie?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Styczeń 2021, 18:24   

Arek2397, Coś może 50 tyś, km ale jazda typowo miejska,nonstop lewarowanie biegami,tras bardzo mało,i o dziwo nie zawsze tak się dzieje;) Jak ciepło to nie występuje..A w zasadzie tez po wymianie linki ze samoregulacją,niby oryginał,poprzednia pedał sprzęgła przy zmianie z 4 na 5 bieg wpadł w podłogę :-D Myślałem że pokonałem słoneczko na wylot,a to samoregulator wyzionął ducha.Dodam że ślizganie nie występuje ,łapie ruszanie kawałek od dołu..

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA