Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen C5 szarpie
Autor Wiadomość
Marek100
Marek100

Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb+LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2005
SKYPE - login: Marek100
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2021
Posty: 17
Skąd: Chełm
Wysłany: 7 Styczeń 2021, 13:45   Citroen C5 szarpie

Witam. Mam problem ze swoją C5. Mechanicy rozkładają ręce. Auto odpala ładnie i szybko nie pokazuje żadnych błędów, a jak silnik jest ciepły ma objawy jakby uciekała mu iskra. Ewidentne wypadanie zapłonu. Przy jeździe z małą prędkością potrafi zgasnąć. To samo przy przejeżdżaniu przez próg zwalniający. Objawy występują zarówno na Pb jak i LPG. Cewka, świece, sonda lambda nowe. Przepustnica wyczyszczona zaodoptowana. Ciśnienie na cylindrach ponad 12. Jedyną rzeczą która nie daje mi spokoju to po odkreceniu korka wlewu oleju zaciąga powietrze. Przewód odmy drożny. Miał ktoś podobny problem z tym silnikiem, proszę o pomoc.

 
 
waldek40

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: MK2 LIFTBACK
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Mar 2020
Posty: 152
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Styczeń 2021, 16:10   

jak piny we wtyczce od cewki wyglądają? nie są porozpychane ?
ruszałeś przewodami przy wtyczce od cewki, od czujników, i innych modułów podczas pracy silnika?

 
 
Marek100
Marek100

Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb+LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2005
SKYPE - login: Marek100
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2021
Posty: 17
Skąd: Chełm
Wysłany: 7 Styczeń 2021, 16:19   

Kostki sprawdzane jeszcze zanim cokolwiek było wymieniane. Nawet mgiełka z wody pryskanana i nic się nie dzieje. Dodam że to nie jest za każdym razem. I nie wiem od czego to zależy. Czasami przy ruszaniu występuje także przedławienie.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 7 Styczeń 2021, 16:55   

Witam. Problemem w tym silniku jest sterownik silnika , wylaczajacy zaplon na cylindrach w ktorych dochodzi do zaburzen spalania. Powodem tego moze byc swieca zapl., cewka zapl, wtryskiwacze, podparte zawory przez zatkane popychacze nagarem ze starego oleju i wszystko, to co powoduje wypadanie zaplonu. Oprocz tego w silnikach z LPG rowniez rozjechanie sie map benzynowych przez zle ustawiony gaz.
Od czego zaczac? Zaczalbym od sprawdzenia korekcji dlugoterminowych - powinny miescic sie w zakresie +,- 10% (idealne 5%) Przy wartosci ponad 20% nastepuje ostre rozjechanie mapy i duze problemy przy ruszaniu na zimnym silniku. W takim wypadku najlepiej wykasowac wyuczone wartosci w sterowniku i od nowa uczyc silnik jezdzac tylko na benzynie i dopiero potem ustawic gaz prawidlowo. Zakladam oczywiscie, ze silnik jest w dobrym stanie i nie ma zadnych problemow wymienionych na wstepie.
Mapa gazu powinna byc ustawiona troche bogaciej od benzynowej , szczegolnie na max obrotach - inaczej grozi uszkodzenie zaworow.
Tyle na poczatek. Powodzenia

 
 
Marek100
Marek100

Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb+LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2005
SKYPE - login: Marek100
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2021
Posty: 17
Skąd: Chełm
Wysłany: 7 Styczeń 2021, 20:58   

Sterownik miał wykasowane wartości jak stał u elektronika. Potem 100 kilometrów na samej benzynie w celu przyuczenia, i nic dalej to samo. Po odpaleniu auto jedzie normalnie nie szarpie, ładnie wkręca się na obroty. Najgorzej jest na ciepłym silniku jak stoję w korku albo jadę z niską prędkością. Cytryna zaczyna mieć objawy uszkodzonej cewki lub świecy. Rozrząd sprawdzony, nie przestawiony, koła zmiennych faz nie słychać zresztą wymieniane razem z rozrządem i szklankami zaworowymi 40 tys. temu. Auto mam od 3 miesięcy i podejrzewam, że ten problem miał już on i sobie nie poradził, dlatego sprzedał. Nie wiem co jeszcze sprawdzić albo do kogo zaprowadzić auto żeby ogarnąć problem.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 7 Styczeń 2021, 22:24   

Marek100, Kolega miał problemy podobne w pikusiu,niby sonda, auto nierówna praca ,było wcześniej na warsztacie bo coś miało robione,okazało się że czegoś jak pamiętam nie podpieli(wtyczka) a i mapy były rozjechane

 
 
Marek100
Marek100

Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb+LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2005
SKYPE - login: Marek100
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2021
Posty: 17
Skąd: Chełm
Wysłany: 7 Styczeń 2021, 23:31   

Wtyczki sprawdzane nawet psikane jakimś środkiem. Mapy niby ok. Elektronik kasował odczyty wtrysków, przepustnicy potem 100 kilometrów na benzynie w celu przyuczenia i lipa. Po podpięciu pod lexie zero błędów. Mechanicy rozkładają ręce. Mam jeździć aż coś wyjdzie. Jest dzień że jedzie jak zły a czasem gaśnie, szarpie i dławi się. Nie daje mi spokoju to że po odkreceniu korka wlewu oleju zasysa powietrze. Nie mocno ale jednak. Może tu jest problem który wszyscy bagatelizują?

 
 
waldek40

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: MK2 LIFTBACK
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Mar 2020
Posty: 152
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Styczeń 2021, 05:02   

kiedyś dawno temu takie objawy miałem w passacie b4,najgorzej było w wilgotne dni objawy się wtedy nasilały,objechałem w okolicy wszystkich mechaników i poza okolice też, każdy mechanik mówił do wymiany świece przewody i kopułka,gdy im odpowiadałem że wszystkie te elementy mam wymienione na oryginały to mechanicy rozkładali ręce, aż pewnego razu gazownik powiedział ze to sonda lambda a jaczej brak masy na sondzie, jak się okazało masa była wypuszczona i przykręcona na rurze wydechowej ,zardzewiało to i nie działało, gazownik przedłużył przewód masowy przykręcił do korpusu silnika i do dnia sprzedażny auta problem nie powrócił, także nieraz tz. duperela a krwi człowiekowi napsuje

 
 
Marek100
Marek100

Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb+LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2005
SKYPE - login: Marek100
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2021
Posty: 17
Skąd: Chełm
Wysłany: 8 Styczeń 2021, 10:15   

Zdaję sobie sprawę że to może być duperela ale jak ją zlokalizować. W Chełmie nie ma już do kogo zaprowadzić auta. Nikt nie chce walczyć z citroenem. Sonda nowa, a wilgotne czy suche dni nie robią różnicy. Jak jedzie to jedzie, a jak ma dosyć to gaśnie i zapłon mu wypada.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 8 Styczeń 2021, 16:18   

Bratu gasł w oplu co już wiele razy pisałem ale winne miał dwie sondy za to odpowiedzialne w silniku 2.5l V6..Dziwi mnie to zasysanie powietrza ,kompresja raczej syczy w druga stronę ,a przewód odmy chyba się łączy z rurami filtra powietrza, ciekawe jaki stan filtra;) Bo jak nie może dostać powietrza przez filtr to kombinuje bokami :-P .W dużym fiacie wywaliło nam dwa razy olej i to latem do filtra powietrza i do dziś nie wiem przyczyny :-D

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 8 Styczeń 2021, 16:39   

Ten silnik ma odme zrobiona podobnie jak BMW , Opel. W obudowie pokrywy zaworow jest membrama, ktora reguluje odsysanie spalin z wnetrza silnika. Membrama zabezpiecza przed wytworzeniem podcisnienia w skrzyni korbowej. Jej uszkodzenie powoduje zasysanie korka (problem jest z otwarciem korka wlewu oleju na pracujacym silniku i efekt falszywego powietrza po jego otwarciu. Moze to zaklocac poprawna prace silnika na wolnych obrotach. W uszkodzonym stanie membramy silnik moze niepoprawnie pracowac na niskich obrotach.

 
 
Marek100
Marek100

Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb+LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2005
SKYPE - login: Marek100
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2021
Posty: 17
Skąd: Chełm
Wysłany: 8 Styczeń 2021, 17:56   

Czyli w celu sprawdzenia mogę zaślepić odmę i z pokrywy zaworów wyprowadzić oddzielny przewód żeby skrzynia korbowa odpowietrzała sie samoistnie? Jutro robię na krótko i sprawdzam.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 8 Styczeń 2021, 19:41   

Tyle, ze musisz zaslepic przewod odmy, bo podcisnienie w kolektorze zmieni sie i silnik nie bedzie pracowal poprawnie.
Mam silnik 140 KM z 2009 roku i podobne objawy mialem przed resetem wartosci przyuczonych silnika po zakupie pojazdu. Tez bywalo, ze silnik zaczynal sie trzasc i nie bylo mozliwosci jazdy. Pomagalo odpalenie od nowa. Cewka nowa, swiece nowe i zadnych bledow. Korekcja dlugoterminowa siegala prawie - 20 %. Zdarzalo sie, ze zimny silnik nie chcial jechac, nie reagowal na gaz (bardzo niebezpieczne przy wlaczaniu sie do ruchu). Teraz potrafie opanowac te problemy wlasnie przez prawidlowe ustawienie instalacji gazowej. Mam Lexie, uzywam LM (do odczytu korekcji) , no i interfejs do gazu (mam instalacje Staga 300-4).
Teraz mam korekcje w granicach - 5 do -7 % w zaleznosci od rodzaju jazdy i zadnych problemow. Auto pali okolo 9.5 - 10.5 l LPG.

 
 
Marek100
Marek100

Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb+LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2005
SKYPE - login: Marek100
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2021
Posty: 17
Skąd: Chełm
Wysłany: 8 Styczeń 2021, 19:56   

Dejnekomirek to co proponujesz. Zaślepić odmę i jeździć. Jak objawy ustaną to wymiana pokrywy zaworów i ponowny reset wszystkiego i przyuczenie. Szkoda że nie mieszkasz, w pobliżu.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 9 Styczeń 2021, 10:38   

Mozesz tak sprobowac, w koncu bez testowania nasza wiedza nie zwiekszy sie sama. Do resetu najlepiej uzyc Lexii i zastosowac cala procedure resetu. Jest to bardzo znaczace dla poprawnej pracy Sond Labda. Calosc opisana w Lexii.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA