Działam, narazie zaślepiona odma a z pokrywy wyprowadzony przewód. Mam nadzieję, że to pomoże. Na pewno po odkręceniu korka oleju teraz pcha a nie ciągnie.
Do dejnekomirek
Witam. Problem wypadania zapłonu jakby zniknął. Zostało gaśnięcie. Gaśnie(ale nie za każdym razem) przy takiej bardzo wolnej jeździe i przykładowo przy ruszeniu i od razu zahamowaniu albo wyhamowaniu przed progiem zwalniającym.Wtedy obroty spadaja do 0. Może to był problem połączony i teraz jaszcze automatyczna skrzynia biegów daje o sobie znać? A może to faktycznie te mapy benzyny. Tylko co tak naprawdę trzeba zresetować żeby go od nowa przyuczać. Elektronik u którego auto stało mówi że już to było robione i nic nie to dalo. Mam dostęp do lexii i zrobiłbym to sam ale nie za bardzo wiem co żeby nie uszkodzić auta jeszcze bardziej. Proszę o jakąkolwiek podpowieć, jeżeli to nie problem. Pozdrawiam.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 11 Styczeń 2021, 17:24
Dzisiaj tego nie zrobie z braku czasu, ale obiecuje, ze opisze Tobie cala procedure krok po kroku z Lexia podlaczona do mojego samochodu. Nie chce po prostu opisywac tego z pamieci (bywa zawodna) , a bardzo istotne jest, aby przeprowadzic to dokladnie.
Na Twoim miejscu poszukalbym kogos z ELM w ktorym mozna szybko sprawdzic korekcje dlugoterminowa, co ma w tym przypadku duze znaczenie. To od tej wartosci zalezy aktualny stan map silnika. Idealny stan to korekcja w okolicach zera. Dopuszczalny to -5, do +5 %, akceptowalny -10 do +10%. Powyzej 20 % w obie strony moze zaswiecic sie kontrolka silnika. Niestety w Lexii nie znajdziesz tego parametru i dlatego trzeba posluzyc sie ELM. Przy dobrych wartosciach korekcji wszystko jest ok i brak podstaw do resetu. Warto jednak od czasu do czasu miec nad tym kontrole, a szczegolnie przy zamontowanym gazie. Jakiekolwiek uszkodzenie instalacji gazowej moze szybko zamienic sie w katastrofe dla silnika. Silnik bedzie pracowal na gazie wrecz idealnie, a mieszanka bedzie tak zubozona, ze bardzo szybko dojdzie do wypalenia zaworow, a nawet dziur w tlokach, albo cylindrach. Jedynym objawem bedzie tylko zla praca silnika na benzynie.
Jesli masz dostep do Lexii , sprawdz teraz cisnienie w kolektorze ssacym na wolnych obrotach, po zaslepieniu odmy. Powinno byc okolo 300mBar.
Masz skrzynie AL4, czy moze AM6? Silnik pracuje poprawnie na wolnych obrotach po odpaleniu?. Dziwi mnie gasniecie silnika w czasie jazdy, to bardzo dziwny objaw.
Sprobuje jutro opisac procedure w Lexii resetu wartosci wyuczonych. Pozdrawiam
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 12 Styczeń 2021, 18:29
Witam. Zaczne od ELMa - wynik korekcji dlugoterminowej to -2,3 % , czyli idealnie (instalacja Stag 300-4 bez zadnej korekcji ISA , czy tez EOBD), jestem zadowolony.
Teraz Lexia : test silnika, naprawa, inicjalizacja urzadzen autoadaptacyjnych. Robi sie to na zimnym silniku, ktory nie pracowal przynajmniej 10 min, wylaczona klima. Jesli ta procedura nie jest przeprowadzona prawidlowo, wykrywanie wypadania zaplonow nie bedzie pracowac prawidlowo. Po zatwierdzeniu pojawi sie dalszy opis procedury, ktory trzeba dokladnie wykonac. Po skonczeniu warto pojezdzic troche na benzynie i dopiero potem zabrac sie za regulacje gazu. Powodzenia
Dziękuję za info. Dzisiaj niestety nie dałem rady podłączyć lexii ale to i może lepiej bo teraz wiem co robić. Odnośnie pytania czy silnik pracuje poprawnie po odpaleniu? Tak. I jeszcze jedno. Czy można jakoś podnieść obroty. Na postoju mam jakieś 650 i jak załącza się wentylator czy pompa hydro spadają aż światła przygasają. Po odpaleniu na ssaniu jest ok 900 i wtedy auto lepiej się zachowuje.
Witam! Szarpanie, gaśnięcie i wypadanie zapłonu to już tamat zamknięty. Dziękuję osobie pod loginem dejnekomirek. W dużej mierze przyczynił się do usunięcia problemu. A teraz coś dla tych co mają podobny problem. Na dzień dobry polecam sprawdzenie czy zaworek ciśnienia odmy w pokrywie zaworów jest sprawny. Na odpalonym silniku należy odkręcić korek wlewu oleju. Jeżeli go wciąga, zaworek jest uszkodzony. Część nie naprawiana należy wymienić całą pokrywę zaworów. Po tej czynności była poprawa ale auto nadal gasło. Ponowne podpięciu lexii i ponowny reset wszystkich ustawień(hak to zrobić w temacie opisał to dejnekomirek). Potem 500 kilometrów na samej benzynie w celu ponownego przyuczenia. Następnie wizyta u gazownika i ponowne ustawienie map gazowych. Dopiero teraz auto śmigać jak szalone, szkoda tylko, że wcześniej żaden mechanik nie wpadł na pomysł żeby sprawdzić odmę. Jeszcze raz dzięki dla dejnekomirka. Pozdrawiam!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum