witam
wymieniłem termostat 103 stopnie temperatura otwarcia, układ odpowietrzony ale po przejechaniu paru kilometrów razem z otwarciem termostatu i puszczeniu obiegu na chłodnice towarzyszy temu zaświecenie się kontrolki STOP i czerwonej od temperatury po czym gaśnie i jest OK , przed wymianą nie było problemu. Nie wiem co to może być.
valdi-77
Mój samochód: Citroen C3 II
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 16 Lip 2020 Posty: 5 Skąd: Wieluń
Wysłany: 8 Grudzień 2020, 12:14
witaj termostat jest mechaniczny razem z czujnikiem i obudową , założony mam SKV ale inne patrząc na aledrogo tez mają taką temperaturę otwarcia 103 stopnie. Autem żona jeździ i piknie stop i kontrolka od temperatury 3 razy i w tym czasie otwiera się termostat idzie obieg na chłodnice i jest później ok . Tylko to pikanie wraz z kontrolkami trochę denerwuje.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 8 Grudzień 2020, 15:54
valdi-77, Jak jest odpowietrznik to ponowić odpowietrzanie..to możliwe powietrze robi zamęt w układzie..Ja zalewając centralne ogrzewanie w domu po wymianie pieca byłem zdziwiony że grzejniki grają A minęło kilka dni (było sporo powietrza nadal mimo automatycznych odpowietrzników w układzie) Nie zaszkodzi spróbować
valdi-77
Mój samochód: Citroen C3 II
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 16 Lip 2020 Posty: 5 Skąd: Wieluń
Wysłany: 12 Grudzień 2020, 18:39
witajcie
powiem tak pytałem swojego mechanika ale mnie spławił bo powiedział że 103 stopnie to dużo
ale patrząc na internecie to wszystkie tak mają dlatego opiszę wam co i jak abyście nie płacili kokosów u psełdo mechaników.
Po pierwsze to musiałem wymienić obudowę termostatu ta co jest przykręcana do bloku silnika z boku bo miałem zerwany gwint w odpowietrzniku. Cena 120 zł + uszczelka w płynie 24 zł co było nie konieczne bo razem z tą obudową są uszczelki. ale po kolei . Po założeniu tej obudowy , termostatu przyszedł czas na zalanie płynem i tak odkręciłem odpowietrznik na tej obudowie do czasu kiedy nie zaczął lecieć płyn potem zakręciłem go i odkręciłem odpowietrznik na wężu od nagrzewnicy taka kaperka od dętki jak zaczął lecieć płyn to zakręciłem. W tym aucie co mam nie ma odpowietrznika na chłodnicy. Dolałem płynu do 3,4 zbiorniczka zakręciłem korek i odpaliłem auto. Po nagrzaniu termostat pościł na duży obieg ubyło płynu i dopiero jak auto ostygło dolałem między minimum a maximum. Na drugi dzień żona jechała do pracy auto ponownie się zagrzało termostat otworzył i układ się prawidłowo odpowietrzył. Ubyło może jeszcze z setka płynu i jest ok , nic nie pika , nie zaświecają się kontrolki. Jest ok . Jak masz pytania dzwoń 601816883 służę pomocą w miarę swoich możliwości pozdrawiam. Temat admin do zamknięcia dziękuję.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum