Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Oringi pod solenoidami Lucas Epic 2.1td
Autor Wiadomość
Miszi

Mój samochód: xm II
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Limuzyna
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 106
Skąd: Miastko
Wysłany: 5 Kwiecień 2021, 09:49   Oringi pod solenoidami Lucas Epic 2.1td

Witam wszystkich

Od kilku tygodni zmagam się z problemami pompy wtryskowej wymienionej w tytule. Kilkukrotnie wymienialem oringi pod solenoidami, najpierw zwykle tradycyjne ze sklepu z częściami do maszyn Rolniczych. Po kilkuset kilometrach problem zawsze wracał i ponowna ich wymiana dawała oczekiwana poprawę, lecz na krótki czas. Po odpowiedniej lekturze zamówiłem oringi vitonowe z przekonaniem że to rozwiąże problem. Niestety... 500km i znów to samo. Stąd moje pytanie, czy jest jakiś lepszy materiał gumy który należy wpakować w tą pompe?


Pozdrawiam i miłego poniedziałku ;)

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Kwiecień 2021, 10:43   

Czyli te oringi nie wytrzymują ropy? deformują się ? Wpisałem ,,oringi do pompy wtryskowej lukas ''to na allegro wyskoczyły jakieś pozycje tylko stwierdzić czy pasują-może oryginalne zestawy naprawcze..

 
 
Miszi

Mój samochód: xm II
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Limuzyna
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 106
Skąd: Miastko
  Wysłany: 5 Kwiecień 2021, 11:26   

Jeszcze nie wyjmowałem tych vitonowych więc nie wiem co się z nimi stało. Według ich specyfikacji powinny nadawać się idealnie. Poprzednie które wymienialem miały inny wymiary więc je rozwaliło. Kolejne o właściwych wymiarach lecz standardowej gumie nie wyglądały na zniszczone.

Spróbuje jeszcze raz wymienić na jakieś inne i wtedy zamówię cały komplet. Całej pompy nie planuje ruszać, więc potrzebuje tylko te kilka sztuk, warto spróbować jeszcze raz... Szczególnie że po tych pięciu razach doszedłem do wprawy :D

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Kwiecień 2021, 14:04   

Miszi, Ale czym skutkuje? Wyciekiem ropy? Może aby ciut grubsze zdają egzamin bo z opisu jedne były olejoodporne :-) w Fordzie miałem taka wprawę że wyjęta pompa wtryskowa trzy razy ,wtrysk ustawiałem na słuch już jak mruczał motor :-D

 
 
Miszi

Mój samochód: xm II
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Limuzyna
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 106
Skąd: Miastko
Wysłany: 5 Kwiecień 2021, 17:17   

Wyciekiem nie, musi łapać powietrze bo szarpie i przerywa głównie na obrotach do 2,5 tys. Czasem w jeździe po mieście potrafi zapalić się kontrolka silnika K i silnik gaśnie przy zmianie biegu. Dziwiło mnie też że ten problem pojawiał się przeważnie po 2 tygodniach od wymiany. Gdy już słyszałem delikatne falowanie silnikiem to w ciągu 3-4 dni problem mocno narasta i ciężko się jeździ

Masz jakiś opis z którego korzystasz przy zabawach z pompa?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Kwiecień 2021, 17:34   

Miszi, Od forda się pompami nie bawiłem,wtedy poznaczyłem co się da na pasku(bo okolicznym mechanikom skończyły się pomysły co to może być) i podmieniałem na drugą z drugiego silnika który miałem po zerwanym pasku i kaplicy głowicy (pompa więc była pewna bo chodziła do końca).Robiłem tak bo wszystko wtedy było sprawdzone ,zmieniony filtr paliwa a silnik gasł lub nie szło odpalić ,falował i miałem podejrzenie że pompa nie daje już takiego ciśnienia,a prawda była taka że przed filtrem od baku były osady w stalowych rurkach które co jakiś czas zaślepiały wlot do filtra paliwa i to było coś jak brak ropy,jak się cofnęły to silnik zapalał i jakiś czas,bywało że tydzień silnik pracował jak należy.Pewnego dnia chwila zastanowienia naszła że jak już nie pompa,nie filtr,zawór gaszący w porządku to skąd powietrze lub efekt braku paliwa.Wtedy odkręciłem rurki przy baku i przed filtrem paliwa i podałem ciśnienie z kompresora przez przewody,to co ujrzałem na szmacie która była na końcu przewodów nie do opisania.Od tego czasu aż do złomowania silnik mruczał do końa:)Złomowany bo zgniły podłużnice na tyle że mogłem zawieszenie zostawić na drodze..Przpadłość forda escorta;) I może szukaj przyczyny przed pompą..?Tam może łapać powietrze.W xsarze poszedł kiedyś oring gdzie z filtra spuszcza się paliwo tyle że zauważyłem wyciek ropy..

 
 
Miszi

Mój samochód: xm II
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Limuzyna
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 106
Skąd: Miastko
Wysłany: 5 Kwiecień 2021, 18:24   

Miałeś okazję rozwiązać bardzo ciekawa przypadłość ;) nie robiłem takiego zabiegu, jednak pływak jest czysty, paliwo przez pompkę nie leci zapowietrzone, ładnie nabija ciśnienie. Oring w filtrze wymieniony, a za filtrem wstawiony zaworek zwrotny. Już kiedyś się namęczyłem z powietrzem w układzie. Tutaj ewidetnie winne muszą być oringi pod solenoidami bo skąd idealna praca silnika zaraz po wymianie? Robiłem to 5 razy i za każdym razem silnik pracował legancko przez jakiś czas.... Co nie zmienia faktu że sposób z przewodami paliwowymi warty zrobienia ;)

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Kwiecień 2021, 20:01   

Miszi, W baku Forda też było czysto..ostatnio robiłem wymianę pompy paliwa w baku xsary jak miała jakieś 18 lat i też myślalem że zastanę tam wodorosty a też było ok.Ale xsara już na plastykach przewody w odróżnieniu do forda który miał metalowe.

 
 
Miszi

Mój samochód: xm II
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Limuzyna
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 106
Skąd: Miastko
Wysłany: 24 Listopad 2021, 07:13   

Panowie ratunku, nie mam już najmniejszej ochoty po raz setny wymieniac oringów, zaczyna to być standardową naprawą co kilkaset kilometrów. Oringi vitonowe z dwóch hurtowni również nie dają rady, po wyciągnięciu są zdecydowanie napęczniałe...

Naprawdę nie ma oringów z innego materiału które mogłyby się okazać trwalsze? czy solenoidy trzeba przykrecac na klej do śrub?

Pozdrawiam i błagam pomóżcie 🤦‍♂️😭

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Listopad 2021, 18:28   

Ta sama czy nowszy modelaukcja .Gość ma dwie pompy -sprawna za 1600zł , w tej z aukcji jest coś do zrobienia.Ale skoro uszczelniał to może ma namiar na uszczelki

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 25 Listopad 2021, 13:18   

Miszi napisał/a:
Oringi vitonowe z dwóch hurtowni również nie dają rady, po wyciągnięciu są zdecydowanie napęczniałe...
Coś tu nie gra.... Przecież takie powinny lepiej uszczelniać?

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 25 Listopad 2021, 16:32   

robson, Może napis na opakowaniu był tylko prawdziwy-jest sporo podróbek-spotykamy się z tym we firmie.Kolor się zgadza tylko nie specyfikacja ,zamiast miękkiej gumy sztywne jak plastyk.

 
 
Miszi

Mój samochód: xm II
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Limuzyna
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 106
Skąd: Miastko
Wysłany: 1 Styczeń 2022, 08:25   

Pompa taka jak na zdjęciu, zgadza się. Oringi vitonowe które zamówiłem były miękkie, po wyciągnięciu również były elastyczne, z tym że zwiększyly objętośc. Tak jak Robert piszesz powinny wtedy lepiej uszczelniać a tak nie jest.... Dodam jeszcze że jedyne które muszę wymieniać to te większe na których opiera się solenoida, małe wewnętrzne nie mają wpływu. Jestem po następnych wymianach i dziś czeka mnie kolejna.... I nie chce mi się wierzyc, że oryginalny komplet uszczelek do Lucasa jest z kosmicznego materiału który tym razem miałby wytrzymać...

Naprawdę nie potrafię tego zrozumieć, żadnego wycieku, wymiana daje idealny efekt na kilkaset km i wraca nierowna praca i szarpanie. Przecież te oringi są grube i mocno docisniete, jak to możliwe że puszczaja powietrze pomimo braku widocznego zużycia.


Szczęśliwego nowego bez lucasow epicow 🤣

 
 
MateuszCOMPANY


Mój samochód: Citroen Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: mkII
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 02 Lis 2018
Posty: 32
Skąd: Powiat Malbork
Wysłany: 1 Styczeń 2022, 23:52   

Dla świętego spokoju kup pełny zestaw uszczelniający dla tych czterech gum i po zewnętrznej stronie oringu posmaruj delikatnie silikonem wysokotemperaturowym aby doszczelniło całość, tylko uważaj żeby nie naszło do środka.
Ja uszczelniałem tym zestawem do mercedesa i wszystkie gumki pasowały.
https://allegro.pl/oferta/uszczelki-pompy-lucas-delphi-epic-wtryskowej-2-2-10000194278

 
 
Miszi

Mój samochód: xm II
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Limuzyna
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 106
Skąd: Miastko
Wysłany: 11 Styczeń 2022, 19:42   

W ostateczności, jeszcze chwilę przed zmiana na bosha będę próbował tej metody.

Dziś kolejny przełom w śledztwie.... Nie muszę wymieniać oringów, wystarczy że popuszcze solenoidy, poruszam na boki i wraca poprawna praca silnika.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA