Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Podróż Citroenem XM
Autor Wiadomość
Maciek104


Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Benzyna
Wersja:: II
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 30 Kwi 2016
Posty: 4
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 14 Kwiecień 2021, 11:37   Podróż Citroenem XM

Witajcie
Jako mało doświadczony użytkownik Citroena XM mam do was pytanie. Jak prawidłowo przygotować się na długą podróż moim hydrowozem? Co wziąć ze sobą, żeby ewentualnie doraźnie zastopować nieprzewidziane lecz częste usterki?
Pozdrawiam

 
 
waldek40

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: MK2 LIFTBACK
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 21 Mar 2020
Posty: 152
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Kwiecień 2021, 14:48   

co dla ciebie oznacza długa podróż ?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 14 Kwiecień 2021, 21:20   

A co oznacza "czeste usterki XM" ?? Mialem w swoim zyciu dwa XM i nigdy mnie nie zawiodly, a robilem naprawde dlugie trasy, czesto po 3000 km. Srednio miesiecznie przejezdzalem 5, 6 tys. Oczywiscie , XM ma swoje bolaczki, ale jak sie mysli i odpowiednio traktuje samochod , to i mozna nacieszyc sie kazdym.
Mialem 2.5 td i jezdzilem nim szybko, ale bez dlugiego przekraczania 180 kmh i wszystko bylo w porzadku przez dlugie km. Jedyny problem mialem z HA (utwardzal sie ), ale problem dotyczyl zlego kontaktu na czujniku ruchow nadwozia , po zlutowaniu przewodow problem minal. XM potrafil byc bardzo oszczedny : od zuzycia ponizej 5 l do max 8,5 l w zaleznosci od buta. Zero zuzycia oleju i naprawde komfort. Potrafilem po przelocie trasy isc na caly dzien do pracy bez zadnego odpoczynku. Zaluje, ze musialem sie pozegnac z tym wielkim kombi, bo ekologia w Niemczech, ale tez i brak dostepu do czesci. Ale sie rozpisalem....
A wracajac do tematu: kazdy samochod moze zaprotestowac w kazdym momencie, jesli nie dbamy o niego w odpowiedni sposob. XM nigdy nie byl nadmiernie awaryjny w porownaniu do innych. No , owszem dzisiaj to juz staruszek, ale ciagle to jeszcze pojazd z lat gdy produkowano trwale pojazdy. No i ten model byl ocynkowany. Warto sprawdzic dobrze przewody hydrauliki, szczegolnie te nad tylna osia, bo pomimo dobrego zabezpieczenia potrafia w tym miejscu korodowac. W Kolobrzegu jest mnostwo ludzi majacych pojecie o Citroenach i mozna z nimi wejsc w kontakt. Sam pracowalem u Kardynala na Janiskach, paru jego mechanikow prowadzilo wlasna dzialanosc rowniez. Kolobrzeg slynal w Polsce z duzej ilosci Cytrynek. Pozdrawiam

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 15 Kwiecień 2021, 11:56   

Byłem kilka rzazy w Chorwacji XM-em. Bx-em. Nigdy mnie nie zawiodły. Na autostradzie w Austii widziałem jak Polacy wracali na lawecie nowym Oplem. Nie miałem obaw do starych aut. Po prostu sprawdzone ;)
Pierwszy raz miałem stracha jak jechałem C4 do Chorwacji. Tyle elektroniki?! A jak coś padnie?! Nic na drodze nie naprawię. Tylko laweta ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA