Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Maj 2021, 13:10
No to teraz klops. Ale znajdziesz na aukcji za okolo 300 zl , nawet nowe. Wymiana prosta, pod warunkiem , ze sam zdejmiesz zderzak, co tez trudne nie jest, nawet jak masz spryskiwacze reflektorow. Naprawa tego modulu to katastrofa - cala elektronika zalana jest twardym zelelm i nie ma szans na usuniecie tego, bez niszczenia elelmentow.
Kiedys byl ktos na alegro, kto oferowal cala elektronike za pare groszy, lecz teraz nie ma sladu w aukcjach.
Troche to dziwne, bo mialem ostatni model MkI 3.0 i mial normalny wentylator, a mialem tez dwa MkI FL i oba mialy elektronike.
No kloops do kwadratu bo chłodnica klimatyzacji też do wymiany.
W opisie mam C5mk1. Ale jak wspomniałem na samym początku problem dotyczy C5 model X7 z 2008.
Auto jest u mechanika i zależy mi by było zrobione jak najszybciej. Dlatego nie szukam już cześci na Allegro itp. tylko biorę co jest dostępne od ręki.
Szczęśliwie oryginalny wentylator i chłodnica jest bez czekania.
Chłodnica to jedyne 360zł extra. Podobno chłodnice klimy padają szybko co parę lat. Oby nie była to prawda.
Chyba warto zainwestować w zimową osłonę na grill ale nigdzie tego nie ma.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Maj 2021, 16:23
No i zemscilo sie nieuzupelnianie profilu. Pisze jak byk C5 2003 rok. W C5 x7 jest modul i chyba taki sam jak w MkI FL. Kondensatory klimy niestety padaja czesciej niz w starszych modelach, ale tez wcale nie jest tak zle, na tle innych , wiodacych marek. Mam 2009 i dopiero w tym roku wymienialem. Wymienia sie bez wyjmowania zderzaka. Dziwi mnie troche cena, bo ja swoja kupilem nowa za 36 Euro razem z nowym filtrem.
Profil jest aktualny bo posiadam stary i nowy model C5.
W starym wymieniłem opornicę bez problemu. Jeszcze przed awarią. Wystarczy zdjąć górną maskownice zderzaka.
Wracając do tematu odebrałem auto (C5 X7 2008) od mechanika. Przyjemność za jedyne 1800zł.
Wymiana wentylatora i skraplacza chłodnicy klimatyzacji plus uszczelki koszty prób szczelności i nabicie układu 500 gram czynnika.
Sam wentylator to 780 zł (nissens).
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4265 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 16 Maj 2021, 09:19
Pinker, Widać że coś w sobie ma..teraz pytanie czy silnik zakończył żywot(szczotki) czy ten moduł.Bo jak szczotki to jeszcze regeneracja możliwa a i może podmiana samego silnika na nowy
Dziękuję za pomoc. Wentylator i chłodnicę wymieniłem na nowe. Teraz wszystko działa.
Oby przynajmniej na parę lat bo w necie piszą że chłodnice potrafią się na gwarancji rozszczelnić.
Dzień dobry,
niestety znowu nie działa mi wentylator chłodnicy w mojej C5 (ta 3.0 V6 I gen).
Na uruchomionym silniku włącza się klimatyzacja ale wentylator jest martwy mimo że na wtyczce wentylatora jest 13 V. Czy to definitywnie oznacza że padł wentylator?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 27 Kwiecień 2023, 11:58
Jezeli na silniku wentylatora jest prad (+ 12 i masa ) , to problem dotyczy samego silnika. Na szczescie w tej wersji wentylatory kosztuja grosze, nie jak te z elektronika. Mozna tez nabyc uzywke, jest ich pelno w ofertach. Jesli masy brak, to problem moze dotyczyc przekaznikow na pasie przednim, czesto koroduja nozki przekaznikow ( inne przyczyny tez, ale to najczesciej)
Dziękuję za podpowiedź.
Każdy z 3 przekaźników wyjąłem i oczyściłem. Wentylator ma podłączenie do wtyczki z 2 pinami plus minus. Masy nie zauważyłem.
Rezystory wymieniłem na nowe. Wymontuję ten wentylator i zobaczę czy można sprawdzić szczotki.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 27 Kwiecień 2023, 17:24
Nie musisz demontowac. Wystarczy podac prad na wtyczke i musi strtowac. Jesli reakcji brak , to silnik walniety. Wymiana szczotek nie jest prosta sprawa. Wydaje mi sie, ze lepiej wsadzic inny wentylator - te sa tanie.
"Wentylator ma podłączenie do wtyczki z 2 pinami plus minus." - widac, ze nie jestes elektrykiem,
+ to zasilanie , a - to masa. Kontrolka powinna sie swiecic, podlaczona miedzy tymi pinami po wlaczeniu wymuszenia pracy wentylatora testerem, albo po wlaczeniu klimy. "- " jest masa na calym samochodzie.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4265 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 27 Kwiecień 2023, 17:54
Miałem podobnie w xsarze,zasilanie dochodziło a każda szczotka była zapieczona w rdzy obudowy w których były( po prostu zgniło od wilgoci i lat),kupno używanego wentylatora mimo że używki tanie było fiaskiem-gdy się załączał trzęsło budą bo gdzieś zgubił wyważenie lub łożyska już kiepskie-kupno nowego tyle że zamiennika był spokój..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum