Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
C-Elysee problem z DPF/FAP
Autor Wiadomość
LukaszW1250

Mój samochód: Citroen C-Elysee
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive Edition HDI 92
Rok prod.:: 2013
Dołączył: 12 Maj 2023
Posty: 2
Skąd: Podkarpacie
  Wysłany: 13 Maj 2023, 11:19   C-Elysee problem z DPF/FAP

Witam! Jestem nowy na tym forum, przybyłem tutaj, aby przedstawić Wam mój problem z Elizką 1.6hdi 92km FAP.


Parametry DPF/FAP z Autocom :

Zawartość sadzy w filtrze emisji cząstek stałych: 3,152gram/litr
Całkowita masa dodatków nagromadzonych w PEF: 25g
Zawartość popiołu w filtrze cząstek stałych 100%
Przebieg pozostały do pokonania przed wymianą cząstek stałych: 0km
Ciśnienie między wlotem a wylotem z filtra cząstek: 5mbar
Dystans przejechany od ostatniej regeneracji 698km
Średni dystans miedzy ostatnimi 10 regeneracjami: 252km
Ilość dodatku pozostałego w zbiorniku: 238km

Auto niby ma moc i nie sygnalizuje żadnego problemu na zegarach/ekranie radia.

Próbowałem wypalać filtr z poziomu Autocom i nie wypalił się. Wczoraj zrobiłem trase ok 800km (styl jazdy mieszany wsie, miasto, ale przewaga Autostrady S19, samochód zgaszony raz) i jak widać na tym dystansie było wypalenie filtra (parametry które są wyżej są po trasie). I teraz pytanie czy wymyć DPF do domowymi sposobami (dużo wody i preparat do szyb kominkowych ,bo z tego co widzę to problemem jest popiół, czy coś innego zrobić?



346109365_627782178940408_8283454667805959776_n.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 703,53 KB

_________________
Łukasz
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Maj 2023, 12:23   

Witam. Powinienes podac tez aktualny przebieg, bo to od niego zalezy wypalnienie filtra dodatkiem i popiolem po spalonym oleju. Autocom nie jest idealnym testerem, ale parametry moze pokazywac poprawnie ( co nie znaczy, ze dokladnie takie, jakie powinny). Najlepiej diagnozowac Lexia (diagboxem) , bo tylko ona oddaje rzeczywiste parametry i umozliwia pelna obsluge sterownika. Sadze, ze licznik km dotarl do momentu, gdy filtr zostal zapelniony dodatkiem i ma bardzo mala pojemnosc uzyteczna dla sadzy. Co teraz mozna uczynic? Trzeba filtr wymienic na nowy, albo oczyscic go z osadzonych , a niepozadanych popiolow i dodatku. Jak to zrobic? Najlepiej wyplukac zwykla czysta woda bez zadnych dodatkow. Wszystko da sie wyplukac , tyle ze potrzebny jest czas. Trwa to okolo 4 godzin przelewania wody w kierunku przeciwnym przebiegu spalin (mozna od czasu do czasu zmieniac kierunek przeplywu wody). Najlepiej zostawic na cala noc w jakims pomieszczeniu, czy tez miejscu, gdzie nie grozi zalaniem pomieszczen. Po zmontowaniu odpalamy silnik i zostawiamy na wolnych obrotach do wysuszenia filtra z resztek wody. Uzupelniamy dodatek w zbiorniku, czy tez zakladamy nowa "nerke" z dodatkiem, zerujemy liczniki dodatku i cieszymy sie swobodna jazda przez nastepne 130 do 200 tys. km w zaleznosci od rodzaju dodatku i sposobu jazdy i tankowania.
Obawiam sie, ze autocom nie poradzi sobie z zerowaniem licznikow.
No i zadnego cudowania z jakims srodkiem do kominkow. Powodzenia

 
 
LukaszW1250

Mój samochód: Citroen C-Elysee
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive Edition HDI 92
Rok prod.:: 2013
Dołączył: 12 Maj 2023
Posty: 2
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 13 Maj 2023, 12:47   

Dzięki, nalot auta 180900km. I pytanie jeżeli mi zostało 230ml dodatku to poczekać do zera czy wymienić przy czyszczeniu DPF?

_________________
Łukasz
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Maj 2023, 15:54   

Odpowiedz: pamietaj, ze ilosc dodatku liczona jest szacunkowo przez sterownik. Rzeczywista ilosc moze sie bardzo roznic od wskazania. Moze juz byc pusto, a moze byc jeszcze duzo wiecej. Przy jednym zamachu mozemy znalesc sie w punkcie wyjsciowym , tzn. czysty jak nowy filtr i pelen pojemnik dodatku. Dodatek to jedyny koszt jaki musisz poniesc, ale starczy na duza ilosc km. W zaleznosci od rodzaju moze starczyc na okolo 150 do 200 tys. km. Natomiast jesli dodatku zabraknie filtr nie bedzie prawidlowo wypalany i moze dojsc do nieusuwalnego zapchania. Po za tym system jest praktycznie bezobslugowy. Acha, zapomnialem dodac, ze zadnego czujnika temp. nie musisz demontowac, woda niczego nie uszkodzi. Wystarczy tylko odpiac wezyki od czujnika cisnienia roznicowego.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA