Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
C4 Cactus problem z czujnikiem NOX oraz awaria układu UREA
Autor Wiadomość
kwoka2

Mój samochód: C4 Cactus 1.6 HDI / C3 1.4 HDI
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: C4 Cactus / C3
Rok prod.:: 2016
SKYPE - login: kwoka2
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 34
Skąd: PMI
Wysłany: 18 Kwiecień 2021, 10:31   C4 Cactus problem z czujnikiem NOX oraz awaria układu UREA

Witam wszystkich.

Mam problem z Cactusem jak w temacie. Rok 2017 1.6 Blue HDI 100KM.

Pojawiła się usterka P2A00 00, P2202 00, U059E 81.
Auto używane przez małżonkę, max dziennie robi 10km w trybie przerywanym.
Przegoniłem wczoraj auto 70km po autostradzie przy predkości max 170/180km/h ( wiem trochę niebezpieczne). Myślałem, że pomoże to w czymś ale niestety bez zmian, nawet nie załączyło się wypalanie filtra cząstek stałych ( ostatnie wypalanie 780km temu).
Co do błędu z UREA to pokazuje, że za 1100km zostanie zablokowana możliwość uruchomienia auat ( awaria układu oczyszczania spalin ).
Auto działa normalnie, nie ma żadnych objawów utraty mocy itp. Spalanie na normalnym poziomie.
Załączam zdjęcia z wczorajszych pomiarów DIAGBOXEM.

Proszę o porady, pomoc co można z tym zrobić.

Z góry dziękuję za wszelkie pomocne pomysły.



6.jpg
Plik ściągnięto 232 raz(y) 69,32 KB

5.jpg
Plik ściągnięto 103 raz(y) 52,04 KB

4.jpg
Plik ściągnięto 81 raz(y) 63,66 KB

3.jpg
Plik ściągnięto 86 raz(y) 67,82 KB

cactus.rar
Wszystkie zdjęcia z pomiarów
Pobierz Plik ściągnięto 137 raz(y) 1,15 MB

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Kwiecień 2021, 11:22   

Szpecem nie jestem ale może sonda? Czynnik jest czy brak? Kolega ma toyote,sonde wymieniał ze 3-4 lata temu i niedawno zaś check silnika,dwóch elektroników się poddało bo przecie sonda prawie nowa..na swoje ryzyko kazał kupić i wymienić sonde,wtedy alarmy pogasły i auto jeździ..Dziwi mnie tylko że elektronicy nie potrafili określić awarii sondy.Dodam ze to benzynka i normalnie jeździła ,też przegonił po autostradzie i nic to nie dało.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 18 Kwiecień 2021, 16:32   

Witam. Malo mialem do czynienia z systemem AdBlue w Citroenach, ale nie podoba mi sie blad sondy Onyx - usterka podgrzewania. Oznacza to uszkodzenie grzalki sondy , co niestety dyskwalifikuje sonde (do wymiany) i moze prowadzic do zablokowania silnika. Konieczna wymiana sondy .
Mysle, ze uzywanie tego samochodu na takim dystansie jest sporym bledem, prowadzacym do czestych problemow z ukladem oczyszczania spalin. Diesel z AdBlue powinien byc uzywany na wiekszych przebiegach. Wazna jest temperatura pracy silnika i ukladu wydechowego.

 
 
safran65
szafka

Mój samochód: Citroen C4GP
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: C4 Grand Picasso
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2019
Posty: 241
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18 Kwiecień 2021, 17:47   

Może się wymądrzam, ale dlatego kupiłem c4 z benzyną. Pomimo tego,że relatywnie wiecej pali. Nie ma też filtra DPF. Mój roczny przebieg to ok 13 tysi. To nie rekord. :-)

 
 
kwoka2

Mój samochód: C4 Cactus 1.6 HDI / C3 1.4 HDI
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: C4 Cactus / C3
Rok prod.:: 2016
SKYPE - login: kwoka2
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 34
Skąd: PMI
Wysłany: 5 Maj 2021, 20:02   

Cytat:

Dziękuję za informacje.
Masz może doświadczenie większe w tej kwestii? Chodzi mi o to co powinienem zrobić? Wymienia się jaki s konkretny element, czy cały moduł?
Jak się do tego zabrać?

Ostatnio zmieniony przez kwoka2 5 Maj 2021, 20:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Maj 2021, 20:40   

kwoka2, Jak padła grzałka sondy to cała sonda do wymiany -to element sondy.Może być kilka wersji więc lepiej spisać z oryginału numer fabryczny. Przeważnie potrzebny dedykowany klucz do sondy ze względu na kable idące z sondy,z dostępem bywa różnie.Zależy jak i gdzie jest umiejscowiona na układzie wydechowym silnika.

 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Maj 2021, 21:03   

Zacznij od sondy.
Jeśli nadal będzie występował błąd UREA SERVICE i Check Engine + odliczanie,
zalej do zbiornika TUNAP 986.
W zasadzie, środek ten powinien być stale dodawany w naszym klimacie, więc proponuję go zakupić od razu i nie czekać. Tylko pomoże w przypadku kiepskiej jakości AdBlue, zarastania pompy, czy wtrysku.



IMG_20200707_164605.jpg
Plik ściągnięto 57 raz(y) 80,25 KB

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
kwoka2

Mój samochód: C4 Cactus 1.6 HDI / C3 1.4 HDI
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: C4 Cactus / C3
Rok prod.:: 2016
SKYPE - login: kwoka2
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 34
Skąd: PMI
Wysłany: 6 Maj 2021, 17:15   

Wczoraj wykasowałem błędy oraz zrobiłem inicjalizacje układu NOX + inicjalizecje po wymianie wtrysku NOX.
Jak narazie błąd się nie pojawia ale zamówiłem już Tunap 986 i zapodam doraźnie.
Wyczytałem też w internecie, że czasami zdarza się problem z kostką wiązki elektrycznej pod podwoziem od układu NOX. Nie mam najazdu ani kanału ale sprawdzę też ten temat.
Orientuje się ktoś z was ile może kosztować ( w najgorszym przypadku) wymiana wtrysku z grzałką NOX?

 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Maj 2021, 18:09   

Wymieniłeś wtrysk, czy sondę? W pierwszym zdaniu piszesz o wymianie wtrysku, a w ostatnim pytasz o jego cenę...

EDIT:
1100 zł sonda w 2019r. Wymiana w ASO.
1300 zł wtrysk (jeśli dobrze pamiętam wycenę, bo wtrysk nie był wymieniany).
Za wymianę zbiornika w 2020 powiedzieli 4400 zł. Powód - pompa.
Niewłaściwe, za niskie ciśnienie. Ostatecznie nie wymieniałem zbiornika.
TUNAP jak dotąd robi robotę.
Silnik 1.6 BlueHDi w C4 z 2015r.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 6 Maj 2021, 19:15   

U kumpla sonda silnika 450zł (koszt sondy) w toyocie, a za naprawę warsztat 300zł(podpięcie kompa i wymiana sondy) Sonda kojarzę wkręcana na paste(jak co ..mnie poprawić)

 
 
kwoka2

Mój samochód: C4 Cactus 1.6 HDI / C3 1.4 HDI
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: C4 Cactus / C3
Rok prod.:: 2016
SKYPE - login: kwoka2
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 34
Skąd: PMI
Wysłany: 7 Maj 2021, 18:58   

jarulis napisał/a:
Wymieniłeś wtrysk, czy sondę? W pierwszym zdaniu piszesz o wymianie wtrysku, a w ostatnim pytasz o jego cenę...

EDIT:
1100 zł sonda w 2019r. Wymiana w ASO.
1300 zł wtrysk (jeśli dobrze pamiętam wycenę, bo wtrysk nie był wymieniany).
Za wymianę zbiornika w 2020 powiedzieli 4400 zł. Powód - pompa.
Niewłaściwe, za niskie ciśnienie. Ostatecznie nie wymieniałem zbiornika.
TUNAP jak dotąd robi robotę.
Silnik 1.6 BlueHDi w C4 z 2015r.


Niczego nie wymieniałem.
Zrobiłem inicjalizacje DiagBoxem tylko ( bez wymiany sondy i wtrysku).
Jak narazie jest ok ale dziwne jest, że nie mogę DiagBoxem przeprowadzić żadnych pomiarów układu NOX. Wydajność pompy- brak wartości, ilość dozowania mocznika - brak wartości.
Gdy wykonuje test przekaźnika układu NOX, nie słychać pracy przekaźnika. W identycznym Cactusie( mam dwa takie same auta z takimi samymi silnikami, różnica tylko w roczniku 2016 i 2017) słychać pracę przekaźnika i są dane o ciśnieniu pompy, ilości wtrysku mocznika itd. Czy jest możliwe, że padł przekaźnik?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA