Wysłany: 18 Kwiecień 2021, 11:31 C4 Cactus problem z czujnikiem NOX oraz awaria układu UREA
Witam wszystkich.
Mam problem z Cactusem jak w temacie. Rok 2017 1.6 Blue HDI 100KM.
Pojawiła się usterka P2A00 00, P2202 00, U059E 81.
Auto używane przez małżonkę, max dziennie robi 10km w trybie przerywanym.
Przegoniłem wczoraj auto 70km po autostradzie przy predkości max 170/180km/h ( wiem trochę niebezpieczne). Myślałem, że pomoże to w czymś ale niestety bez zmian, nawet nie załączyło się wypalanie filtra cząstek stałych ( ostatnie wypalanie 780km temu).
Co do błędu z UREA to pokazuje, że za 1100km zostanie zablokowana możliwość uruchomienia auat ( awaria układu oczyszczania spalin ).
Auto działa normalnie, nie ma żadnych objawów utraty mocy itp. Spalanie na normalnym poziomie.
Załączam zdjęcia z wczorajszych pomiarów DIAGBOXEM.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Kwiecień 2021, 12:22
Szpecem nie jestem ale może sonda? Czynnik jest czy brak? Kolega ma toyote,sonde wymieniał ze 3-4 lata temu i niedawno zaś check silnika,dwóch elektroników się poddało bo przecie sonda prawie nowa..na swoje ryzyko kazał kupić i wymienić sonde,wtedy alarmy pogasły i auto jeździ..Dziwi mnie tylko że elektronicy nie potrafili określić awarii sondy.Dodam ze to benzynka i normalnie jeździła ,też przegonił po autostradzie i nic to nie dało.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 18 Kwiecień 2021, 17:32
Witam. Malo mialem do czynienia z systemem AdBlue w Citroenach, ale nie podoba mi sie blad sondy Onyx - usterka podgrzewania. Oznacza to uszkodzenie grzalki sondy , co niestety dyskwalifikuje sonde (do wymiany) i moze prowadzic do zablokowania silnika. Konieczna wymiana sondy .
Mysle, ze uzywanie tego samochodu na takim dystansie jest sporym bledem, prowadzacym do czestych problemow z ukladem oczyszczania spalin. Diesel z AdBlue powinien byc uzywany na wiekszych przebiegach. Wazna jest temperatura pracy silnika i ukladu wydechowego.
Mój samochód: Citroen C4GP
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: C4 Grand Picasso
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2019 Posty: 249 Skąd: Gdynia
Wysłany: 18 Kwiecień 2021, 18:47
Może się wymądrzam, ale dlatego kupiłem c4 z benzyną. Pomimo tego,że relatywnie wiecej pali. Nie ma też filtra DPF. Mój roczny przebieg to ok 13 tysi. To nie rekord.
Dziękuję za informacje.
Masz może doświadczenie większe w tej kwestii? Chodzi mi o to co powinienem zrobić? Wymienia się jaki s konkretny element, czy cały moduł?
Jak się do tego zabrać?
Ostatnio zmieniony przez kwoka2 5 Maj 2021, 21:04, w całości zmieniany 1 raz
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Maj 2021, 21:40
kwoka2, Jak padła grzałka sondy to cała sonda do wymiany -to element sondy.Może być kilka wersji więc lepiej spisać z oryginału numer fabryczny. Przeważnie potrzebny dedykowany klucz do sondy ze względu na kable idące z sondy,z dostępem bywa różnie.Zależy jak i gdzie jest umiejscowiona na układzie wydechowym silnika.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Maj 2021, 22:03
Zacznij od sondy.
Jeśli nadal będzie występował błąd UREA SERVICE i Check Engine + odliczanie,
zalej do zbiornika TUNAP 986.
W zasadzie, środek ten powinien być stale dodawany w naszym klimacie, więc proponuję go zakupić od razu i nie czekać. Tylko pomoże w przypadku kiepskiej jakości AdBlue, zarastania pompy, czy wtrysku.
Wczoraj wykasowałem błędy oraz zrobiłem inicjalizacje układu NOX + inicjalizecje po wymianie wtrysku NOX.
Jak narazie błąd się nie pojawia ale zamówiłem już Tunap 986 i zapodam doraźnie.
Wyczytałem też w internecie, że czasami zdarza się problem z kostką wiązki elektrycznej pod podwoziem od układu NOX. Nie mam najazdu ani kanału ale sprawdzę też ten temat.
Orientuje się ktoś z was ile może kosztować ( w najgorszym przypadku) wymiana wtrysku z grzałką NOX?
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Maj 2021, 19:09
Wymieniłeś wtrysk, czy sondę? W pierwszym zdaniu piszesz o wymianie wtrysku, a w ostatnim pytasz o jego cenę...
EDIT:
1100 zł sonda w 2019r. Wymiana w ASO.
1300 zł wtrysk (jeśli dobrze pamiętam wycenę, bo wtrysk nie był wymieniany).
Za wymianę zbiornika w 2020 powiedzieli 4400 zł. Powód - pompa.
Niewłaściwe, za niskie ciśnienie. Ostatecznie nie wymieniałem zbiornika.
TUNAP jak dotąd robi robotę.
Silnik 1.6 BlueHDi w C4 z 2015r.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 6 Maj 2021, 20:15
U kumpla sonda silnika 450zł (koszt sondy) w toyocie, a za naprawę warsztat 300zł(podpięcie kompa i wymiana sondy) Sonda kojarzę wkręcana na paste(jak co ..mnie poprawić)
Wymieniłeś wtrysk, czy sondę? W pierwszym zdaniu piszesz o wymianie wtrysku, a w ostatnim pytasz o jego cenę...
EDIT:
1100 zł sonda w 2019r. Wymiana w ASO.
1300 zł wtrysk (jeśli dobrze pamiętam wycenę, bo wtrysk nie był wymieniany).
Za wymianę zbiornika w 2020 powiedzieli 4400 zł. Powód - pompa.
Niewłaściwe, za niskie ciśnienie. Ostatecznie nie wymieniałem zbiornika.
TUNAP jak dotąd robi robotę.
Silnik 1.6 BlueHDi w C4 z 2015r.
Niczego nie wymieniałem.
Zrobiłem inicjalizacje DiagBoxem tylko ( bez wymiany sondy i wtrysku).
Jak narazie jest ok ale dziwne jest, że nie mogę DiagBoxem przeprowadzić żadnych pomiarów układu NOX. Wydajność pompy- brak wartości, ilość dozowania mocznika - brak wartości.
Gdy wykonuje test przekaźnika układu NOX, nie słychać pracy przekaźnika. W identycznym Cactusie( mam dwa takie same auta z takimi samymi silnikami, różnica tylko w roczniku 2016 i 2017) słychać pracę przekaźnika i są dane o ciśnieniu pompy, ilości wtrysku mocznika itd. Czy jest możliwe, że padł przekaźnik?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum