Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Turbo + nawiew
Autor Wiadomość
TomekSaxo


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: HDI
Wersja:: Basic
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 22 Gru 2014
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Wysłany: 10 Maj 2021, 12:08   Turbo + nawiew

Witam, mam dość nietypowe problemy z moją C5 MK1 2.0Hdi 2001

1.Rano kiedy wchodzę do samochodu to nawiew działa, ale popołudniu już nie. Wiem że od strony pasażera obok schowka jest coś co często się psuje. Czy to może być to?

2. Podobnie jest z turbo, z rana wszystko jest ok, słychać turbinę auto jedzie tak jak powinno. Po południu, brak turba, nawet nie słyszę tego charakterystycznego dźwięku.

Podłączyłem pod lexie i w przypadku nawiewu usterka prosta, przerwa w obwodzie. Co warto sprawdzić? Jakieś tipy? 😊

W przypadku turbiny sprawa się komplikuje, bo błędy dotyczą głównie tego że wartość zadana nie równa się wartości zmierzonej. Co też nie jest zaskoczeniem, no bo turbo nawet się nie uruchamia.

Nieszczelność w układzie raczej odpada, no bo jednak z rana wszystko jest ok. Wiem że te wężyki z podciśnienia lubią mieszać wiele. Jak te auto kupiłem parę lat temu to brak turba było spowodowane pęknięciem tego wężyka. Tylko że taraz mam a czasami nie.

Z góry wielkie dzięki za wszelkie podpowiedzi!

_________________
Saxo & C5 MKI
 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 13 Maj 2021, 04:57   

Odnośnie pierwszego- do sprawdzenia kable przy kostkach w nogach kierowcy i przy rezystorze oraz bezpiecznik tak dla świętego spokoju
Odnośnie drugiego...
Podcisnienia, czujnik turbo, elektrozawór... Opcji jest kilka zacząć od podciśnień.

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
TomekSaxo


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: HDI
Wersja:: Basic
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 22 Gru 2014
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Wysłany: 20 Maj 2021, 23:14   

Co do pierwszego, bezpiecznik ok + nowy rezystor, jutro wyciągnę wentylator i na krótko podłączę do akumulatora, zobaczymy czy ruszy.

Co do drugiego, strzał w 10, podciśnienie, mikro pęknięcie na wężyku. Najgorsze jest to że są to bardzo trudne awarie do zdiagnozowania.

Dla potomnych: najskuteczniejsza metoda sprawdzenia to wyciągnięcie wężyka, jeden koniec wkładamy do ust drugi koniec zatykamy palcem i dmuchamy ile sił w płucach. Potrafiłem jeden wężyk trzy razy sprawdzać. Co ciekawe, tego typu awarię w ciągu ostatnich 5 lat zdarzyła mi się już 3 razy. Najczęściej po zimie.

_________________
Saxo & C5 MKI
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 21 Maj 2021, 23:25   

Dmuchac ustami mozesz w trabke. Do dobrej diagnostyki podcisnien uzywaj pompki podcisnienia z manometrem. Szybko i skutecznie mozesz sprawdzic cala instalacje podcisnien silnika, zarowno na wolnych obrotach , jak i na wysokich obrotach. Mozna odkryc wiele zaskakujacych prawd. Palcem mozna sobie poskrobac w uchu, a ustami to mozna kobiete popiescic ( taki zarcik)

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4266
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 22 Maj 2021, 09:41   

Tym bardziej że nie są to drogie rzeczy, używałem i kupiłem też za tyle oba zestawy.Drugi zestaw pomocny przy zaciąganiu paliwa z baku.pierwszy drugi

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 27 Maj 2021, 21:38   

TomekSaxo napisał/a:
Co do pierwszego, bezpiecznik ok + nowy rezystor, jutro wyciągnę wentylator i na krótko podłączę do akumulatora, zobaczymy czy ruszy.

Co do drugiego, strzał w 10, podciśnienie, mikro pęknięcie na wężyku. Najgorsze jest to że są to bardzo trudne awarie do zdiagnozowania.

Dla potomnych: najskuteczniejsza metoda sprawdzenia to wyciągnięcie wężyka, jeden koniec wkładamy do ust drugi koniec zatykamy palcem i dmuchamy ile sił w płucach. Potrafiłem jeden wężyk trzy razy sprawdzać. Co ciekawe, tego typu awarię w ciągu ostatnich 5 lat zdarzyła mi się już 3 razy. Najczęściej po zimie.


Dajnekomirek ma rację w związku z podciśnieniami... przekonał mnie do zakupu pompki i rozwiązałem swoje problemy z tym w momencie.
Można próbować inaczej ale skuteczna metoda jest tylko jedna

Co do nawiewu - powtarzam - kostka koło nóg kierowcy(pod osłoną boczną tunelu przy pedale gazu

Co do awarii podciśnień po zimie to najczęściej tak bywa, pytanie czy naprawę robiłeś skracając oryginalny wężyk czy wymieniałeś, jeżeli wymieniałeś to na jaki? być może jakiś kiepski i zimy nie przetrzymuje

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA