Witam, mam dość nietypowe problemy z moją C5 MK1 2.0Hdi 2001
1.Rano kiedy wchodzę do samochodu to nawiew działa, ale popołudniu już nie. Wiem że od strony pasażera obok schowka jest coś co często się psuje. Czy to może być to?
2. Podobnie jest z turbo, z rana wszystko jest ok, słychać turbinę auto jedzie tak jak powinno. Po południu, brak turba, nawet nie słyszę tego charakterystycznego dźwięku.
Podłączyłem pod lexie i w przypadku nawiewu usterka prosta, przerwa w obwodzie. Co warto sprawdzić? Jakieś tipy? 😊
W przypadku turbiny sprawa się komplikuje, bo błędy dotyczą głównie tego że wartość zadana nie równa się wartości zmierzonej. Co też nie jest zaskoczeniem, no bo turbo nawet się nie uruchamia.
Nieszczelność w układzie raczej odpada, no bo jednak z rana wszystko jest ok. Wiem że te wężyki z podciśnienia lubią mieszać wiele. Jak te auto kupiłem parę lat temu to brak turba było spowodowane pęknięciem tego wężyka. Tylko że taraz mam a czasami nie.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 13 Maj 2021, 04:57
Odnośnie pierwszego- do sprawdzenia kable przy kostkach w nogach kierowcy i przy rezystorze oraz bezpiecznik tak dla świętego spokoju
Odnośnie drugiego...
Podcisnienia, czujnik turbo, elektrozawór... Opcji jest kilka zacząć od podciśnień.
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Co do pierwszego, bezpiecznik ok + nowy rezystor, jutro wyciągnę wentylator i na krótko podłączę do akumulatora, zobaczymy czy ruszy.
Co do drugiego, strzał w 10, podciśnienie, mikro pęknięcie na wężyku. Najgorsze jest to że są to bardzo trudne awarie do zdiagnozowania.
Dla potomnych: najskuteczniejsza metoda sprawdzenia to wyciągnięcie wężyka, jeden koniec wkładamy do ust drugi koniec zatykamy palcem i dmuchamy ile sił w płucach. Potrafiłem jeden wężyk trzy razy sprawdzać. Co ciekawe, tego typu awarię w ciągu ostatnich 5 lat zdarzyła mi się już 3 razy. Najczęściej po zimie.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 21 Maj 2021, 23:25
Dmuchac ustami mozesz w trabke. Do dobrej diagnostyki podcisnien uzywaj pompki podcisnienia z manometrem. Szybko i skutecznie mozesz sprawdzic cala instalacje podcisnien silnika, zarowno na wolnych obrotach , jak i na wysokich obrotach. Mozna odkryc wiele zaskakujacych prawd. Palcem mozna sobie poskrobac w uchu, a ustami to mozna kobiete popiescic ( taki zarcik)
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 27 Maj 2021, 21:38
TomekSaxo napisał/a:
Co do pierwszego, bezpiecznik ok + nowy rezystor, jutro wyciągnę wentylator i na krótko podłączę do akumulatora, zobaczymy czy ruszy.
Co do drugiego, strzał w 10, podciśnienie, mikro pęknięcie na wężyku. Najgorsze jest to że są to bardzo trudne awarie do zdiagnozowania.
Dla potomnych: najskuteczniejsza metoda sprawdzenia to wyciągnięcie wężyka, jeden koniec wkładamy do ust drugi koniec zatykamy palcem i dmuchamy ile sił w płucach. Potrafiłem jeden wężyk trzy razy sprawdzać. Co ciekawe, tego typu awarię w ciągu ostatnich 5 lat zdarzyła mi się już 3 razy. Najczęściej po zimie.
Dajnekomirek ma rację w związku z podciśnieniami... przekonał mnie do zakupu pompki i rozwiązałem swoje problemy z tym w momencie.
Można próbować inaczej ale skuteczna metoda jest tylko jedna
Co do nawiewu - powtarzam - kostka koło nóg kierowcy(pod osłoną boczną tunelu przy pedale gazu
Co do awarii podciśnień po zimie to najczęściej tak bywa, pytanie czy naprawę robiłeś skracając oryginalny wężyk czy wymieniałeś, jeżeli wymieniałeś to na jaki? być może jakiś kiepski i zimy nie przetrzymuje
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum