Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Dławienie silnika na zimnym. C5 1.8 125 km 2009 LPG
Autor Wiadomość
neo2339

Mój samochód: Citroen C5 2009
Poj. silnika (cm3): 1.8
Paliwo: Benzyna LPG
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 14 Maj 2021
Posty: 12
Skąd: Rzyki
  Wysłany: 14 Maj 2021, 19:22   Dławienie silnika na zimnym. C5 1.8 125 km 2009 LPG

Pacjent citroen C5 1.8 125km 2009r +LPG
Po odpaleniu rano zaczyna się dusić przez około minutę, nie reaguje na pedał gazu , nie ma mocy , ciężko ruszyć. Po tym czasie wszytko wraca do normy i auto normalnie jedzie. Puźniej już nie ma takich problemów. Występują tylko po dłuższym postoju.
Gaz wyeliminowałem zakręcając butle i jeżdżąc kilka dni na samej benzynie.
Podpiąłem lexie i zauważyłem że przy opisanych objawach napięcie na pierwszej sondzie i na drugiej mocno przekraczają zakres potem się stabilizuje i jest w zakresie 0.1 do 1 V czasami wskoczy do 1.2v .
Ps. Czujnik temperatury wody działa prawidłowo.
Przepustnica była czyszczona i adaptowana niedawno.
Świece nowe.
Chciałbym porównać parametry przy rozruchu z innym samochodem.
Może by się komuś chciało nagrać takowe przy rozruchu na zimnym i podesłać.
Będę wdzięczny.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 15 Maj 2021, 13:45   

Witam. Mam identyczne auto i tez z gazem (tylko silnik 2.0). Opisany przez Ciebie problem dotyczy zle ustawionego gazu i rozjechania map w sterowniku silnika. Jak masz zbyt ubogo ustawiony gaz , zimny silnik ma wypadanie zaplonow i problemy z dodaniem gazu. Jak gaz jest ustawiony bogato, to silnik po odpaleniu ma problem z wejsciem na obroty, wyraznie brakuje paliwa przy dodawaniu gazu, przy mocno wcisnietym reaguje. Radze zrobic reset zapamietanych ustawien silnika Lexia (cala procedura w Lexii), a nastepnie pojezdzic troche tylko na benzynie i dopiero potem pojechac na przeglad i ustawienie instalacji gazowej. Stan filtrow gazu, stan reduktora i wtryskow tez ma znaczenie. Te silniki maja mocno rozbudowane funkcje samoadaptacji map i przy zle ustawionym skladzie gazu reaguja w ten sposob. Nie potrzebujesz nic sprawdzac, ewidentnie zle ustawiony gaz. Ostatnio jezdzilem z bogatsza mieszanka gazowa i mam bardzo podobny objaw jak w Twoim aucie. Z tym, ze ja wiem ,gdzie problem i panuje nad tym. Robie to w celach nabrania doswiadczen z gazem w Cytrynkach. Zrob tak jak napisalem a znikna problemy. Powodzenia.

 
 
neo2339

Mój samochód: Citroen C5 2009
Poj. silnika (cm3): 1.8
Paliwo: Benzyna LPG
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 14 Maj 2021
Posty: 12
Skąd: Rzyki
Wysłany: 15 Maj 2021, 15:11   

Dziękuję za odpowiedź. , Kolega poradził mi to samo , więc dziś rano zrobiłem adaptacje przepustnicy i zrobiłem już ok 100km na samej benzynie , rano okaże się czy to pomogło i napewno napisze o efektach.

 
 
neo2339

Mój samochód: Citroen C5 2009
Poj. silnika (cm3): 1.8
Paliwo: Benzyna LPG
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 14 Maj 2021
Posty: 12
Skąd: Rzyki
Wysłany: 16 Maj 2021, 11:30   

Wczoraj zrobiłem adaptacje przepustnicy , pojeździłem ponad 100km .
Dziś rano poszedłem sprawdzić efekty, i bardzo się ucieszyłem zero szarpania czy dławienia,auto rusza jak trzeba i ma moc od samego dołu. Teraz czeka mnie regulacja LPG , do tego czasu będę jeździć na benzynie.
Mam nadzieję że już będzie wszytko dobrze. Pozdrawiam.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 16 Maj 2021, 11:42   

Nie wiem ile przejechales na gazie, ale warto zrobic porzadny przeglad instalacji LPG. Ja mam od 2009 i wymienilem juz wtryski na Barracudy i ostatnio reduktor Zawoli N , bo uwazam, ze po prawie 300 tys. trzeba . Niesamowita roznica w pracy silnika po zmianach. Sklad mieszanki sam koryguje, bo mam interfejs i wiedze. Mam tylko Staga 300-4 i przez tyle km pracuje super. Jak kupilem to auto i podpialem sie pod gaz, to mialem zdziwko : przez 10 lat nikt nie ingerowal w ustawienia. To tylko dowod na jakosc Staga.

 
 
neo2339

Mój samochód: Citroen C5 2009
Poj. silnika (cm3): 1.8
Paliwo: Benzyna LPG
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 14 Maj 2021
Posty: 12
Skąd: Rzyki
Wysłany: 17 Maj 2021, 14:53   

Gaz miał robiony przegląd tydzień temu, wymieniony został reduktor ponieważ puszczał gaz na podciśnieniu. Zostały również wymienione przewody i filtry. reszta instalacji ponoć jest w dobrym stanie.
jutro jadę na ponowną regulacje , na razie jeżdżę na benzynie żeby mapy się znów nie posypały.
Co do kabla to już sobie zamówiłem i teraz powoli się edukuję żeby umieć zrobić podstawowe rzeczy.
Mam dwa citroeny C5 1.8 i obydwa w gazie (stag go fast ) (Fl 2005 116km , X7 2009 125km).
Tak że kabel się przyda chodź by do odczytu błędów a może z czasem nauczę się regulacji.
Dziękuje za wskazówki i rady. Pozdrawiam.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA