Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Xsara 1,6 problem z chłodzeniem
Autor Wiadomość
yekips

Mój samochód: Citroen Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1587
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 28 Maj 2021
Posty: 9
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 28 Maj 2021, 17:31   Xsara 1,6 problem z chłodzeniem

Witam
Mam pytanie odnośnie Xsary 1,6 16V a mianowicie po przejechaniu kilku km temperatura na telefonie (OBD2) wskakuje mi na 105 stopni wentylator się włącza ale nie zbija temperatury. Rura odchodzącą od termostatu w połowie jest gorąca a przed chłodnica zimna. Sama chłodnica jest zimna i nie oddaje ciepła. Jak włączę nagrzewnice to ciepłe powietrze leci do kabiny i spowalnia nagrzewanie samochodu jednak mimo to temperatura rośnie.
Jeśli to pompa lub termostat to czy nagrzewnica by działała?
Drożność chłodnicy sprawdziłem i dalej nie mam pomysłu.
Jak by ktoś pomógł był bym wdzięczny.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 28 Maj 2021, 17:43   

yekips, Zacznij od termostatu,być może się zaciął i nie otwiera na chłodnice.Pompa kiedy są przypadki że nie miesza układu bo wirnik stoi, już by raczej gotowało silnik na małym obiegu.Możesz wyjąć termostat do testu ale wtedy grzejesz cały obieg czyli duży i mały ,ale chłodnica powinna się też nagrzewać przy pracującej pompie,a nie pozostawać zimna.Chodź bywają przypadki że nie pcha z powodu nie kręcenia pompy,uszkodzenie ośki lub wirnika.Ale to rzadkość,prędzej wyciek na nowej pompie bo wada.

 
 
yekips

Mój samochód: Citroen Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1587
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 28 Maj 2021
Posty: 9
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 28 Maj 2021, 18:11   

Ok dzięki czyli bez ryzyka można wyjąć środek z termostatu i najwyżej będzie pompować cały czas przez chłodnice. A jak pomoże to nowy termostat i wymiana.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 28 Maj 2021, 18:27   

yekips, Będziesz miał tak jak by termostat zawiesił się na otwartym ,czyli nie zamyka po wystudzeniu silnika i nie dogrzewa .Będziesz widział czy oba węże zrobią się ciepłe i czy temperatura po całkowitym nagrzaniu nadal osiąga 100 stopni,przy pracującej pompie raczej nie powinna w tych ,,upałach'' :mrgreen:

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 28 Maj 2021, 20:46   

W zasadzie na małym obiegu powinno być widać w zbiorniczku wyrównawczym przelewanie płynu pracującej pompy wody (bo nie mogłem już edytować wyżej)

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Maj 2021, 10:01   

Jest jeszcze jeden problem. Czesto tanie , uniwersalne testery sieja dziwnymi wartosciami danych. Jesli uklad pracuje dobrze, nie ma oznak gotowania sie systemu, nie wywala plynu mozliwe, ze tylko "tester" pokazuje dziwna wartosc temperatury. Do tego rowniez usterka samego czujnika moze przeklamywac wartosc rzeczywista. Radzilbym diagnoze dobrym testerem, a wiec Lexia czy tez diagboxem, ale rowniez wnikliwa obserwacje pracy systemu. Wszystko moze byc w porzadku, a tylko nieprawidlowy odczyt powoduje niepokoj wlasciciela pojazdu. Jesli po dluzszej jezdzie nic sie nie dzieje w ukladzie, to po co panikowac?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 29 Maj 2021, 19:25   

yekips,I jak tam? Poza tym wolne dogrzewanie bez termostatu silnika to wzrost zużycia paliwa;)

 
 
yekips

Mój samochód: Citroen Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1587
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 28 Maj 2021
Posty: 9
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 29 Maj 2021, 20:47   

Dziś przetestowałem 40km trasa. Raz na światłach lekki korek i podskoczyło do 95 stopni a na trasie spadło do 80 a momentami nawet do 70. Rury i chłodnica się grzały równo więc 100% był to termostat.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 30 Maj 2021, 09:16   

yekips, Czyli termostat po wymianie:) ZUCH :mrgreen:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA