Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
MK II 2.0 hdi - Woda w filtrze paliwa
Autor Wiadomość
kamilian

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 7 Czerwiec 2015, 00:07   MK II 2.0 hdi - Woda w filtrze paliwa

Witam,
Pojawił mi się dzisiaj błąd jak w temacie i samochód nie odpalił. Rozrusznik kręci i nic.
Czytałem posty na ten temat, nawet wymieniłem filtr paliwa, ale moje auto nie jest wyposażone w czujnik wody w filtrze!
Skąd ten komunikat i co w takim przypadku oznacza?
Spotkał się już ktoś z takim problemem?
pozdrawiam

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 7 Czerwiec 2015, 09:32   

W lexii mozna wyłączyć funkcje czujnika wody w filtrze... Moze to pomoze

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
kamilian

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 7 Czerwiec 2015, 10:29   

gdzie znaleźć tą opcje w lexii?

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 7 Czerwiec 2015, 13:24   

test globalny/BSI/telekodowanie/opcje klienta/ jak dobrze pamiętam... tam szukasz i będzie taka funkcja

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
kamilian

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 7 Czerwiec 2015, 19:06   

podpiąłem pod lexie i było:
czujnik obecności wody - brak
pochodzenie inf o wodzie w oleju nap. - kalkulator kontroli silnika

zmieniłem na:
pochodzenie inf o wodzie w oleju nap. - wejście bezpośrednie
efekt:
nie ma komunikatu o wodzie, niestety dalej nie odpala

ale robiąc diagnostykę pokazały się błędy:
1. przetwornica napięcia wtryskiwaczy napięcie wyższe niż 90V lub niższe niż 40V (w szczegółach 2V)
2. sterowanie wtryskiwaczy wiązka, wtryskiwacz, stopień mocy kalkulatora
3. napięcie akumulatora zbyt niskie (w szczegółach 1,81V)

moim zdaniem 1 i 2 mogą wynikać z 3 więc sprawdzam napięcie na akumulatorze 11,8V

zrobiłem pomiar parametrów elektrycznych i wyniki:
1. napięcie akumulatora - 1,61V
2. napięcie za wyłącznikiem zapłonu - 11,6V (czyli zgodne ze stanem faktycznym)

stawiam, że nie odpala bo jest to dziwne niskie napięcie akumulatora, ale gdzie leży przyczyna i jak to naprawić?

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 7 Czerwiec 2015, 21:48   

kamilian napisał/a:
zrobiłem pomiar parametrów elektrycznych i wyniki:
1. napięcie akumulatora - 1,61V
2. napięcie za wyłącznikiem zapłonu - 11,6V (czyli zgodne ze stanem faktycznym)

Wedle mnie to 1,61V raczej nie jest równe 11,6V ;-)

Na początek może trza go naładować... :roll:

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
kamilian

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 7 Czerwiec 2015, 23:37   

może nie było klarownie:

- napięcie na aku wg lexii - 1,61V
- napięcie faktyczne akumulatora - 11,8V

w międzyczasie podmieniłem aku na inne i też bez zmian

 
 
kamilian

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Czerwiec 2015, 23:52   

Problem rozwiązany :-)

Ponieważ wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazywały na problem elektryczny postanowiłem dzisiaj sprawdzić wszystkie bezpieczniki, a zacząłem od tych pod pokrywą silnika. i od razu trafiony - zatopiony tzn. spalony był bezpiecznik F10 30A opisany w instrukcji jako 'zespół elektropompy wspomagania układu kierowniczego'.

Oczywiście szukałem wcześniej w instrukcji jakiegoś bezpiecznika odpowiedzialnego za wtrysk, układ zasilania i nigdy nie wpadłbym na to, żeby sprawdzić od wspomagania kierownicy :-)

Dziękuję wszystkim za pomoc

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 9 Czerwiec 2015, 07:32   

kamilian, ZUCH :mrgreen:

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 10 Czerwiec 2015, 15:21   

haha a to cfaniak :D

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
oley_86

Mój samochód: Citroen C4 I
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 03 Cze 2021
Posty: 4
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 4 Czerwiec 2021, 09:06   

Witajcie. U mnie identyczny problem pojawił się w C4 I 2.0 HDI 2005r.
Te same błędy, również brak sondy i ten sam komunikat. Problem w tym, że bezpieczniki i te pod maską i te w kabinie są całe.
Aczkolwiek u mnie dodatkowo pojawiły się błędy:
P1352 - Obwód przekaźnika pod- i dogrzewania - Świece stale zasilane
P2137 - Sygnał pedału przyspieszenia - Zgodność

Krótka historia
- wtyczka od sondy wody w ON była włożona w zaślepkę ale była ułamana. Odciąłem ją, kable zaizolowałem.
- wtyczka od podgrzewacza ON była uszkodzona, wymieniłem, zalutowana.
- przewody pod plastikową pokrywą przez brak gumy naciskały na wiązkę, guma założona dwa ułamane kable zostały zlutowane na to poszła termokurczka, wiązka została zamocowana.
- akumulator nowy

Te przypadłości nie miały wcześniej wpływu na ten komunikat. Ale może mogą wykluczyć pewne podejrzenia.

 
 
oley_86

Mój samochód: Citroen C4 I
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 03 Cze 2021
Posty: 4
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 4 Czerwiec 2021, 12:09   

Dodam jeszcze że jak się piłuje zapłon przez ok. 10 sekund, wyłączy i załączy zapłon na nowo no odpali odrazu. Oczywiście wywala CHECK, komunikat "Depollution system faulty", dochodzą kolejne błędy sterowania kalkulatorem wtryskiwaczy. Po skasowaniu błędów Diagboxem auto już zachowuje się normalnie, odpala itd. Ale zauważyłem że problem wraca jeśli auto stoi nie ruszane ze 3 dni...

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA