Wysłany: 2 Czerwiec 2021, 22:05 Filtr do skrzyni automatycznej
Witajcie,
Przepraszam jeśli temat już gdzieś jest, ale jestem świeżym posiadaczem wspaniałej cytrynki i chciałbym zapobiegawczo wymienić filtr i olej w przekładni automatycznej 6 biegowej.
Co do oleju wiem jaki kupić, ale niestety mam problem z filtrem, który kompletnie nie wiem jaki model powinien być.
W niektórych serwisach są podawane modele które pasują do skrzyni 4 biegowej, ale czy ten sam będzie do mojej przekładni 6 biegowej?
Z tego co udało mi się ustalić to moja skrzynia to Aisin której to kodu nie znam.
Autko to C5 kombi 2008 rok 3.0 V6 benzyna 211 KM.
Bardzo będę wdzięczny za waszą pomoc i pozdrowki dla wszystkich miłośników cytrynek :)
Proszę zwracaj uwagę gdzie zakładasz temat. / swoje 3 grosze doda: grigori333
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 3 Czerwiec 2021, 18:40
Niestety, ale w tej skrzyni filtra nie wymienia sie. Jest, oczywiscie, ale dostep do niego mozliwy tylko gdy skrzynia jest rezebrana. Wymienia sie tylko olej i najlepiej dynamicznie, albo na pare razy. Generalnie olej wymienia sie co okolo 60 tys. km i istotne jest , aby olej posiadal odpowiednia specyfikacje. Skrzynia AM6 jest udana konstrukcja, stosowana przez wiele marek, zaczynajac od VolVo, Opel, VW, PSA, Ford i inne. Nie jest idealna, czesto szwankuje sterownik hydrauliczny, a w zasadzie zawory sterujace , ktorych stalowe tloczki pracuja w aluminium. Juz po malym przebiegu wyskakuja biegi, albo skrzynia z opuznieniem przelacza. Mozliwa regeneracja sterownika, albo wymiana na nowy.
w takim razie wymienię tylko olej, niestety nie wiem czy w ogóle był wymieniany kiedykolwiek bo nie posiadam takiej informacji ale ogólnie nie zauważyłem nic niepokojącego podczas jazdy, biegi póki co odpukać chodziły raczej dobrze nie było praktycznie czuć zmiany przełożeń.
Jestem w tych sprawach zielony, czy jesteś w stanie powiedzieć mi na czym polega ta wymiana dynamiczna oleju i ile takowego oleju wtedy najlepiej zakupić?
Czy jak jesteś z panienką to też leżysz i czekasz na trzęsienie ziemi
Oleju na wiadomym portalu bym nie kupował z obawy o podróby
Ilość oleju w twej skrzyni znajdziesz zapewne w instrukcji auta
Jeżeli będziesz wymieniał dynamicznie z końca opisu w drugim linku,to tyle oleju ci wystarczy
Jeżeli statycznie to około połowy mniej
Czy miałeś wymieniany,stwierdzisz przy spuszczaniu starego,jeżeli gęsty czarny śmierdzący spalenizną to nie wymieniony od nowości
Ja tak miałem choć skrzynia pracowała prawidłowo,zalali mi płyn Motula w oryginale
Koszt wymiany czy to statycznej,czy dynamicznej w lepiej wyposażonym warsztacie,nie powinien być aż tak duży by się opłacało bawić samodzielnie,nie jest to jakaś filozofia
jak zawsze każda pomoc jest na wagę złota - po opublikowaniu postu zdążyłem zapoznać się z różnicami wymiany statycznej a dynamicznej.
Co do oleju to tak jak mówię, czy to jest Alledrogo czy inny sklep motoryzacyjny z filtrami olejami itp. mi to nie robi nie znam się na tym i w każdym przypadku mogą mi wcisnąć bubel.
Mimo wszystko dzięki za sugestię popatrzę jeszcze na inne oleje porównam parametry i postaram się wybrać najlepszy.
A co do panienki to powiem Ci że czasami tak bo jak trafię na odpowiednią to wystarczy leżeć a trzęsienie dzieje się samo
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 5 Czerwiec 2021, 10:59
MateuszLesiu napisał/a:
dzięki audikom
jak zawsze każda pomoc jest na wagę złota - po opublikowaniu postu zdążyłem zapoznać się z różnicami wymiany statycznej a dynamicznej.
Co do oleju to tak jak mówię, czy to jest Alledrogo czy inny sklep motoryzacyjny z filtrami olejami itp. mi to nie robi nie znam się na tym i w każdym przypadku mogą mi wcisnąć bubel.
Mimo wszystko dzięki za sugestię popatrzę jeszcze na inne oleje porównam parametry i postaram się wybrać najlepszy.
A co do panienki to powiem Ci że czasami tak bo jak trafię na odpowiednią to wystarczy leżeć a trzęsienie dzieje się samo
Fajnie że się nie obraziłeś ,po kilku słowach prawdy
Co do oleju,duże znane firmy handlujące,biorą oryginały w cenach hurtowych,ceny w ich sklepach nie są dużo wyższe
Odpowiedzialni za swoją robotę mechanicy nie ryzykują zakupów z nie pewnych źródeł
Jak i nie montują nie pewnych zamienników,tylko oryginały lub porównywalne z oryginałami
Jednak mechanik nie chciał zakupów w sieci,postawił na dobrze sobie znanego,wypróbowanego przez niego Motula
A że jak by co, to on jest odpowiedzialny za robotę,jest też doświadczonym mechanikiem,zaufałem mu
Jest dobrze,skrzynia chodzi już kilka tysięcy km
Jednak moja to AL4,więc musisz doszukać się w sieci oleju do swojej,lub po prostu pojechać do dobrego serwisu
Sama wymiana nie powinna być droga
Na tej stronie dobierzesz olej do auta
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 5 Czerwiec 2021, 00:05
JWS3309 to jest specyfikacja oleju do skrzyni AM6 TF80. Olej moze byc dowolnej marki, ale powinien spelniac te norme. Do AL4 byl stosowany inny olej i wazne jest, aby ich nie mieszac.
A czy ktoś kojarzy może gdzie można znaleźć jakieś zamienniki do cytrynek? Padł mi według komputera elektrozawór zmiennych faz rozrządu i kurcze nigdzie nie mogę znaleźć zamienników do mojego silnika a jedynie oryginalne które kosztują po 600 700 zł a muszę kupić dwa bo oczywiście nie wiadomo który padł ...
Będę wdzięczny za jakieś informacje być może linki
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 6 Czerwiec 2021, 22:16
MateuszLesiu napisał/a:
A czy ktoś kojarzy może gdzie można znaleźć jakieś zamienniki do cytrynek? Padł mi według komputera elektrozawór zmiennych faz rozrządu i kurcze nigdzie nie mogę znaleźć zamienników do mojego silnika a jedynie oryginalne które kosztują po 600 700 zł a muszę kupić dwa bo oczywiście nie wiadomo który padł ...
Będę wdzięczny za jakieś informacje być może linki
"Nie wierz nigdy kobiecie"
Podobnie nie wierz w ciemno,diagnostyce komputerowej
Bywają różne przyczyny,pokazywania różnych błędów i ich odczytu
Próbuj znaleźć jakoś używkę na podmianę,posprawdzaj kable,połączenia,poczytaj w sieci opisy podobnych awarii tych silników
Znajdź innych użytkowników takich aut,silników,może któryś czymś wspomoże(używką czy wiedzą)
Bo może się okazać że kupisz ,wymienisz a dalej będzie sieczka
Tak po prawdzie,aleś se kupił auto
Trza było nabyć np. Asterkę,czy Audiczkę 1.6 ośmiu zaworową , a hulał byś bezawaryjnie,wydając na rok 100-200 zł na jakieś duperele eksploatacyjne
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Czerwiec 2021, 12:27
https://www.pkwteile.de/esen-skv/13740008
Dobrze poszukaj to znajdziesz za naprawde przyzwoite pieniadze. Zobacz na motodoc.
Wcale nie musisz od razu kupowac dwie sztuki. Kup jedna, a nastepnie podmieniaj, gdy dobrze trafisz , blad zniknie. Mialem kiedys taki silnik i tez czesto pojawial sie ten blad. Olalem to, bo nie wplywalo to na moc silnika, a blad byl przejsciowy. Mysle, ze problem dotyczyl okablowania, albo slabego kontaktu.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Czerwiec 2021, 23:07
"Trza było nabyć np. Asterkę,czy Audiczkę 1.6 ośmiu zaworową" napisal audikom
To juz nie te czasy, gdy mozna bylo polegac na tych markach, a szczegolnie w 2011 roku. Astry zreszta mialy duze problemy ze sterownikami, a Audi z braniem oleju. Citroen C5x7 bije je na glowe. Co prawda silnik 3.0 v6 slynie z duzego zuzycia paliwa, ale po pierwsze jest nie do zajechania ( 500 tys. nie robi na nim wrazenia), a po drugie na LPG pracuje bardzo dobrze. Gdybym nie trafil x7 2.0 z LPG za male pieniadze , dalej jezdzilbym C5 FL 3.0 v6 LPG bo to bardzo udany samochod. Nawet mniej rdzewial niz x7.
Szczerze , to bardzo zle dzialaja na mnie takie opinie, ze niemieckie to takie dobre. Pracuje przy nich na codzien, to czesto wlosy staja deba. To naprawde nadaje sie do prokuratora. Ceny straszne, a jakosc "plastyku". Ledwo gwarancje przezyja, a potem zlom.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum