Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: grigori333
3 Czerwiec 2021, 12:36
Filtr do skrzyni automatycznej
Autor Wiadomość
MateuszLesiu

Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Benzyna LPG
Wersja:: C5 X7
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 02 Cze 2021
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
  Wysłany: 2 Czerwiec 2021, 21:05   Filtr do skrzyni automatycznej

Witajcie,

Przepraszam jeśli temat już gdzieś jest, ale jestem świeżym posiadaczem wspaniałej cytrynki i chciałbym zapobiegawczo wymienić filtr i olej w przekładni automatycznej 6 biegowej.
Co do oleju wiem jaki kupić, ale niestety mam problem z filtrem, który kompletnie nie wiem jaki model powinien być.
W niektórych serwisach są podawane modele które pasują do skrzyni 4 biegowej, ale czy ten sam będzie do mojej przekładni 6 biegowej?

Z tego co udało mi się ustalić to moja skrzynia to Aisin której to kodu nie znam.

Autko to C5 kombi 2008 rok 3.0 V6 benzyna 211 KM.

Bardzo będę wdzięczny za waszą pomoc i pozdrowki dla wszystkich miłośników cytrynek :)


Proszę zwracaj uwagę gdzie zakładasz temat.
/ swoje 3 grosze doda: grigori333
_________________
Mateo z cytryny ;)
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 3 Czerwiec 2021, 17:40   

Niestety, ale w tej skrzyni filtra nie wymienia sie. Jest, oczywiscie, ale dostep do niego mozliwy tylko gdy skrzynia jest rezebrana. Wymienia sie tylko olej i najlepiej dynamicznie, albo na pare razy. Generalnie olej wymienia sie co okolo 60 tys. km i istotne jest , aby olej posiadal odpowiednia specyfikacje. Skrzynia AM6 jest udana konstrukcja, stosowana przez wiele marek, zaczynajac od VolVo, Opel, VW, PSA, Ford i inne. Nie jest idealna, czesto szwankuje sterownik hydrauliczny, a w zasadzie zawory sterujace , ktorych stalowe tloczki pracuja w aluminium. Juz po malym przebiegu wyskakuja biegi, albo skrzynia z opuznieniem przelacza. Mozliwa regeneracja sterownika, albo wymiana na nowy.

 
 
MateuszLesiu

Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Benzyna LPG
Wersja:: C5 X7
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 02 Cze 2021
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 4 Czerwiec 2021, 18:57   

Dejnekomirek serdeczne dzięki za pomoc :)

w takim razie wymienię tylko olej, niestety nie wiem czy w ogóle był wymieniany kiedykolwiek bo nie posiadam takiej informacji :( ale ogólnie nie zauważyłem nic niepokojącego podczas jazdy, biegi póki co odpukać chodziły raczej dobrze nie było praktycznie czuć zmiany przełożeń.

Jestem w tych sprawach zielony, czy jesteś w stanie powiedzieć mi na czym polega ta wymiana dynamiczna oleju i ile takowego oleju wtedy najlepiej zakupić?

chciałem wstępnie kupić 5 litrów oleju FEBI - https://allegro.pl/oferta/olej-do-przekladni-automatycznych-febi-bilstein-1l-10655219170 ale być może potrzeba więcej wtedy?

Będę wdzięczny za wszelkie informacje :)

_________________
Mateo z cytryny ;)
 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1223
Skąd: Puławy
Wysłany: 4 Czerwiec 2021, 19:52   

Chłopie nie idź na łatwiznę,po wpisaniu trzech słów o które pytasz " wymiana dynamiczna oleju "
https://pl.wikipedia.org/wiki/Dynamiczna_wymiana_oleju

https://www.ravenol.pl/ak...?page_type=post

Czy jak jesteś z panienką to też leżysz i czekasz na trzęsienie ziemi ;-)

Oleju na wiadomym portalu bym nie kupował z obawy o podróby

Ilość oleju w twej skrzyni znajdziesz zapewne w instrukcji auta

Jeżeli będziesz wymieniał dynamicznie z końca opisu w drugim linku,to tyle oleju ci wystarczy
Jeżeli statycznie to około połowy mniej

Czy miałeś wymieniany,stwierdzisz przy spuszczaniu starego,jeżeli gęsty czarny śmierdzący spalenizną to nie wymieniony od nowości
Ja tak miałem choć skrzynia pracowała prawidłowo,zalali mi płyn Motula w oryginale

Koszt wymiany czy to statycznej,czy dynamicznej w lepiej wyposażonym warsztacie,nie powinien być aż tak duży by się opłacało bawić samodzielnie,nie jest to jakaś filozofia

_________________
KK
 
 
MateuszLesiu

Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Benzyna LPG
Wersja:: C5 X7
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 02 Cze 2021
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 4 Czerwiec 2021, 20:13   

dzięki audikom :)

jak zawsze każda pomoc jest na wagę złota - po opublikowaniu postu zdążyłem zapoznać się z różnicami wymiany statycznej a dynamicznej.

Co do oleju to tak jak mówię, czy to jest Alledrogo czy inny sklep motoryzacyjny z filtrami olejami itp. mi to nie robi nie znam się na tym i w każdym przypadku mogą mi wcisnąć bubel.

Mimo wszystko dzięki za sugestię popatrzę jeszcze na inne oleje porównam parametry i postaram się wybrać najlepszy.

A co do panienki to powiem Ci że czasami tak bo jak trafię na odpowiednią to wystarczy leżeć a trzęsienie dzieje się samo :D

_________________
Mateo z cytryny ;)
 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1223
Skąd: Puławy
Wysłany: 5 Czerwiec 2021, 09:59   

MateuszLesiu napisał/a:
dzięki audikom :)

jak zawsze każda pomoc jest na wagę złota - po opublikowaniu postu zdążyłem zapoznać się z różnicami wymiany statycznej a dynamicznej.

Co do oleju to tak jak mówię, czy to jest Alledrogo czy inny sklep motoryzacyjny z filtrami olejami itp. mi to nie robi nie znam się na tym i w każdym przypadku mogą mi wcisnąć bubel.

Mimo wszystko dzięki za sugestię popatrzę jeszcze na inne oleje porównam parametry i postaram się wybrać najlepszy.

A co do panienki to powiem Ci że czasami tak bo jak trafię na odpowiednią to wystarczy leżeć a trzęsienie dzieje się samo :D


Fajnie że się nie obraziłeś ,po kilku słowach prawdy
Co do oleju,duże znane firmy handlujące,biorą oryginały w cenach hurtowych,ceny w ich sklepach nie są dużo wyższe
Odpowiedzialni za swoją robotę mechanicy nie ryzykują zakupów z nie pewnych źródeł
Jak i nie montują nie pewnych zamienników,tylko oryginały lub porównywalne z oryginałami

_________________
KK
 
 
MateuszLesiu

Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Benzyna LPG
Wersja:: C5 X7
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 02 Cze 2021
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 4 Czerwiec 2021, 20:25   

Tak na marginesie to jaki olej z tego Motula poleciłbyś do tej przekładni, który też sam zastosowałeś?

_________________
Mateo z cytryny ;)
 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1223
Skąd: Puławy
Wysłany: 5 Czerwiec 2021, 10:21   

MateuszLesiu napisał/a:
Tak na marginesie to jaki olej z tego Motula poleciłbyś do tej przekładni, który też sam zastosowałeś?


Nie jestem fachowcem od oleju
Przejęty swym pierwszym automatem chciałem nalać najlepszy,po opiniach w necie stawiałem na

https://www.ravenol.pl/

Jednak mechanik nie chciał zakupów w sieci,postawił na dobrze sobie znanego,wypróbowanego przez niego Motula
A że jak by co, to on jest odpowiedzialny za robotę,jest też doświadczonym mechanikiem,zaufałem mu
Jest dobrze,skrzynia chodzi już kilka tysięcy km
Jednak moja to AL4,więc musisz doszukać się w sieci oleju do swojej,lub po prostu pojechać do dobrego serwisu
Sama wymiana nie powinna być droga
Na tej stronie dobierzesz olej do auta

https://www.ravenol.pl/content/8-dobierz-olej

Na stronach innych znanych producentów zapewne też jest taka możliwość

_________________
KK
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 4 Czerwiec 2021, 23:05   

JWS3309 to jest specyfikacja oleju do skrzyni AM6 TF80. Olej moze byc dowolnej marki, ale powinien spelniac te norme. Do AL4 byl stosowany inny olej i wazne jest, aby ich nie mieszac.

 
 
MateuszLesiu

Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Benzyna LPG
Wersja:: C5 X7
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 02 Cze 2021
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 5 Czerwiec 2021, 19:32   

Super dzięki serdeczne wszystkim za te cenne informacje :)

_________________
Mateo z cytryny ;)
 
 
MateuszLesiu

Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Benzyna LPG
Wersja:: C5 X7
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 02 Cze 2021
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 5 Czerwiec 2021, 20:39   

A czy ktoś kojarzy może gdzie można znaleźć jakieś zamienniki do cytrynek? Padł mi według komputera elektrozawór zmiennych faz rozrządu i kurcze nigdzie nie mogę znaleźć zamienników do mojego silnika a jedynie oryginalne które kosztują po 600 700 zł a muszę kupić dwa bo oczywiście nie wiadomo który padł ...

Będę wdzięczny za jakieś informacje być może linki :)

_________________
Mateo z cytryny ;)
 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1223
Skąd: Puławy
Wysłany: 6 Czerwiec 2021, 21:16   

MateuszLesiu napisał/a:
A czy ktoś kojarzy może gdzie można znaleźć jakieś zamienniki do cytrynek? Padł mi według komputera elektrozawór zmiennych faz rozrządu i kurcze nigdzie nie mogę znaleźć zamienników do mojego silnika a jedynie oryginalne które kosztują po 600 700 zł a muszę kupić dwa bo oczywiście nie wiadomo który padł ...

Będę wdzięczny za jakieś informacje być może linki :)


"Nie wierz nigdy kobiecie"
Podobnie nie wierz w ciemno,diagnostyce komputerowej
Bywają różne przyczyny,pokazywania różnych błędów i ich odczytu
Próbuj znaleźć jakoś używkę na podmianę,posprawdzaj kable,połączenia,poczytaj w sieci opisy podobnych awarii tych silników
Znajdź innych użytkowników takich aut,silników,może któryś czymś wspomoże(używką czy wiedzą)
Bo może się okazać że kupisz ,wymienisz a dalej będzie sieczka

Tak po prawdzie,aleś se kupił auto
Trza było nabyć np. Asterkę,czy Audiczkę 1.6 ośmiu zaworową , a hulał byś bezawaryjnie,wydając na rok 100-200 zł na jakieś duperele eksploatacyjne ;-)

_________________
KK
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4244
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 6 Czerwiec 2021, 11:20   

Znalazłem taki o ile toten i wątpię czy będzie taniej jak za silnik chcątyle;) pomijając że to 3 litrowy diesel..

Ostatnio zmieniony przez sasun71 6 Czerwiec 2021, 11:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Czerwiec 2021, 11:27   

https://www.pkwteile.de/esen-skv/13740008
Dobrze poszukaj to znajdziesz za naprawde przyzwoite pieniadze. Zobacz na motodoc.
Wcale nie musisz od razu kupowac dwie sztuki. Kup jedna, a nastepnie podmieniaj, gdy dobrze trafisz , blad zniknie. Mialem kiedys taki silnik i tez czesto pojawial sie ten blad. Olalem to, bo nie wplywalo to na moc silnika, a blad byl przejsciowy. Mysle, ze problem dotyczyl okablowania, albo slabego kontaktu.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Czerwiec 2021, 22:07   

"Trza było nabyć np. Asterkę,czy Audiczkę 1.6 ośmiu zaworową" napisal audikom

To juz nie te czasy, gdy mozna bylo polegac na tych markach, a szczegolnie w 2011 roku. Astry zreszta mialy duze problemy ze sterownikami, a Audi z braniem oleju. Citroen C5x7 bije je na glowe. Co prawda silnik 3.0 v6 slynie z duzego zuzycia paliwa, ale po pierwsze jest nie do zajechania ( 500 tys. nie robi na nim wrazenia), a po drugie na LPG pracuje bardzo dobrze. Gdybym nie trafil x7 2.0 z LPG za male pieniadze , dalej jezdzilbym C5 FL 3.0 v6 LPG bo to bardzo udany samochod. Nawet mniej rdzewial niz x7.
Szczerze , to bardzo zle dzialaja na mnie takie opinie, ze niemieckie to takie dobre. Pracuje przy nich na codzien, to czesto wlosy staja deba. To naprawde nadaje sie do prokuratora. Ceny straszne, a jakosc "plastyku". Ledwo gwarancje przezyja, a potem zlom.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA