wysmok
Mój samochód: C3 II
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: benzyna
Wersja:: ?
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 04 Cze 2014 Posty: 4 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16 Czerwiec 2021, 19:20 C3 II, 2010, 1.4 benz. 54 kW - jaki kod silnika?
Cześć.
Nie wiem, czy to nie za rozbudowane pytanie, żeby pchać się z nim do działu "Co nam mówi VIN" i go zaśmiecać, więc zapytam może na ogólnym - czy ktoś może pomóc mi w rozszyfrowaniu, czy potwierdzeniu jaki jest kod silnika w mojej Cytrynie: C3 II, 2010 rok, benzyna 1360 cm3 (opisywany też jako 1.4), 54 kW (czasem podają, że 56 kW), VIN: VF7SCKFT09A186716.
Problem polega na tym, że dostaję różne informacje, niektóre nawet sprzeczne. Jeden serwis po VIN-ie mówi, że kod silnika to KF01, oznaczany też w innych markach koncernu PSV jako TU3AE5 lub 10FSW8. Inny, że to jest też to samo co silniki oznaczane kodami KFT, KFV, czy K6E... O ile rozumiem inne oznaczenia dla innych marek niż Citroen, to nie wydaje mi się, żeby jeden i ten sam silnik Citroen sam oznaczał różnymi kodami. No z jakiegoś powodu literki w tych kodach są jednak inne. Dostałem nawet z jednego ASO info, że to jest silnik z dodatkowym mocowaniem do skrzyni biegów, gdzie inne źródła twierdziły, że nie. No ludzie, parodia westernu! I bądź tu człowieku mądry...
A intryga jest taka, że posypał mi się rozrząd i wymiana silnika jest tańsza i szybsza, niż remont tego, co się roz... pomieliło w środku. Na 99% czeka mnie kupno silnika z przesyłką, więc potrzebuję wiedzieć jaki dokładnie silnik szukać i kupić. Może też nie cały silnik, bo z tego, co się orientuję, to wystarczy mi tzw. goły słupek. Resztę osprzętu przecież mam nadal dobrą. No ale jak nie dostanę samego słupka, to cały silnik też przeżyję.
Ktoś jest w stanie pomóc, potwierdzić? Może podpowiedzieć, czy gdzieś na silniku nie ma oznaczenia, skoro chyba sam VIN to za mało? Cytrynka póki co stoi na placu serwisu w oczekiwaniu na decyzję.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 16 Czerwiec 2021, 21:18
Z tego co widzę to we VIN masz oznaczenie KFT ,w szybkim rozczytaniu VIN pokazuje 75koni i 56kw 2009 rok 5drzwi ,Centralny zamek,5biegowa skrzynia ręczna ,Komputer pokładowy,Wspomaganie kierownicy,Elektryczne szyby,klimatyzacja,przeciwmgielne,abs,radio ,tempomat.Żona ma peugota 207 o kodzie silnika WCKFVC9T to posiada silnik 1.4 54kw -73konie..
wysmok
Mój samochód: C3 II
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: benzyna
Wersja:: ?
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 04 Cze 2014 Posty: 4 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16 Czerwiec 2021, 22:59
sasun71, dzięki za szybkie info!
Czyli jednak KFT, nie żaden KF01.
W międzyczasie dotarłem też do informacji, że 10FSW8, to nie żaden kolejny kod silnika, tylko początek numeru seryjnego.
A jak jeszcze możnaby potwierdzić, czy to jest wersja z dodatkowym mocowaniem do skrzyni biegów, czy nie?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 17 Czerwiec 2021, 19:25
wysmok, Ostatni link to taki jaki ma Moja w pugu 207. A w książce którą posiadam dla 73km jest jako KFV-C co odpowiada mojemu fragmentowi VIN a u Ciebie odpowiada KFT09 na to wygląda..niemiecki brif mówi dla puga 207 wariant KFV i wersja KFVC. A swoją drogą ten wygląda na niezmęczony;) tylko czy pasuje? może sprzedawca widzi numery nabite na silniku? silnik
wysmok
Mój samochód: C3 II
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: benzyna
Wersja:: ?
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 04 Cze 2014 Posty: 4 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18 Czerwiec 2021, 19:26
sasun71, dzięki za wszystkie informacje. Poszukiwania silnika trwają, bo jak się okazuje nie jest to taka łatwa sprawa - raz dopasować, a dwa znaleźć w przyzwoitym stanie, bo też mało ich jest w serwisach ogłoszeniowych. A biorąc pod uwagę jeszcze ryzyko, że z wymienionym będzie coś jednak nie tak, koszty montażu, demontażu, ewentualnych przepychanek ze sprzedającym, może coś jeszcze trzeba będzie wymienić, może sprzęgło, może właśnie okolice połączenia ze skrzynią, jakąś łapę przerobić, itp., to okazuje się, że może to nie być aż taka rewelacyjna alternatywa dla naprawy.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Czerwiec 2021, 08:45
wysmok, Kiedyś zerwało pasek mnie we fordzie 1.8 diesel,poszła głowica to ze szrotu wyrwałem tanio cały silnik z osprzętem oraz skrzynią biegów a auto miało dobry silnik aż mruczał.Tyle że szrot zaliczyło bo tylna zawiecha wyrwana od zgnitych podłużnic i usiadł na ziemie jak XM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum