Witam, proszę o pomoc. W C5 2011 1.6 silnik nie ma mocy turbo zrobione czujniki sprawne wymieniony zawór sterowania ciśnieniem doładowania. Podczas próbnej jazdy prawidłowe doładowanie dopiero powyżej 6 tysięcy. Co może być?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 27 Czerwiec 2021, 15:02
Czy coś oprócz spadku mocy zauważyłeś? Chodzi równo? Nie kopci delikatnie? Wchodzi na obroty? Itp....
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 27 Czerwiec 2021, 18:36
Witam. Powodem zlego doladowania moze byc amatorska naprawa turbo. Turbina jest typu vtg i zle wykonana naprawa turbiny skutkuje brakiem doladowania. Zmienna geometria zle ustawiona, albo zbyt duze luzy miedzy wirnikiem a obudowa. Bardzo typowa usterka naprawianych turbin Garreta.
Pomijam oczywiscie brak podcisnien sterujacych, bo te chyba sprawdzono, skoro wymieniony zostal zawor sterujacy? Pomijam tez ustawienie rozrzadu (bardzo czesty problem z wyciaganiem sie lancucha i zmiana polozen walkow , blad P1340 np.) . Do tego zaburzenia w cisnieniu paliwa i pracy wtryskiwaczy.
Te silniki sa bardzo oszczedne , ale czesto potrzebuja drogich napraw , no i tez dobrej wiedzy naprawiajacego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum