dm90
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: beznyna+gaz
Wersja:: I FL
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 06 Lip 2021 Posty: 1 Skąd: łódź
Wysłany: 6 Lipiec 2021, 20:24 tryb awaryjny C5 I FL
Witam Wszytskich jestem nowy w tej grupie. Mam problem z Citroenem C5 I FL 2005r silnik 2.0 EW10A RFJ auto z instalacją gazową. Od jakiegoś czasu pojawiał się komunikat błędu jakości spalin (zapalony ciągle check) czasem sam zgasł póżniej sie pojawiał ogólnie auto jezdziło bez zarzutu. Ostanio pojawił się następująca awaria: po uruchomieniu silnika zapala sie kontrolka pojawia się błąd jakości spalin zaczyna mrugać kontrolka check, po około minucie włączają sie wentykatory silnika a po ich wyłączeniu auto zaczyna pracować jak by na trzech cylindrach (prawdopodobnie tryb awaryjny), można wkręcić max 2tys obrotów, dodatkowo po tym wszytskim wyświtela awarię systrmu ASR/ESP.
Świece wymienione około 6 tys km temu, zostały zakupione nowe cewki zapłonowe również nie pomogło. Mechanik mówił że po podpiećiu pod komputer pokazuje jakis dziwny parametr temperatury -14 stopni oraz przestawianie sie zapłonu.
Poniżej zdjęcia z kodami błędów które zostały odczytane po podpięciu komputera.
Może macie jakies sugestie gdzie szukać przyczyny?
Z góry dzięuje za pomoc.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Lipiec 2021, 22:19
Witam. Problem jest chyba prozaiczny, dotyczy zamontowanego gazu. Po pierwsze nie diagnozuj Citroena takimi testerami, one sieja glupotami. Lexia wskazana. To zachowanie silnika moze byc spowodowane rozjechaniem mapy paliwowej przez zle ustawiony gaz. Jakiekolwiek zamieszanie skladu mieszanki powoduje wypadanie zaplonu, a to wylacza zaplon na jednym lub wiecej cylindrach , co powoduje podane objawy. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnik pracuje juz normalnie. Winny moze tez byc czujnik temperatury silnika, ale nie polegalbym na Delfi. On moze pokazywac bzdury. Ewidentnie wypadanie zaplonow powodem tych bledow. Polecam sprawdzic czujnik temp. (albo wymienic na nowy) i jesli to nie pomoze to przeprowadzic reset autoadaptacji, pojezdzic na benzynie i zrobic dobre ustawienie gazu. Sprawdz przed resetem dlugoterminowe korekcje skladu mieszanki , powinna byc maksymalnie +/- 5%. W Wartosc powyzej 15 % swiadczy o bardzo zlej regulacji gazu.
Blad ABS jest spowodowany bledem silnika. Wlaczanie sie wentylatora moze byc spowodowane uszkodzeniem czujnika temp. , albo termostatu (taki blad tez sie pojawia) , a w tym silniku jest chyba termostat z czujnikiem otwarcia.
W tych silnikach czesto tez szklanki popychaczy sa winne podobnym objawom, dlatego wazna jest jakosc oleju i dosc czesta wymiana.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum