darbro
Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: ON
Wersja:: EX
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 04 Wrz 2015 Posty: 54 Skąd: W-M
Wysłany: 18 Czerwiec 2021, 13:24 ilość czynnika w klimatyzacji
Cześć. Kilka dni temu oddałem auto do mechanika w celu przeglądu (obsługi) klimatyzacji ponieważ nie było nic robione ponad 5lat i odczuwalna już była mniejsza wydajność klimy w upalne dni. Pan mechanik zrobił co trzeba (raczej maszyna zrobiła ), poinformował że było mojego czynnika 250g i wpuścił dodatkowo swojego 500g (750 g czynnika w C8 ). Pytanie moje jest takie czy to możliwe aby brakowało 500g czynnika w układzie i klimatyzacja normalnie działała? Nie powinna się wyłączać sprężarka? Czy zostałem po prostu trochę naciągnięty na drogi podobno czynnik R134a ?
Pozdrawiam
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4272 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Czerwiec 2021, 17:29
darbro, Miałem kiedyś pusto prawie po 5latach od nabicia ,słyszałem szum w rurkach w kabinie a brak chłodu,tyle że ciśnienie było w układzie i sprężarka się włączała (xsara)
darbro
Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: ON
Wersja:: EX
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 04 Wrz 2015 Posty: 54 Skąd: W-M
Wysłany: 18 Czerwiec 2021, 20:37
sasun71 napisał/a:
darbro, Miałem kiedyś pusto prawie po 5latach od nabicia ,słyszałem szum w rurkach w kabinie a brak chłodu,tyle że ciśnienie było w układzie i sprężarka się włączała (xsara)
To trochę w szoku jestem Skąd te ciśnienie w układzie? Przecież praca sprężarki bez czynnika to zabójstwo sprężarki...
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4272 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Czerwiec 2021, 08:41
darbro, To było włączenie po zimie w pierwsze upały i zonk Olej był ,czynnika prawie wcale ale ciśnienie było (jakieś tam bo zaworek syczał na rurce jak sprawdzałem niczym z koła)..i nie oszukasz bo program i wydruk robi maszyna
darbro
Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: ON
Wersja:: EX
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 04 Wrz 2015 Posty: 54 Skąd: W-M
Wysłany: 19 Czerwiec 2021, 11:57
Dzięki sasun71 za info. Zdegustowany trochę jestem bo przecież dłuższy wyjazd, chwila nieuwagi i sprężarka "zajechana". Wcześniej jeździłem Volvo i tam przy braku czynnika ok 300g sprężarka cyklicznie się wyłączała. Przy braku 400g już się nie włączała. Trzeba było dobijać. Tutaj bajery, komputery, strach żarówkę wymienić bo może błąd wyświetlić a nie ma komunikatu że czynnika mało...
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 592 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 24 Czerwiec 2021, 15:05
Ten czynnik jest tani. Drogi to jest ten którym napełniają nowe samochody. Polacy biedacy już podobno przerabiają końcówki właśnie pod R134a.
Klima załącza się prawie do końca. To jest podobnie jak z gazem w zapalniczce. Ciśnienie (płomień) zanika dopiero jak gazu jest bardzo mało.
Szkoda ,że w autach nie ma możliwości ocenienia ilości czynnika, bo to uratowałoby niejeden kompresor.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum