Karoll98
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Zwykla
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 12 Kwi 2021 Posty: 2 Skąd: Lucynów Duży
Wysłany: 20 Czerwiec 2021, 10:20 Szarpie,nie ma mocy i kopci na czarno
Witam serdecznie. Mam problem. Mianowicie ostatnio zapalila mi sie kontrolka "check engine" błąd jaki wyskakuje to depollution system faulty . Przez to auto stracilo kompletnie moc.. ,zaczęło kopcic na czarno (wcześniej nie kopcilo) i przy prędkości 10-40km/h"strasznie szarpie. Co moze byc tego przyczyna ? Czytalem w intetnecie ze winny moze byc zawor egr .. ? Moze mozna go jakos sprawdzic? Prosze o pomoc i rady
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 27 Czerwiec 2021, 15:04
Karoll98, Sprawdzałeś czy masz płyn ELOYS do FAPa? Może już go brak i przypchał się?
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 27 Czerwiec 2021, 18:26
Witam. Mysle, ze jednak EGR ma problem z domknieciem sie i spaliny dostajace sie do dolotu zaburzaja prace silnika. W Twoim silniku zawor EGR jest chyba elektryczny , moze byc tez sterowany podcisnieniem, ale w kazdym przypadku pozostaje w stanie otwartym, co zmniejsza znaczaco wydajnosc turbiny (kopcenie) i zakluca prace silnika (spaliny) . Na poczatek postaraj sie zaslepic dzialanie EGR przez wstawienie zaslepki z blachy , gdzies w obiegu. Dobrym miejscem jest wlot na kolektorze ssacym, gdzie latwo mozna wstawic zaslepke. Jesli po tej operacji silnik odzyje - wina w padnietym zaworze - najlepiej wymiana na nowy. Dluzsza jazde z zaslepka odradzam, w tych silnikach zawor EGR bierze czynny udzial w regulacji cisnienia doladowania i zaslepienie zle wplywa na prace silnika. Do tego jesli masz FAPa , zla praca EGR moze blokowac wypalanie filtra. Powodzenia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum