Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
C3 1.4 vti 95 KM błąd 1340 na 4 garze j mokra swieca
Autor Wiadomość
tagerek

Mój samochód: C3
Poj. silnika (cm3): 1.4 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 27 Cze 2021
Posty: 8
Skąd: Toruń
Wysłany: 27 Czerwiec 2021, 14:50   C3 1.4 vti 95 KM błąd 1340 na 4 garze j mokra swieca

Witam. Mam problem z C3 2010 1.4 vti 95 KM. Mianowicie jeździł i podczas jazdy wyskoczył błąd 1340 usterka na 4 cylindrze. Wymieniłem świece na nowe oryginalne oraz cewki komplet nowych. Wtryskiwacze były zamieniane miejscami ale usterka po ponownej wymianie jednej świecy na nową powraca po 2.3 dniach. Temperatura w normie,olej świeży Motul 5W30 przebieg 155 tys. Świeca jest czarna lekko mokra.

Proszę o jakieś sugestie co jeszcze może być?? Zmieniać świece co 2 dni to ile kasy pójdzie

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 27 Czerwiec 2021, 17:09   

Witam. Ten blad dotyczy polozenia walka B (wydechowego) do walu korbowego i oznacza ni mniej, ni wiecej wyciagniety lancuch rozrzadu. Przebieg masz idealny do wystapienia tej usterki.
No coz : wymiana lancucha z kompletem kol zebatych, albo tylko lancucha z malym kolkiem na wale korb. + oczywiscie nowe slizgi. Do tego potrzebny zestaw do ustawienia rozrzadu - inaczej nie da sie.
Polecam udac sie do dobrego warsztatu, ktory takie przyrzady posiada i ma doswiadczenie w tych silnikach. Mozesz tez sam wymienic, ale musisz kupic zestaw , no i miec troche pojecia o rozrzadach. Nie radze naprawiac u kogos, kto powie, ze da rade ustawic bez przyrzadow - moze dojsc do zniszczenia silnika, a napewno do zlej pracy silnika i duzego zuzycia paliwa.
Dlaczego tylko jedna swieca zle spala ? Widocznie na tym cylindrze jest myly blad na krzywce walka i najszybciej dochodzi do wypadania zaplonu na tym cylindrze, a potem elektronika wylacza spalanie i silnik chodzi na trzech cylindrach.
Te silniki pracuja dobrze, ale zla konstrukcja lancucha objawia sie problemami po przebiegu od 120 do 170 tys. km. BMW tak poprawilo Citroena.
Zdarza sie rowniez, gdy silnik mial czesto dlugie okresy wymiany oleju, ze padaja wanosy i wtedy nalezy z lancuchem rowniez je wymienic.
Zestaw naprawczy lancucha to koszt okolo 100 euro (nie znam cen polskich- na alledrogo 330 pln, a caly zestaw z wanosami okolo 1300pln). Do tego przyrzad https://allegro.pl/oferta/narzedzie-rozrzadu-dla-n12-n14-r55-r56-1-4-1-6-9728138971 i mozna robic. Powodzenia

 
 
tagerek

Mój samochód: C3
Poj. silnika (cm3): 1.4 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 27 Cze 2021
Posty: 8
Skąd: Toruń
Wysłany: 27 Czerwiec 2021, 17:32   

No tak ale jakoś łańcucha nie słychać?? Albo ja nie dosłyszeć. Za to słyszę jak przyspieszam.warkot,klekotanie to może faktycznie coś z rozrządem?? Dziwi mnie ta usterka świece oryginalne, cewki 4 nowe ,wtryski zamieniłem i dalej usterka 1340 tylko na tym.cylindrze. świece wkręcam nowa jeżdżę dwa dni i to samo- świeca czarna mokra. A teraz jak przywrócić te czarne świece do sprawności bo 40 zł co dwa dni to dużo.
Rozrząd faktycznie nie wiem.kiedy był.wymieniany . Umowie się z mechanikiem i wymienię kompletny rozrząd.

Chyba że masz jeszcze jakieś sugestie ???



IMG_20210622_195305772__exported_1954964887465200463.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 1,07 MB

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 27 Czerwiec 2021, 17:53   

W tym silniku lancucha nie uslyszysz - on po prostu sie wyciaga i zmienia czasy otwarcia zaworow, co powoduje duze problemy ze spalaniem i dobrym napelnianiem cylindrow powietrzem i paliwem. Mieszanka staje sie zbyt bogata w paliwo i to powoduje zakopcenie swiec i przebicia na mase iskry. Zaloze sie, ze na innych cylindrach swiece tez sa zakopcone, ale pala. Swiece mozesz wypalic palnikiem gazowym, albo nawet na kuchence gazowej w domu.
Ten blad nie dotyczy jednej swiecy, on dotyczy zlej pozycji walka rozrzadu - do ustawienia ktorego potrzeba specjalny przyrzad i wiedze mechanika. Nie radze nic kombinowac na piechote i radze patrzec mechanikowi na rece - ten silnik wymaga dokladnego ustawienia rozrzadu, na oko nie uda sie.

 
 
tagerek

Mój samochód: C3
Poj. silnika (cm3): 1.4 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 27 Cze 2021
Posty: 8
Skąd: Toruń
Wysłany: 28 Czerwiec 2021, 06:10   

Sprawdziłem 3 pozostałe świece wyglądają na normalne. A wypalenie gniazd też może być czy są inne oznaki??? Zauważyłem także że mam wydech okopcony sadzą. I najważniejsze czy da się jakoś tym samochodem jeździć aby jak najmniej szkód zrobić??

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Czerwiec 2021, 21:31   

Pisales wczesniej o bledzie p1340 i podalem tylko moja interpretacje. Gdyby nie ten blad, napisalbym, ze wtryskiwacz na tym cylindrze leje ewidentnie. Takie sa zawilosci diagnostyki , nigdy nie wiadomo, co sie dzieje, a tym bardziej na odleglosc. Naprawiam dosc czesto takie silniki, wiec pisze o typowych problemach.
Jesli chcesz wykluczyc zawory, sprawdz po prostu kompresje (sadze jednak, ze zawory sa w porzadku, chociaz w tych silnikach padaja prowadnice i uszczelniacze po 150 tys. km.) Zalewanie silnika paliwem to czesto uszkodzony czujnik temperatury silnika, no ale napisales blad 1340, a to ewidentnie zbyt dlugi lancuch.

Nie radze z takimi problemami jezdzic. Praca silnika na trzech cylindrach nie jest dobra dla niego, pomijajac slaba moc.

 
 
tagerek

Mój samochód: C3
Poj. silnika (cm3): 1.4 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 27 Cze 2021
Posty: 8
Skąd: Toruń
Wysłany: 29 Czerwiec 2021, 21:50   

Kolego dzięki za pomoc mam nadzieję że mechanik.od Francuzów da radę ogarnąć temat. Wolę się dopytać ciebie bo rzadko dostaje tak precyzyjną odpowiedź. Sprawdzę jeszcze kompresję i będzie wiadomo co i jak.

 
 
tagerek

Mój samochód: C3
Poj. silnika (cm3): 1.4 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 27 Cze 2021
Posty: 8
Skąd: Toruń
Wysłany: 3 Lipiec 2021, 15:11   

Jeszcze mam kilka pytań załóżmy że gniazdo wypada to trzeba zrobić regeneracje całej głowicy czy tylko co się zepsuło??? Bo przy rozrządzie rozumiem że muszę kupić kompletny najlepiej z ASO. ?? Łącznie z kołami itp. I mniej więcej jaki jest koszt naprawy głowicy?? Tak pytam czysto teoretycznie.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 3 Lipiec 2021, 17:04   

Wszystko zalezy od ogolnego stanu glowicy , tak zreszta jak i z innymi mechanizmami. Potrzebna dokladna weryfikacja i decyzja o zakresie naprawy. Przy uszkodzeniu gniazda zaworu naprawia sie tylko gniazdo Nie mam aktualnie zadnego pojecia o kosztach w Polsce. O rozrzadzie tez ciezko powiedziec. Generalnie przy pierszym razie wymienia sie tylko zestaw lancucha + male kolo zebate i napinacz. Jesli jednak wanosy beda w zlym stanie wymienia sie z nimi. Ceny juz pisalem. Doradzam spokoj, ktos to musi wszystko ogarnac, okreslic przyczyne i zakres naprawy. Dopiero potem koszty i ewentualne nerwy. Mechanicy czesto widza duze rzeczy, a nie dowidza czesto, ze przyczyna zlej pracy tkwi w drobiazgach. Strasza duzymi kosztami, bo chca szybko zarobic pieniadze. Jesli jednak ciagle masz blad P1340 to wina lezy w lancuchu (typowe w tych silnikach), a to , ze ciagle wypada zaplon na czwartym cylindrze to moze oznaczac slabsza cewke , albo zbyt bogata mieszanke na tym cylindrze itd... Powodzenia

 
 
tagerek

Mój samochód: C3
Poj. silnika (cm3): 1.4 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 27 Cze 2021
Posty: 8
Skąd: Toruń
Wysłany: 3 Lipiec 2021, 17:24   

Dobrze ale czy rozciągnięty łańcuch od razu widać czy trzeba wszystko rozebrać aby dopiero go zobaczyć w jakim jest stanie??.. co do cewek mam nowe więc raczej to nie to. Obstawiam łańcuch albo wypadanie gniazda. Nie sądzę żeby czujniki mieszały to by od razu coś wyskoczyło?? A tu dopóki świecy nie zaleje może jeździć max 2 dni. Nawet próbowałem.jezdzic wolniej i mniej dynamicznie to i tak nic nie dało.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 4 Lipiec 2021, 12:50   

Wystarczy po zdjeciu pokrywy zaworow zerknac na stan napinacza (widac z gory od tylu silnika na rozrzadzie. Wysuniety bolec napinacza swiadczy o wydluzeniu lancucha. Mozna tez zalozyc blokady , a przynajmniej sprobowac i bedzie widac wyraznie przestawienie walkow. Wymiana lancucha to okolo 4 godziny roboty , a silnik zacznie wreszcie pracowac normalnie. Odnosnie cewek to czesto padaja, a szczegolnie te tanie , nowe. Generalnie to BMW odwalilo kawal duzej roboty budujac silnik z problemami. Kiedys budowano pancerne silniki, teraz buduje sie zabawki na dzisiaj, czesto psujace sie. Znam VW w ktorych wymienialem lancuch po 27 tys. km, tak wiec ten silnik jest duzo lepszy (120 d0 170 tys.), a i wymiana duzo latwiejsza.
jestem ciekaw, co orzeknie mechanik po badaniach i jaki bedzie wynik napraw?

 
 
tagerek

Mój samochód: C3
Poj. silnika (cm3): 1.4 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 27 Cze 2021
Posty: 8
Skąd: Toruń
Wysłany: 6 Lipiec 2021, 16:16   

A więc tak po wstępnej diagnozie. 1 cylinder 12,1. 2 12,1 3 12,1 4 13,9.
Co do usterki nie wykonał prób olejowych bo zalewa na czwartym cylindrze świece olejem. Prawdopodobnie pierscie itp. rozrząd w porządku nic nie jest rozciągnięte tak mi powiedział. Teraz jest pytanie czy warto to robić bo może jeszcze coś z dołem wyjść.??

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Lipiec 2021, 18:19   

A moze trzeba wymienic uszczelniacze zaworowe? Te silniki slyna z padajacych prowadnic zaworow. Kompresja jest wyzsza na tym cylindrze, bo nie ma spalania przez zalana swiece. Odnosnie lancucha - niech sprawdzi blokadami polozenie walkow . na oko to mozna obraz oceniac. Warto tez zajrzec w kanaly dolotowe i wylotowe na obecnosc nagaru olejowego. Czy warto inwestowac w naprawe? A masz nadzieje na kupno lepszego silnika za male pieniadze? One wszystkie sa takie. Popytaj na forum. Po 150 tys. te silniki przestaja zyc. Pare razy juz wymienialem pierscienie i oddawalem glowice do naprawy. Pomoglo, ale naprawde nie wiem na jak dlugo, brak danych.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA