Mam problem ze swoim autem mianowicie auto od dłuższego czasu szarpie przy jednostajnej jeździe i efekt ciągle się nasila, robi jakby delikatną żabkę. Efekt wzmaga się po załączeniu klimatyzacji oraz na tempomacie gdy auto podjeżdża pod górkę. Występuje również głośna praca silnika (klekotanie) powyżej 1800 obrotów. Dźwięku nie idzie zlokalizować nigdzie indziej jak centralnie nad silnikiem w rejonie wtryskiwaczy. Na wolnych obrotach samochód pracuje normalnie, odpala normalnie. Zauważyłem w ostatnim czasie częstsze zapalanie się diody wypalania filtra, którą mam zrobioną pod ogrzewanie lusterka.
Z tego co udało mi się dotychczas ustalić i wyczytać nie tylko na tym forum to to, że może chodzić o zawór VCV pompy wtryskowej. Gdzieś znalazłem nagrany film z identycznym klekotaniem silnika jak u mnie i podobnymi objawami i wymiana tego zaworu pomogła. Wstrzymuje mnie jedynie cena tego "ustrojstwa" (ok 700zł) i obawa, że to może nie być to i wymiana nic mi nie da. Nie mam interfejsu diagnostycznego, komputer nie pokazuje żadnych błędów.
Ustaliłem, że mam układ wtryskowy Siemens, pompa 5WS40019 PSA 9658193980. Silnik RHR.
Gdzieś czytałem żeby na włączonym silniku wyciągnąć wtyczkę od tego zaworu VCV i sprawdzić czy silnik zgaśnie. Brak reakcji na wyciągniecie wtyczki może wskazywać na ten zawór? W pierwszej kolejności powinienem jednak zwrócić uwagę na pęcherzyki powietrza w przewodzie idącym od puszki filtra paliwa do pompy? Wydaje mi się że widziałem tam te pęcherzyki ale czy one mogą powodować aż takie efekty jak się u mnie dzieją?
Kilka tygodni temu wymieniany był olej i filtr paliwa.
Problem wygląda na rozwiązany. Dzisiaj po przejechaniu ponad 100km trasy załączyło się wypalanie filtra i wygląda na to że tym razem skuteczne. Do tego wiele razy poprzeciągałem na biegach do 4000 obrotów aż była chmura za samochodem i auto ożyło!. Nie ma już "żabki" o której pisałem wcześniej, samochód ma o wiele więcej mocy niż wcześniej. Zatem wszystko wskazuje na to, że moje problemy były związane własnie z filterm FAP, który najwidoczniej nie wypalił się od jakiegoś długiego czasu w sposób należyty. Zdaję sobie sprawę, że podobne objawy mogą wrócić i wtedy skłonię się ku regeneracji filtra bo pewnie jest już w nie najlepszej kondycji skoro mam takie historie. Odkąd samochód jest w moim posiadaniu czyli od 2017 roku nic nie było przy filtrze robione.
Ile może kosztować regeneracja filtra? Czy w zakładach jak się ogłaszają na temat regeneracji filtrów DPF ogarną temat bez problemu czy trzeba szukać jakiegoś speca?
zenon_wp
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Mar 2016 Posty: 29 Skąd: KTA
Wysłany: 11 Lipiec 2021, 14:40
Sam wypłukać DPF-a jesteś w stanie i bez kosztów. Powodzenia!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum