Wysłany: 19 Lipiec 2021, 10:07 Uszkodzenie koła pasowego wału (prawdopodobnie), nie odpal
Cześć,
Sytuacja nagła bez wcześniejszych objawów. Przy normalnym przyspieszaniu zaświeciły się nagle kontrolki ładowania akumulatora, zniknęło wspomaganie, silnik nagle dostał wibracji, po chwili spod maski pojawił się dym i swąd palonej gumy. Zamochód i silnik stop. Po otwarciu pod maską po lewej stronie pełno resztek zwulkanizowanej przyklejonej do wszystkich możliwych rzeczy kawałków gumy. Pasek wielorowkowy nosi ślady przypieczenie i do połowy od strony rowków stopienia. Jest w jednym kawałku.
Po przecięciu i zdjęciu paska wszystkie rolki od pompy wspomagania, alternatora, kompresora klimatyzacji i napinacza pracują płynnie i bez luzów z wyjątkiem koła pasowego na wale, które bije na boki i wytwarza przy przekręćaniu (kręci się swobodnie) metaliczne dźwięki jakby ocierania sie metalu o metal. Koło pasowe, pasek i napinacz wymieniane były 3 lata i ok. 40 000 km temu. Zakładam, że szlag trafił własnie ten element.
Niestety nie można odpalić silnika. Kręci normalnie z oporem (więc jakby była kompresja ale nie pali). Po zdjęciu osłony paska rozrządu na pierwszy rzut oka wszystko wygląda ok. Syfu w środku brak, ząbki paska są wszystki i siedzą mocno w kołach. Czy jest możliwe, że elektronika zgłupiała i zablokowała np. pompę? Bo też pojawiła się taka akcja, że przestały działać szyby elektryczne i centralny zamejk, jednak po odłaczenoiu akumulatroa na kilkanaście minut, te funkcje wróciły. Nadal jednak nie można go odpalić...
Jakieś pomysły?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4265 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Lipiec 2021, 18:10
Ja kiedyś koło pasowe wyrzuciłem po 1000km przebiegu..reklamacji nie uznano(że niby silnik winien a na FEBI kilka lat i spokój). Czujnik położenia wału akurat chyba jest jak w mojej xsarze nad skrzynią biegów pod filtrem powietrza .Chyba że coś zmodyfikowali i jest przy kole pasowym(masz młodszy rocznik i pewnie po lifcie),to jak by dostał to nie odpali auta.Druga sprawa czy wał jest sprawny i reszta silnika bo to może on stanął i stopiło pasek..
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 23 Lipiec 2021, 14:24
przemol1975, Czujnik jest przy kole pasowym. Sprawdź czy jest cały.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum