Wysłany: 5 Marzec 2023, 19:14 C4 1.2 PureTech zbyt niskie obroty na rozgrzanym silniku.
Jest to mój pierwszy temat na forum, więc pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Problem u mnie z C4 jest ze zbyt niskimi obrotami. Po odpaleniu zimy silnik utrzymuje chwilę 950-980 obr. potem w miarę nagrzewania się silnika ok.45 st.C ma 850 obr. . A przy ok. 60 st.C schodzą do 750, a to już chyb za niskie bo zaczyna trząś samochodem.
Nie wiem jakie powinny być dokładnie te obroty, ale po tych doświadczeniach to 850 i nie niżej.
Nie zapisuje żadnych błędów, ale na ELM 327 sprawdziłem wykres pracy sond lambda, i tylko na jednej z nich zmienia się wykres po rozgrzaniu silnika. W załącznikach zrzuty ekranów.
Jak włączę klimę to obroty idą na 850 i tak się utrzymują, lub wcisnę pedał sprzęgła to idą na 900.
Podejrzewam sondę drugą, ale pewny nie jestem. grzałki są w nich sprawne.
Czy ktoś z was miał taki problem?
pozdrawiam.Krzysiek.
Screenshot_20230305-151543_Torque1.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 581,21 KB
Screenshot_20230305-1513331.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 381,77 KB
Screenshot_20230305-1509461.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 382,2 KB
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Dzięki za odpowiedź i wykluczenie choć tej jednej rzeczy. Ale nadal nie wiem dlaczego przy wciśnięciu pedału sprzęgła obroty wzrastają na 900. Być może przy aktualizacji oprogramowania w serwisie coś nie tak wyszło. Te obroty są stabilne, jakby to było zapisane w ustawieniach parametrów. Nie wiem czy jest w ogóle możliwość chociaż sprawdzenia tego parametru moim ELM-em.
Pozdrawiam.Krzysiek.
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 6 Marzec 2023, 21:51
Gdy wciśniesz sprzęgło to rozpinasz napęd na skrzynię. Wtedy silnik ma lżej po pracuje sam. Może tak ma być aby zapewnić lepsze( miększe) ruszanie bez dodawania gazu?
Ale tego typu rzeczy koryguje silnik krokowy, on utrzymuje zadane obroty. Jak puszczam pedał to obroty się obniżają, to raczej nie pomaga przy miękkim ruszaniu.
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 6 Marzec 2023, 22:26
Pisałeś że po aktualizacji to wystąpiło więc może tak to ma być?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Marzec 2023, 22:37
Prawie wszystkie silniki Forda maja oprogramowanie, podnoszace obroty po wcisnieciu sprzegla. Jest to spowodowane sklonnoscia silnika do gasniecia po puszczeniu sprzegla przy ruszaniu. Wszystko tu jest w porzadku, nie szukalbym dziury w calym. Taka juz jest uroda trzycylindrowego silnika. Jest bardzo zle wywazony i trzesie buda. Tak dzieje sie rowniez w innych markach, np. Opel, VW. Czasami dolozone byly walki warownawazajace, ale mimo to drgania sa . W tym silniku nie ma mozliwosci zmiany wolnych obrotow, chyba , ze wkroczy sie do programu mapy silnika. Jest to jednak niedostepne dla normalnych uzytkownikow. Mysle, ze martwilbym sie bardziej stanem paska rozrzadu, bo to jest w tym silniku duzym problemem, generujacym duze koszty naprawy.
Źle to ująłem, zwykle przy przeglądach gwarancyjnych jak mają jakąś aktualizację to wgrywają. ja go mam miesiąc dopiero.
750 obrotów w silniku trzycylindrowym to na pewno za mało. I to czuć jak dokucza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum